• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • lyckligmamma
    Plutteli skrev 2010-04-18 13:56:18 följande:
    Precis!En sak jag funderat på också kring alla dessa som kör med "en tand för en tand" argumentet... Vad skulle hända om deras barn får en knäpp som vuxen och mördar någon eller kanske våldtar ett barn? Skulle de bara rycka på axlarna då och vända ryggen till sitt barn utan att bry sig när barnet avrättas eller våldtas i fängelset enligt den straffskala de själva velat ha för de anser den så rätt så?
    Det är ju sjukt att man ens kan tycka att sånt ska vara rätt.
    Pedofiler får sitt straff iallafall. Man kan ju inte bli lika knäpp pch tänka på samma sätt som en som våldtar eller slår ihjäl en annan
  • saltabanditen
    mion skrev 2010-04-18 13:40:20 följande:
    Nej hur ska jag kunna det???  Men har man gjort det han har gjort så förtjänar man inte att "få gå ut o äta"   punkt slut!
    Och ändå hävdar du att jag kommer att tänka annorlunda än vad jag gör om jag går igenom samma sak som engla, hur kan det stämma överens med att du inte vet vad jag gått igenom?

Citerar ditt inlägg #174:
    " Överdriv inte!  Han förtjänar INTE att gå på resturang....   el har ledigt över huvudtaget med tanke på vad han har gjort!  sätt dig in i tex englas sits  o sen tycka att anders bara 2år senare ska få gå på resturang! Klingar jävligt fel i mina ögpn du!"

Det handlar helt enkelt om att du inte accepterar andra åsikter än dina egna för att du inte förstår dem, att du anser att alla som inte tänker på hämnd är cyniska och kalla.
  • suomynonA

Alla fångar har rätt till permission om de sköter sig, så jag ser ingen skillnad med att just han får det.

• lyckligmamma
    saltabanditen skrev 2010-04-18 13:59:22 följande:
    Och ändå hävdar du att jag kommer att tänka annorlunda än vad jag gör om jag går igenom samma sak som engla, hur kan det stämma överens med att du inte vet vad jag gått igenom?Citerar ditt inlägg #174:" Överdriv inte!  Han förtjänar INTE att gå på resturang....   el har ledigt över huvudtaget med tanke på vad han har gjort!  sätt dig in i tex englas sits  o sen tycka att anders bara 2år senare ska få gå på resturang! Klingar jävligt fel i mina ögpn du!"Det handlar helt enkelt om att du inte accepterar andra åsikter än dina egna för att du inte förstår dem, att du anser att alla som inte tänker på hämnd är cyniska och kalla.
    mkt bra skrivit
  • saltabanditen
    lyckligmamma skrev 2010-04-18 13:54:27 följande:
    Ja jag tror att jag har varit med om så mycket saker själv, som gör att jag inte dömer. Men visst är det lätt att döma en barnamördare, det förstår jag. Men jag tycker det är fel att klaga på det svenska systemet. Det är humant. Även om strafftiden är för kort. Man får bara hjälpas åt i samhället, vanliga människor, för att försöka förhindra att saker händer. Grannar som tittar till varandras barn osv.
    Absolut. Jag håller med dig i alla dina ord. {#lang_emotions_smile}

Det är lätt att döma, det krävs en hel del för att kunna förhålla sig tämligen objektiv, bla måste man faktiskt rannsaka sig själv en hel del och det är inte många som orkar eller klarar av att göra på djupet.
  • Plutteli
    lyckligmamma skrev 2010-04-18 13:59:06 följande:
    Det är ju sjukt att man ens kan tycka att sånt ska vara rätt. Pedofiler får sitt straff iallafall. Man kan ju inte bli lika knäpp pch tänka på samma sätt som en som våldtar eller slår ihjäl en annan
    Precis. Jag har varit med om en hel del, men att önska livet ur de som gjort mig illa eller vilja att de ska vara med om samma sak.. Nä. Jag vill vara bättre än så och jag väljer att vilja se bortom personens handling och se till människovärdet också.

Tänk tex. Haga-mannen. Om vissa här fått sin vilja igenom skulle han ju dödas. Hur hade det känts för hans barn tro?
  • suomynonA
    mion skrev 2010-04-18 09:19:43 följande:
    Överdriv inte!  Han förtjänar INTE att gå på resturang....   el har ledigt över huvudtaget med tanke på vad han har gjort!  sätt dig in i tex englas sits  o sen tycka att anders bara 2år senare ska få gå på resturang! Klingar jävligt fel i mina ögpn du!
    varför förtjänar han inte permission???
  • Jempa77

Har man egna barn och kanske då en dotter ..så känner man ett sånt stort hat mot en sådan sjuk människa som Anders Eklund ,hur han kunde ta livet ifrån en liten  flicka,, våldta henne och skända hennes kropp ???????????

Den sorg  och smärta hennes mamma känner i sin själ och kropp tar aldrig slut.
    låt han ruttna där inne i sitt kryp hål el att de andra tar slut på honom...finns ingen förståelse el förlåtelse .....idetta fall borde dödsstraff finnas och inga permissioner ens på 10 min ute i friska luften.

• saltabanditen
    Plutteli skrev 2010-04-18 13:56:18 följande:
    Precis!En sak jag funderat på också kring alla dessa som kör med "en tand för en tand" argumentet... Vad skulle hända om deras barn får en knäpp som vuxen och mördar någon eller kanske våldtar ett barn? Skulle de bara rycka på axlarna då och vända ryggen till sitt barn utan att bry sig när barnet avrättas eller våldtas i fängelset enligt den straffskala de själva velat ha för de anser den så rätt så?
    Jag skulle kunna sätta min högra hand på att de då tillhör dem som med näbbar och klor försvarar sina barns rättigheter till rätt straff enligt svensk lag.

Kanske rätt troligt att de skulle vara aktiva i någon av alla dessa jäkla förtals- & antiförtalsbloggar, fb-grupper och antifb-grupper som även kommer att drabba dem och deras barn.
  • Plutteli
    saltabanditen skrev 2010-04-18 14:07:14 följande:
    Jag skulle kunna sätta min högra hand på att de då tillhör dem som med näbbar och klor försvarar sina barns rättigheter till rätt straff enligt svensk lag. Kanske rätt troligt att de skulle vara aktiva i någon av alla dessa jäkla förtals- & antiförtalsbloggar, fb-grupper och antifb-grupper som även kommer att drabba dem och deras barn.
    samma här, dödsstraff funkar ju så länge det handlar om någon annans annhörig som skall avrättas för ens egna närmaste är ju alltid oskyldiga...
Svar på tråden Anders Eklund får permission...