• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • littlemisstrouble
    Smuliz skrev 2010-05-12 20:20:42 följande:
    vart går man med i den klubben då?
    http://www.caravanclub.se/index.php?option=com_chronocontact&Itemid=511

där kan du bli medlem på deras hemsida. vi hittade dock vårat erbjudande i en husvagns camping tidning så kolla i sådana först om dom kanske har fortfarande gratis campinghelg. man får många rabatter här och där när man är medlem i CC
    Planering är a och o......
  • Linawb
    Smuliz skrev 2010-05-12 20:20:14 följande:
    Har du lagt ut bild nånstans? Får man se?
    Den låg ute på blocket, men är såld nu så annonsen är borttagen! Är så dålig på att lägga ut bilder här på FL, så har inga här heller... tyvärr!
  • Anjo2
    Bobbylina skrev 2010-05-10 17:12:52 följande:
    Det låter som bra ideer du har för er vagn, en annan sak ni kan göra är att byta ut hantagen det kan göra mycket oxå! 
    Ja vi funderade på det men så är det såna där vridhandtag ju....och då vet jag inte hur det funkar att byta....kanske någon här som vet?
    Felicia min pärla. Nova min juvel. blomglantan.blogspot.com/
  • Banzai

Hej kul med fler som fixar husvagn.

Vi har precis införskaffat en Opio -69 men vad som vi förs såg mindre renoverings behov. 
    Men när vi väl inspekterat vagnen lite närmare så ser det ut som det blir ett lite större projekt än först tänkt men kul ska det bli vi fixar det mest nödvändiga nu då vi behöver ha vagnen första helgen i Juni sen kommer vi att montera ner hela vagnen invändigt för att fixa till den. hoppas o tror att det kommer bli toppen när den är klar Just nu fixar vi till lite trasiga sittlock och jag håller på att sy nya dynor.
    Då vagnen är gammal så vill vi försöka hålla stilen gammal så den mattan som ligger i är Schackrutig, dynorna kommer bli svart/vitprickiga lika så gardinerna inredningen kommer förmodligen gå i ljusgrått med svarta luckor precis som nu.
    Utvändigt ska den Rosa/bruna färgen bort och den blir istället Röd för att matcha bilen.
    Några bilder finns i mitt galleri och fler kommer.
  • Bobbylina
    Anjo2 skrev 2010-05-12 23:11:24 följande:
    Ja vi funderade på det men så är det såna där vridhandtag ju....och då vet jag inte hur det funkar att byta....kanske någon här som vet?
    vet inte riktigt vad du menar, på våran är det helt vanliga handtag.. är det som en spärr på innsidan som man vrider ner? det finns isånt fall säkert att få tag på hos husvagnstillverkarn eller nåt.
  • Bobbylina
    Banzai skrev 2010-05-15 16:44:44 följande:
    Hej kul med fler som fixar husvagn. Vi har precis införskaffat en Opio -69 men vad som vi förs såg mindre renoverings behov.  Men när vi väl inspekterat vagnen lite närmare så ser det ut som det blir ett lite större projekt än först tänkt men kul ska det bli vi fixar det mest nödvändiga nu då vi behöver ha vagnen första helgen i Juni sen kommer vi att montera ner hela vagnen invändigt för att fixa till den. hoppas o tror att det kommer bli toppen när den är klar Just nu fixar vi till lite trasiga sittlock och jag håller på att sy nya dynor. Då vagnen är gammal så vill vi försöka hålla stilen gammal så den mattan som ligger i är Schackrutig, dynorna kommer bli svart/vitprickiga lika så gardinerna inredningen kommer förmodligen gå i ljusgrått med svarta luckor precis som nu. Utvändigt ska den Rosa/bruna färgen bort och den blir istället Röd för att matcha bilen. Några bilder finns i mitt galleri och fler kommer.
    Va kul med totalrenovering, fina dyna du sytt!
  • Anjo2
    Bobbylina skrev 2010-05-16 09:58:43 följande:
    vet inte riktigt vad du menar, på våran är det helt vanliga handtag.. är det som en spärr på innsidan som man vrider ner? det finns isånt fall säkert att få tag på hos husvagnstillverkarn eller nåt.
    Ja precis...de är vridbara, på en del ställen.....ja det kan man ju kanske kolla....det ska jag minsann göra....tack för tipset....har inte tänkt så mycket mer på det då jag märkte att det var vridhandtag...
    Felicia min pärla. Nova min juvel. blomglantan.blogspot.com/
  • Banzai
    Bobbylina skrev 2010-05-16 09:59:47 följande:
    Va kul med totalrenovering, fina dyna du sytt!
    Tack ja det ska bli kul var o handlade lite mer tyg då det första jag handlade inte riktigt räckte till gardiner  
    Hittade även matchande bädd set & filtar så nu är allt prickigt :-P
  • middiz

Hej!
    Hur går det för alla?
    Här har vi inte kommit någonstans, stora dottern har varit supersjuk och fått ligga på sjukhus och har nu precis börjat återhämta sej. Så förhoppningsvis kan vi börja sätta lite fart med husvagnen snart!

Den här ska jag ha i garderoben, jag behöver mer lådförvaring och inte hängförvaring, det enda jag behöver hänga är jackor och regnkläder, så en sån här från ikea är perfekt! www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30157711

Imorgon åker jag och min syster till Ullared, där hoppas jag på att fynda massa roligt och nördvändigt.
    Ska försöka leta fram lite vridbara handtag nu som jag ser att ni pratat om i tråden, även jag är sugen på att byta ut dom vi har!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • kanelia

Hej hej alla!

Vi har precis tagit hem vår nya husvagn, en Hobby Classic -91. Ska sy lite nya gardiner, byta lampor och fixa lite kuddar och grejor. Sy nya dynor tänkte jag ha som vinterprojekt. Eller om jag ev beställer helt nya på svenskadynor.se. En bekant gjorde det och betalade runt 10.000:- för helt nya dynor till hela vagnen.
    middiz - hoppas du fyndar massor i ullared, vi var där för några veckor sedan och jag vill dit igen! :D
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*