• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Banzai
    wihoo skrev 2010-06-18 13:17:37 följande:
    Hur går det för alla?

Nu har jag med ett leende på läpparna läst igenom hela tråden, och blir bara mer och mer sugen på mina ideér med husvagnsköp omgörning!

Jag vill inte lägga så mycket alls på själva vagnen.. ni med de gamla husvagnarna, hur mycket har ni gett för dem? Det jag sen tänker på är fukt, om den är fuktskadad..och hur man liksom ska kunna veta det. haha! Man vill ju inte komma hem o märka att den senare är rutten.

Hoppas det går bra för för er, släng gärna in lite bilder på era projekt:D
    Våran vagn är från -69 har en liten vatten läcka i vänster fram men den är nu tätad men måste byta lite av golvet invändigt just i hörnet men inget som syns då det är under en sittbrits.
    Vi har tagit bort det som var blöt och ska lägga i nytt när vi använt vagnen klart för säsongen.
    Vi betalade 8000 & då fick vi med ett sprillans nytt kylskåp & en grill.
    Jag rekommenderar att låna med en fukt mätare  när man ska köpa vagn och detta oavsett årsmodell mät i hörnen och om det är badrum runt om i väggarna där 12% tror jag vi hade på de flesta ställen i vagnen tyvärr missade vi detta hörn men som sagt det var ju snabbt fixat och det är ju en mycket gammal vagn :-P
  • wihoo
    Banzai skrev 2010-06-18 20:59:28 följande:
    Våran vagn är från -69 har en liten vatten läcka i vänster fram men den är nu tätad men måste byta lite av golvet invändigt just i hörnet men inget som syns då det är under en sittbrits.
    Vi har tagit bort det som var blöt och ska lägga i nytt när vi använt vagnen klart för säsongen.
    Vi betalade 8000 & då fick vi med ett sprillans nytt kylskåp & en grill.
    Jag rekommenderar att låna med en fukt mätare  när man ska köpa vagn och detta oavsett årsmodell mät i hörnen och om det är badrum runt om i väggarna där 12% tror jag vi hade på de flesta ställen i vagnen tyvärr missade vi detta hörn men som sagt det var ju snabbt fixat och det är ju en mycket gammal vagn :-P
    Okej, är den fräsh i övrigt? Jag har tittat på en prisklass under 5000, och hittar faktiskt ibland vissa som är riktigt fina! Blir ju supersugen!
    Ja en fuktmätare skulle ju vara riktigt bra att ha med sig, det ska jag skriva upp! Som sagt, min svärfar har ett ägg ståendes som han började med förut, att plocka ur osv. Så funderar på att ta över den:)  gratis är gott! haha.
  • Banzai
    wihoo skrev 2010-06-19 07:59:55 följande:
    Okej, är den fräsh i övrigt? Jag har tittat på en prisklass under 5000, och hittar faktiskt ibland vissa som är riktigt fina! Blir ju supersugen!
    Ja en fuktmätare skulle ju vara riktigt bra att ha med sig, det ska jag skriva upp! Som sagt, min svärfar har ett ägg ståendes som han började med förut, att plocka ur osv. Så funderar på att ta över den:)  gratis är gott! haha.
    Jo då den är allt helt ok det kändes att den ståt orörd över vintern men bara vi skurade ur den så var det lungt,de som hade den inna har lagt in ny matta o målat om inner väggarna där i mot gillade jag ju inte dynorna & gardinerna så det sydde jag ju nya :-P.
    Den är ju liten men den räcker till det vi ska ha den till vilket är sova och eventuellt äta i.
    Bilder finns i mitt galleri.
  • wihoo

Okej! Jag blir så ruskigt sugen alltså! Men min sambo är inte alls lika förtjust...till min besvikelse. Men jag ska försöka få min vilja igenom! :) har ju inte tänkt att få iordning den till denna sommar i vilket fall som..utan till nästa, eller i värsta fall nästa sommar ändå, beroende på hur mycket jobb det är på den eventuella vagnen då..

Jaja, hoppas kan man alltid! Jag sitter o läser och kollar på bilder och blir bara mer och mer sugen!

Jag har kikat på dina bilder innan, såg jag nu när jag klickade in, urläckert! Hur långt tid tog det för dig/er att fixa iordning den? var ni snabba eller tog ni den tid det tog bara?

• Banzai
    wihoo skrev 2010-06-19 21:47:53 följande:
    Okej! Jag blir så ruskigt sugen alltså! Men min sambo är inte alls lika förtjust...till min besvikelse. Men jag ska försöka få min vilja igenom! :) har ju inte tänkt att få iordning den till denna sommar i vilket fall som..utan till nästa, eller i värsta fall nästa sommar ändå, beroende på hur mycket jobb det är på den eventuella vagnen då..

Jaja, hoppas kan man alltid! Jag sitter o läser och kollar på bilder och blir bara mer och mer sugen!

Jag har kikat på dina bilder innan, såg jag nu när jag klickade in, urläckert! Hur långt tid tog det för dig/er att fixa iordning den? var ni snabba eller tog ni den tid det tog bara?
    Tog 3 veckor o sy upp nya överdrag till dynorna & gardiner samt tätade det som såg värst ut ska gå över hela vagnen o täta om den men det tar vi allt efter som och blir nog en hel del grejande till semestern ska byta tak lucka tänkte jag & fixa en mörkläggnings gardin mellan sovdel & köks del så man kan gå in och ut ur vagnen fast Leo sover.
    Sen bor man ju in sig i vagnen o kommer på lite smågrejer allt efter som så nu mera ligger ett litet block o penna i vagnen som man kan skriva upp sakerna på.
  • wihoo
    Banzai skrev 2010-06-20 20:11:18 följande:
    Tog 3 veckor o sy upp nya överdrag till dynorna & gardiner samt tätade det som såg värst ut ska gå över hela vagnen o täta om den men det tar vi allt efter som och blir nog en hel del grejande till semestern ska byta tak lucka tänkte jag & fixa en mörkläggnings gardin mellan sovdel & köks del så man kan gå in och ut ur vagnen fast Leo sover.
    Sen bor man ju in sig i vagnen o kommer på lite smågrejer allt efter som så nu mera ligger ett litet block o penna i vagnen som man kan skriva upp sakerna på.
    Jag är ju ett riktigt stolpskott till att kunna sy..mamma var inte heller speciellt sugen när jag frågade henne. men det finns nog en och en annan jag kan leja bort det till för en billig peng..iaf hoppas jag det! :) hehe.

Jaa har ni gjort en sovdel åt han på ena sidan, den lilla? och den andra sidan åt er? så tänkte jag göra iaf.. fixa sovdelen åt våran thelwin på den lilla sovdelen permanent liksom!
  • Anjo2

SKIIIIITTTTTTT oxå!!!! Vi satte in sådana där skivor från ikea....men de lossnade!!!!! Faan, så nu vete fasen vad man ska ta istället!!! Några ideer?

Felicia min pärla. Nova min juvel. blomglantan.blogspot.com/
  • wihoo
    Anjo2 skrev 2010-06-21 20:17:35 följande:
    SKIIIIITTTTTTT oxå!!!! Vi satte in sådana där skivor från ikea....men de lossnade!!!!! Faan, så nu vete fasen vad man ska ta istället!!! Några ideer?

går det inte att slipa och måla?eller vart hade ni satt upp dem någonstans?

• middiz
    Anjo2 skrev 2010-06-21 20:17:35 följande:
    Det går inte borra skruvhål i dom..?
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*