• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • Minune

ja, så ser lagen ut. Patetiska lagar i sverige

• Bam
    saltabanditen skrev 2010-04-17 15:45:30 följande:
    Vad är det som är ett hån? Att han få gå till en optiker, köpa en bok, resturangbesöket eller att han öht har mänskliga rättigheter?
    Det är ett hån att han får vistas ute. Det snackas väldigt mycket om mänskliga rättigheter, vad har offren för rättigheter? Nä, dom har varken liv eller rättigheter eftersom en dåre valde att göra slut på dom.
    Jag vet inte hur det är med er andra, men jag skulle sova bättre om dömda mördare hölls där dom bör vara, bakom galler.

Och när fan blev ett restaurangbesök en rättighet för nån?
    Sometimes when i´m alone i google myself.
  • saltabanditen
    Bam skrev 2010-04-17 17:48:42 följande:
    Det är ett hån att han får vistas ute. Det snackas väldigt mycket om mänskliga rättigheter, vad har offren för rättigheter? Nä, dom har varken liv eller rättigheter eftersom en dåre valde att göra slut på dom.Jag vet inte hur det är med er andra, men jag skulle sova bättre om dömda mördare hölls där dom bör vara, bakom galler.Och när fan blev ett restaurangbesök en rättighet för nån?
    Och frågan ställdes ovanför, vad är alternativet? Matsäck?
    Vilken typ av fängelse vill du ha? Som i i de länder där du förlorar alla mänskliga rättigheter, inte får mat om du inte har släkt som betalar, där plitar kan göra vad de vill med dig utan att någon bryr sig?
    Bara undrar...
  • Epeemaster

Jag tycker vi skulle outsourca svensk fängelsehantering till det land som kostar minst. Sedan kunde de hantera dem hur de ville under tiden de avtjänar sitt straff.

• Bam
    saltabanditen skrev 2010-04-17 17:52:14 följande:
    Och frågan ställdes ovanför, vad är alternativet? Matsäck?Vilken typ av fängelse vill du ha? Som i i de länder där du förlorar alla mänskliga rättigheter, inte får mat om du inte har släkt som betalar, där plitar kan göra vad de vill med dig utan att någon bryr sig?Bara undrar...
    Alternativet? Att han äter sina måltider i fängelset såklart.
    Jag har ingen lust att diskutera fångvård, för det var väl inte det ts handlade om?
    Jag anser inte att det är en mänsklig rättighet för en dömd sexmördare att vistas ute. Det är min åsikt och jag är i min fulla rätt att ha den.
    Sometimes when i´m alone i google myself.
  • diamanten
    Bam skrev 2010-04-17 17:56:41 följande:
    Alternativet? Att han äter sina måltider i fängelset såklart. Jag har ingen lust att diskutera fångvård, för det var väl inte det ts handlade om? Jag anser inte att det är en mänsklig rättighet för en dömd sexmördare att vistas ute. Det är min åsikt och jag är i min fulla rätt att ha den.

Vem har påstått att det är en mänslig rättighet?

Det är en laglig rättighet i Sverige.

• Epeemaster
    saltabanditen skrev 2010-04-17 17:52:14 följande:
    Och frågan ställdes ovanför, vad är alternativet? Matsäck?Vilken typ av fängelse vill du ha? Som i i de länder där du förlorar alla mänskliga rättigheter, inte får mat om du inte har släkt som betalar, där plitar kan göra vad de vill med dig utan att någon bryr sig?Bara undrar...
    Hur de behandlas i fängelset bryr jag mig inte om. Do not make the crime if you cannot do the time.

Min generella inställning är att folk som döms till fängelse är ett hot mot befolkningen och då ska befolkningen skyddas, inte de dömda!
    De dömda avsade sig rätten till mänskliga rättigheter när de begick sina brott.
    Hur man ser till att en livstidsdömd aldrig mer blir ett hot för befolkningen bryr jag mig inte om. Även avrättning är ok för min del.
  • diamanten
    Epeemaster skrev 2010-04-17 18:03:26 följande:
     De dömda avsade sig rätten till mänskliga rättigheter när de begick sina brott.
    Nej, det gjorde de inte. 
  • saltabanditen
    Epeemaster skrev 2010-04-17 17:56:39 följande:
    Jag tycker vi skulle outsourca svensk fängelsehantering till det land som kostar minst. Sedan kunde de hantera dem hur de ville under tiden de avtjänar sitt straff.
    Då tycker jag att du kan flytta till det landet eftersom du anser att det är ett bra system.

Om du inte accepterar hur det fungerar i Sverige finns det eg ingen anledning att bo kvar.
  • saltabanditen
    Bam skrev 2010-04-17 17:56:41 följande:
    Alternativet? Att han äter sina måltider i fängelset såklart. Jag har ingen lust att diskutera fångvård, för det var väl inte det ts handlade om? Jag anser inte att det är en mänsklig rättighet för en dömd sexmördare att vistas ute. Det är min åsikt och jag är i min fulla rätt att ha den.
    Jo, det är precis fångvård som diskuteras. Vill du diskutera hämnd istället?
    Som det påpekats flera gånger i tråden har det inget med mänskliga rättigheter att göra, varför tror du det fortfarande?
Svar på tråden Anders Eklund får permission...