• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • Epeemaster
    saltabanditen skrev 2010-04-17 18:05:45 följande:
    Då tycker jag att du kan flytta till det landet eftersom du anser att det är ett bra system.Om du inte accepterar hur det fungerar i Sverige finns det eg ingen anledning att bo kvar.
    Så bara för att man bor i Sverige måste man acceptera allt i Sverige?
    Man har alltså enligt dig ingen rätt till åsikt och möjlighet till att argumentera och försöka förändra?

Du förespråkar med andra ord en totalitär diktatur? Intressant för att komma från någon som påstår sig värna om mänskliga rättigheter... {#lang_emotions_cool}
  • saltabanditen
    Epeemaster skrev 2010-04-17 18:03:26 följande:
    Hur de behandlas i fängelset bryr jag mig inte om. Do not make the crime if you cannot do the time. Min generella inställning är att folk som döms till fängelse är ett hot mot befolkningen och då ska befolkningen skyddas, inte de dömda! De dömda avsade sig rätten till mänskliga rättigheter när de begick sina brott.Hur man ser till att en livstidsdömd aldrig mer blir ett hot för befolkningen bryr jag mig inte om. Även avrättning är ok för min del.
    Jag vill ha källa på att brottslingar avsäger sig rätten till mänskliga rättigheter!

Om det är din personliga åsikt är du i mina ögon en värre förövare än mäördaren själv eftersom du i princip vill göra samma sak (mörda) men är alldeles för feg för att utföra dådet själv.
  • saltabanditen
    Epeemaster skrev 2010-04-17 18:09:20 följande:
    Så bara för att man bor i Sverige måste man acceptera allt i Sverige? Man har alltså enligt dig ingen rätt till åsikt och möjlighet till att argumentera och försöka förändra?Du förespråkar med andra ord en totalitär diktatur? Intressant för att komma från någon som påstår sig värna om mänskliga rättigheter...
    Ja, det gäller ju att kunna tolka text. Hur fick du ihop våra lagar och icke acceptans med dessa till att förespråka diktadurer?
    Förklara enkelt och i flera steg för jag är inte alls med dig i tankegångarna...
  • UnDeuxTrois

Fick en sur smak i munnen när jag läste om hans permission. Han skulle visst köpa solglasögon. Skojar ni med mig eller?? Han ska inte ha nåra dj-la solglasögon ... ska vara glad att han får lova att leva vidare öht samt att det är förbjudet med tortyr i Sverige ...

• Epeemaster
    saltabanditen skrev 2010-04-17 18:09:27 följande:
    Jag vill ha källa på att brottslingar avsäger sig rätten till mänskliga rättigheter!Om det är din personliga åsikt är du i mina ögon en värre förövare än mäördaren själv eftersom du i princip vill göra samma sak (mörda) men är alldeles för feg för att utföra dådet själv.
    Nej jag är inte för feg för att utföra dådet, men det är olagligt i Sverige och jag håller mig inom lagens ramar.

Men eftersom du värnar så om dessa brottslingar tycker jag du borde låta din familj drabbas av deras framfart. Sedan vill jag se dig vara lika pro kriminella.
  • Bam
    saltabanditen skrev 2010-04-17 18:07:34 följande:
    Jo, det är precis fångvård som diskuteras. Vill du diskutera hämnd istället?Som det påpekats flera gånger i tråden har det inget med mänskliga rättigheter att göra, varför tror du det fortfarande?
    Hämnd? Hur tänkte du nu?
    Det är i samhällets intresse att människor som Englund hålls inlåsta. Varje permission utgör en potentiell risk för en rymning. Vilket du säkert också förstår om du kopplar på det rationella tänkandet.

Naturligtvis är det skillnad på brottsling och brottsling. En skattesmitare utgör inget hot för mig som person. En sadistisk sexmördare gör det dock.
    Sometimes when i´m alone i google myself.
  • saltabanditen
    Epeemaster skrev 2010-04-17 18:12:34 följande:
    Nej jag är inte för feg för att utföra dådet, men det är olagligt i Sverige och jag håller mig inom lagens ramar.Men eftersom du värnar så om dessa brottslingar tycker jag du borde låta din familj drabbas av deras framfart. Sedan vill jag se dig vara lika pro kriminella.
    Du har ingen som helst aning om vad jag drabbats av eller inte. Eller hur!
    Den där var oerhört låg och oerhört onödig!

Eftersom du inte kunde förklara den feltolkade texten förklarar eftersom du inte har förstått det hittills: jag försvarar de mänskliga rättigheterna och skyldigheten att hålla sig inom rådande lagar. Hur fångar ska behandlas finns reglerat i lagen.
  • Epeemaster
    Bam skrev 2010-04-17 18:22:48 följande:
     Vilket du säkert också förstår om du kopplar på det rationella tänkandet. Naturligtvis är det skillnad på brottsling och brottsling. En skattesmitare utgör inget hot för mig som person. En sadistisk sexmördare gör det dock.
    Håller fullständigt med dig. Men det verkar inte som att den salta banditen vill ha med ett rationellt tänkande.
  • saltabanditen
    Bam skrev 2010-04-17 18:22:48 följande:
    Hämnd? Hur tänkte du nu?Det är i samhällets intresse att människor som Englund hålls inlåsta. Varje permission utgör en potentiell risk för en rymning. Vilket du säkert också förstår om du kopplar på det rationella tänkandet. Naturligtvis är det skillnad på brottsling och brottsling. En skattesmitare utgör inget hot för mig som person. En sadistisk sexmördare gör det dock.
    Jag anser att de lärde inom området är fullt kapabla att avgöra vem som utgör potentiella hot, rymningsbenägna osv.
    Anser du att "människor på stan" är bättre på denna bedömning?

Eftersom du har "kopplat på det rationella tänkandet" så vet du säkert att det även skiljer mellan mördare och mördare. Eller?

Samhällets intresse är inte i första hand att hålla människor inlåsta utan att rehabilitera dessa.
  • Epeemaster
    saltabanditen skrev 2010-04-17 18:29:41 följande:
     jag försvarar de mänskliga rättigheterna och skyldigheten att hålla sig inom rådande lagar. Hur fångar ska behandlas finns reglerat i lagen.
    Japp fångvården är reglerad i lagen. Men du tycker inte jag ska få ha åsikter om hur de lagarna borde utformas. Din lösning var ju enkel. Passar det inte så flytta!!

Så det är ju konstigt att du inte tycker att jag ska få ha mina åsikter och möjligheten att påverka lagarna, när du påstår att du är för mänskliga rättigheter. Jag får intrycket av att du tycker det är viktigare att våldsbrottslingar har mänskliga rättigheter, än att jag som inte mördat någon har rätten till åsikter och påverkan.

I mitt tycke är dina åsikter väldigt farliga för samhällets säkerhet.
Svar på tråden Anders Eklund får permission...