Joual skrev 2010-04-19 13:28:23 följande:
Nu drar du slutsatser som det inte står något alls om i reportaget (som för övrigt var ganska ytligt och lämnade ganska mycket att önska i övrigt om detaljer i ämnet). Att inte "gå hela vägen" (vilket jag antar betyder att man inte steriliserar sig) är inte per automatik ett tecken på att personen i fråga inte är 100% säker på att h*n vill genomgå en könskorrigering. Det kan handla om många andra saker, t ex att man gärna vill ha biologiska barn eller att operationstekniken inte är så utvecklad när det gäller FtM-operationer (female-to-male). Det finns ingenting som tyder på att personen i artikeln vill "byta fram och åter". Var har du fått den idén ifrån?
Hon har valt att visa att hon inte ar 100% serios, anser jag, iom att hon valt att (nar det passar henne) ga tillbaka till kvinna, for att skaffa barn.
For att det ska vara mojligt sa maste hon avsluta hormonbehandlingarna, vilket visar pa att hon gar tillbaka till det kvinnliga.
Jag har inte gatt in pa orsaken till att hon inte opererade allt, det kan lika garna vara en ekonomisk fraga. Det bryr jag mig inte om.
Om det ar for att hon inte vill ge upp njutning under sexakten, bryr jag mig inte heller om.
Men iom att hon gar tillbaka och avslutar behandlingen hon menar pa att hon behover for att vara en 'hel' manniska, sa visar det pa att det inte alls var sa fran borjan.
Hon ar inte trovardig.
Och absolut handlar det inte om att en man foder barn. Vad vi an kallar henne.
Vad hon an gor, bryr jag mig inte om. Hennes liv, hennes konsekvenser. Men hennes trovardighet ar borta.
Och det har aldrig hant att en man foder barn.