rasajj skrev 2010-04-19 13:15:30 följande:
Att inte ga hela vagen tyder pa att personen ifraga inte ar fullstandigt 100% pa att byta kon. Att vilja ata kakan och samtidigt ha den kvar. Byta fram och ater nar det passar. Det ar inte trovardigt helt enkelt. Men hon far naturligtvis gora som hon vill, men nagon man som foder barn finns inte. Och det var vad TS efterfragade. Vad man tycker om man som foder barn. Nagra sadana finns inte.
Ja du har helt rätt i det konstaterandet och det var även därför jag var så klyftig att sätta man inom citationstecken.
Vad gäller alla er som är så bestörta över att jag frågar om en åsikt i frågan (som ni helt uppenbart visst har ändå) handlar det inte om att denna person inte har RÄTT att göra vad sjutton som står inom lagens långa arm så att säga, det handlar om vad vi människor (utomstående förstås) anser om företelsen. Dvs en kvinna som byter kön lite "grann" med baktanken att nyttja båda könens fördelar (min egen slutsats).
Det är inte helt självklart att folk runt omkring tycker sånt här är helt ok och vilka skälen är till det är ju olika såklart.
Det går jättebra att tycka att man ska skita i hur andra gör, men det är heller inte fel att bli nyfiken eller att ha åsikter om saken. För trots att det här är en biologisk kvinna genererar detta en viss uppmärksamhet.
Det är aldrig nånsin fel att ha åsikter gott folk! Oftast handlar det om hur man väljer att uttrycka sig, och där kan vi alla göra fel mig inräknad. ;)