• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • littlemisstrouble

vart hittar jag en spegel till badrummet i husvagnen som inte är i glas? den vi har nu är väl i nån sorts plast men den är så repig att man knappt ser sig själv i

Planering är a och o......
  • middiz
    littlemisstrouble skrev 2010-05-01 15:06:14 följande:
    vart hittar jag en spegel till badrummet i husvagnen som inte är i glas? den vi har nu är väl i nån sorts plast men den är så repig att man knappt ser sig själv i
    littlemisstrouble skrev 2010-05-01 15:05:32 följande:
    hur gör du överdragen? skulle också vilja ha typ svarta eller grå för att få dynorna lite neutrala. vad menas med väggplattor? dekorplast? är lite ny på sånnt här så du får gärna förklara
    Överdragen syr jag själv, så det kommer bli ett projekt till vintern om jag kan hålla mej så länge
    Här har du väggplattorna, finns i olika färger/mönster: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70140587

www.mellmine.se/shop/catalog/index.php/cPath/115 Här har du lite exempel på dekorplast, man kan klä allt möjligt med det så luckorna och kanske öven dom invänldiga dörrarna kan bli riktigt snygga i husvagnen!
    Man sätter fast det likadant som man tonar rutorna på bilen..med såpvatten under, som sedan torkar så klart

Googlade på plastspegel och hittade detta:
    shop.mawik.se:8080/alega/default.asp

Det finns även spegelplast, då kan man göra spegeln själv
    www.slojd-detaljer.se/product.aspx

Här finns det färig spegel för husvagn
    www.jula.se/oval-vaggspegel-135117
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • littlemisstrouble
    middiz skrev 2010-05-01 15:22:14 följande:
    Överdragen syr jag själv, så det kommer bli ett projekt till vintern om jag kan hålla mej så länge Här har du väggplattorna, finns i olika färger/mönster: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70140587www.mellmine.se/shop/catalog/index.php/cPath/... Här har du lite exempel på dekorplast, man kan klä allt möjligt med det så luckorna och kanske öven dom invänldiga dörrarna kan bli riktigt snygga i husvagnen!Man sätter fast det likadant som man tonar rutorna på bilen..med såpvatten under, som sedan torkar så klart Googlade på plastspegel och hittade detta:shop.mawik.se:8080/alega/default.asp?cat=140Det finns även spegelplast, då kan man göra spegeln självwww.slojd-detaljer.se/product.aspx?productid=...Här finns det färig spegel för husvagnwww.jula.se/oval-vaggspegel-135117
    oj så många bra tips. tack så mycket.

gör du överdragen i nån sorts örngottsmodell? förstår du vad jag menar då, typ sånna man bara drar över och viker in kanten eller syr du med dragkedja och allt?
  • middiz
    littlemisstrouble skrev 2010-05-02 08:49:57 följande:
    oj så många bra tips. tack så mycket. gör du överdragen i nån sorts örngottsmodell? förstår du vad jag menar då, typ sånna man bara drar över och viker in kanten eller syr du med dragkedja och allt?
    Ja jag är ganska uppe i det här nu kanske du märker

Jag kommer sy dom likadana som dom överdragen som är på nu, kommer sprätta upp en av dom och ha som mall! Så det blir med dragkedja och allt.
  • littlemisstrouble
    middiz skrev 2010-05-02 09:06:01 följande:
    Ja jag är ganska uppe i det här nu kanske du märker Jag kommer sy dom likadana som dom överdragen som är på nu, kommer sprätta upp en av dom och ha som mall! Så det blir med dragkedja och allt.
    hade jag också velat göra men det känns som om det är överkurs för mig att sy. ska jag sy blir det nog enklast möjligast
  • SeTa

Vår bil är klädd invändigt med dekorplast. Det funkade hyfsat de första två åren men nu har den blivit rätt ful på många ställen. Plasten har expanderat i värmen, för att sedan dra ihop sig igen när dte blir kallt, så det ser inte snyggt ut längre. Det är dessutom väldigt svårt att få den obubblig och ordentligt fäst på luckor som inte är släta. Visserligen är vår dekorplast från bauhaus, kanske är det skillnad på kvalitè?

Väggplatta från Ikea var en väldigt bra ide! Den ska jag nog sno!

• middiz

Ja jag tror inte att dekorplast håller vidare länge, men då kan man byta ut och förnya utseendet på husvagnen lite mer

Idag hämtar vi hem pärlan )

• littlemisstrouble

funkar det i praktiken att sy typ örngottsmodell som överdrag till kuddarna eller blir det konstigt tror ni?

• middiz

Syr du dom ganska tighta så bordet det nog funka...prova så får du se!
    Nu vet jag inte hur stora dynor du har, men vill man inte sy egna överdrag så borde man kunna köpa hela dynor. På ikea finns dessa www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40163387 om storleken stämmer!
    Jag tycker dom grö/turkosa är härliga!

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*