Smuliz skrev 2010-05-04 16:10:58 följande:
Det blev cerise stretchtyg var på rea så det kostade 10kr metern, så jag chansar! Finns ju lite olika tips på hur man ska göra, vad är enklast? Hon i tygaffären sa att många köper resårband och liksom drar över dynan så resåren hamnar på baksidan, som en resårmadrass ni vet? Men jag blev lite snål då jag insåg att det skulle bli dyrt med resåret Så antingen ska vi bara dra över kuddarna och knyta på baksidan som man ändå inte ser, eller så gör hon det "ordentligt" och syr kuddfodral som vi mosar in dynorna i. Vad tycker ni? Är glad att min mormor VILL och KAN hjälpa mej då jag inte vet vad som är avig eller rät, raksöm eller nåt, typ. Och har nog inte tålamodet heller Men skulle väldigt gärna ÖNSKA att jag kunde
Billigt och bra tyg!
Glöm inte ta bilder när det är klart så vi får se hur det blev

Bobbylina skrev 2010-05-07 12:19:04 följande:
Va kul att det skrivs lite här! har inte haft internet på evigheter, men nu så! Vi köpte vår husvagn från firma och bakade in byte av dynor i priset, det kosta 10-13 000 tror jag,inga pengar man har i bakfickan precis så vi är glada att det gick o göra så, nu har vi fina enfärgade ljusbruna dynor! ser mycket modernare ut än de fula blåmönstrade som va innan. Men hade vi inte kunnat gjort så så hade jag oxå sytt nått överdrag av nåt slag. Det där med dekorplast låter intressant, men våra skåpluckor är inte helt släta utan har som en ram runt som sticker ut (om ni förstår vad jag menar =) men det kanske är snyggt o sätta dekorplast inne i ramen..hmmm ska ta en tripp till Ikea o kika på dom där plattorna till köket, det skulle nog göra mycket om man bytte detta! det borde ju nästan räcka med 3st, har inte tagit några mått o antar att det är helt olika i alla husvagnar, men höjden borde ju va samma ungefär, nån som mätt sitt kök?
Dom vi köpte vår husvagn av hade precis bytt dynor också, men dom satte på vinrött plyschtyg på så det måste bli något annat!
Det kan vara snyggt med dekorplast på ramen och en tapet i ramen!
Vi har vitrindörrar med mönster så det blir svårt att tapetsera annars hade jag gjort det!
Ja 3 måste absolut räcka..har inte mätt hur stort köket är, men plattorna går att dela som man själv vill.