• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • middiz
    littlemisstrouble skrev 2010-06-13 15:22:14 följande:
    aha okej det är så det ser ut
    Dekorplast finns även som träimitation och enkelfärgat...

Idag åker vi på våran första tur med husvagnen!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • littlemisstrouble
    middiz skrev 2010-06-14 07:40:00 följande:
    Dekorplast finns även som träimitation och enkelfärgat...

Idag åker vi på våran första tur med husvagnen!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
    kanske ska kolla på dekorplast. hade varit roligt att  uppdatera skrubben med handfat och spegel.

åh vad härligt med husvagnstur. vad avundsjuk jag blir. Har 7 nätter kvar innan semestern är här.
    Planering är a och o......
  • Anjo2

Kom hem från jobbet idag och min kära sambo hade fixat lite i husvagnen!!! han hade satt dit dekorplattorna....fattades en bit i mitt tycke så han fick snällt sätta dit lite till, så tog han på mitt önskemål ner lampan som var mörkblå och spraymålade vit....tyget till dynorna är hos svärmor så det ska bli sytt! härligt att det börjar hända nåt!!

Felicia min pärla. Nova min juvel. blomglantan.blogspot.com/
  • Zessan84

Ni som klär om dynorna!

Hur gör ni? Vet att min syster gjorde det för ett par år sen. Hon sydde varje dyna för hand för att det skulle bli riktigt tajt runt om allt. Sååå mycket tid o energi orkar jag nog inte lägga! =)

Och hur gör man med hörndynorna?

• Anjo2
    Zessan84 skrev 2010-06-15 20:15:01 följande:
    Ni som klär om dynorna!

Hur gör ni? Vet att min syster gjorde det för ett par år sen. Hon sydde varje dyna för hand för att det skulle bli riktigt tajt runt om allt. Sååå mycket tid o energi orkar jag nog inte lägga! =)

Och hur gör man med hörndynorna?
    Vi har inga hörndynor...vi har som tur är bara raka dynor....
    Felicia min pärla. Nova min juvel. blomglantan.blogspot.com/
  • Banzai

Har bara haft raka o svängda dynor jag syde mina i maskin blev helt ok och hyggligt tight.

Jag tog tyget vände det med räta mot dynan nålade längst kanten där jag ville ha sömen och ena kortsidan drog sedan av tyget sydde i maskinen bökade tillbax dynan i fodralet o sydde igen den slutliga kanten för hand. (nästa projekt blir o sy dit kardborre band så man enkelt kan ta lös o tvätta om det behövs.

Hade jag haft en hörndyna hade jag förmodligen gjort den i olika delar en fam /back och lock /botten förr att få snygg kurva i böjen. 

• wihoo

Hur går det för alla?

Nu har jag med ett leende på läpparna läst igenom hela tråden, och blir bara mer och mer sugen på mina ideér med husvagnsköp omgörning!

Jag vill inte lägga så mycket alls på själva vagnen.. ni med de gamla husvagnarna, hur mycket har ni gett för dem? Det jag sen tänker på är fukt, om den är fuktskadad..och hur man liksom ska kunna veta det. haha! Man vill ju inte komma hem o märka att den senare är rutten.

Hoppas det går bra för för er, släng gärna in lite bilder på era projekt:D

• MinaSmåLiv

Hej! Hoppar  in i den här tråden då vi precis blivit med husvagn, va ett rent inpulsköp från min sida så vi har inte ens sett vagnen mer än en bild på utsidan. De är en äldre vagn från 74 som vi endast ska använda någon gång ibland när vi åker långt som vi gör ibland och behöver övernatta en natt. Och när vi ska åka till sambons släktingar som bor långt bort för då behöver vi någon stans att sova några nätter när vi är där.
    De finns just nu inga dynor i husvagnen för dom gamla va tydligen i så dåligt skick när förra ägaren köpte husvagnen så dom slängdes då och inga nya kom in.
    Så jag undrar om de är någon här som gjort egna dynor till sin husvagn? Vad för tyg ska man änvända för att de ska hålla?
    Jag kan inte sy själv så de låter jag svärmor göra sen. Eftersom vi inte kommer använda vagnen så ofta så kommer jag använda vanlig skummadrass att göra dynor av för dom behöver inte va så hårda som vanliga dynor är. Om de inte är någon annan här som har något annat bra förslag?
    Sen kommer jag vilja måla om innuti och undrar vad för färg man ska måla med för att de ska hålla, vanlig väggfärg håller väl kanske inte i en husvagn. De är ju fuktigare i en husvagn vintertid m.m så då kanske färgen blir förstörd tänkte jag. Luckorna får de nog bli sån där dekorplast på eller va de nu heter.

Mina älskade ungar
  • littlemisstrouble
    wihoo skrev 2010-06-18 13:17:37 följande:
    Hur går det för alla?

Nu har jag med ett leende på läpparna läst igenom hela tråden, och blir bara mer och mer sugen på mina ideér med husvagnsköp omgörning!

Jag vill inte lägga så mycket alls på själva vagnen.. ni med de gamla husvagnarna, hur mycket har ni gett för dem? Det jag sen tänker på är fukt, om den är fuktskadad..och hur man liksom ska kunna veta det. haha! Man vill ju inte komma hem o märka att den senare är rutten.

Hoppas det går bra för för er, släng gärna in lite bilder på era projekt:D
    tja nu är jag ju ingen expert på hur man ser att den är rutten eller fuktskadad men man kan ju titta iaf så att inte väggar eller tak bågnar någonstans och är mjukt. kolla även att det inte läcker i takluckan.
  • wihoo
    littlemisstrouble skrev 2010-06-18 13:38:41 följande:
    tja nu är jag ju ingen expert på hur man ser att den är rutten eller fuktskadad men man kan ju titta iaf så att inte väggar eller tak bågnar någonstans och är mjukt. kolla även att det inte läcker i takluckan.
    Jo men de tär typ standardgrejen såklart. Men typiskt vore det ju om man köper en å är superlycklig o sen är det massa fukt under golvet osv..

Svärfar har ett ägg ståendes som han började med o plocka ur för en herrans massa år sen, men vet inte om ett ägg är det jag är ute efter..det visar sig, blocket går varmt här hemma! :P
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*