• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • SeTa

Behöver man absolut inte! Vara 100 år, alltså.
    Själva kör vi husbil, bilder finns i galleriet!

• Bobbylina

vilken tur för oss då{#lang_emotions_laughing} vi är ganska nya på det här, förra året hyrde vi en vagn och i år har vi köpt oss en egen, har 2 småbarn och bor i en liten lägenhet så detta verkar va ett bra alternativ för oss som inte har råd att köpa hus för tillfället!

• Mamsis

Ooooooooh men man kan göra så mycket roligt för liten peng med husvagn ju!

• Bobbylina

Mamsis: jamen precis, har du husvagn själv? har ni gjort något?

jag har bytt ut alla handtagen i veckan till lite roligare rostfria det gjorde mycket för helhetsintrycket, har även bytt ut lampor ovanför sängen,det satt 2 jättefula porslinslampor där innan.

Är sugen på att göra något bakom spisen, har sett i nyare vagnar att dom har nån sorts låtsas mosaik där, det är jag på jakt efter, någon som vet vart man hittar detta?

• En helt vanlig mamma

ikea säljer ju ngn slags platta som ser ut som kakel som man kan sätta fast med lister...Vad roligt med husvagn, är också sugen, men det är inte maken tyvärr...

• Mamsis

Nej, jag har ingen husvagn tyvärr Det finns självhäftande plast med mosaikmönster om det kan vara ett alternativ? www.kakeldekor.nu/&a=list&gid=10

Jag minns tyvärr inte i vilken inredningstidning jag såg ett reportage om husvagnar.. KAN ha varit någon Ikea family..

Men man kan ju göra 'vad som helst', måla om, byta gardiner, byta tyg på dynorna...

• middiz

Vi köpte husvagn i veckan, en polar 470 -78, har dock inte fått hem den än.
    Jag vet inte om jag gör så mycket med den nu i sommar men i vinter kommer jag ha fullt upp med att sy nya fodral till dynor, tror jag ska köpa väggplattorna från ikea och sätta upp också, kostar 119 kr styck och är 60*50 cm.
    Funderar på lite dekorplast på luckor och kanske dörrar?

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • littlemisstrouble

Hej här i tråden

vi har en gammal vagn från 79 tror jag det är och inredningen är inte snygg. Den går i randigt brunt och orange. skulle vilja sy nya överdrag men det är varken lätt eller billigt skulle jag tro. har sånn lust att fixa så den blir snygg innuti vagnen men vet inte hur.

Planering är a och o......
  • middiz
    littlemisstrouble skrev 2010-05-01 13:14:11 följande:
    Hej här i tråden vi har en gammal vagn från 79 tror jag det är och inredningen är inte snygg. Den går i randigt brunt och orange. skulle vilja sy nya överdrag men det är varken lätt eller billigt skulle jag tro. har sånn lust att fixa så den blir snygg innuti vagnen men vet inte hur.
    Jag kan berätta lite hur jag har tänk så kanske du får någon idé?

Sy nya överdrag, kommer nog bli svarta eller mörkgråa.
    Ny lampa
    Väggplattor på väggen vid köket.
    Dekorplast på luckorna (går att ta bort utan att det blir märken)
    Nya gardiner och rullgardiner

Det är vad jag har kommit på än så länge, sen får vi se hur mycket mer jag kommer på
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • littlemisstrouble
    middiz skrev 2010-05-01 15:00:19 följande:
    Jag kan berätta lite hur jag har tänk så kanske du får någon idé?Sy nya överdrag, kommer nog bli svarta eller mörkgråa.Ny lampaVäggplattor på väggen vid köket.Dekorplast på luckorna (går att ta bort utan att det blir märken)Nya gardiner och rullgardinerDet är vad jag har kommit på än så länge, sen får vi se hur mycket mer jag kommer på
    hur gör du överdragen? skulle också vilja ha typ svarta eller grå för att få dynorna lite neutrala.

vad menas med väggplattor? dekorplast? är lite ny på sånnt här så du får gärna förklara
    Planering är a och o......
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*