• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • Eleni

Varför skulle det inte var okej av sjukvården? Kostar det mer att förlösa en föderska i skägg och med bortopererade bröst eller vad? fattar inte frågan, men röstade nej.

• Eleni
    Eleni skrev 2010-04-19 10:54:13 följande:
    Varför skulle det inte var okej av sjukvården? Kostar det mer att förlösa en föderska i skägg och med bortopererade bröst eller vad? fattar inte frågan, men röstade nej.
    Röstade okej menar jag..
  • shjärtak

Fattar inte ens diskussionen, varför skulle det INTE vara okej?? En kvinna som föder barn?? Är det för att hon har kort hår och valt ett killnamn eller vaddå?

• shjärtak
    Pelleping kan tydligen inte själv få barn och tycker samtidigt att naturen aldrig kan göra "fel", så då är det väl helt enkelt rätt att du inte ska ha barn då, eller?? Detta är inte jag som tycker, utan du själv enligt det du skrivit här...
  • Joual
    shjärtak skrev 2010-04-19 10:57:53 följande:
    Fattar inte ens diskussionen, varför skulle det INTE vara okej?? En kvinna som föder barn?? Är det för att hon har kort hår och valt ett killnamn eller vaddå?
    Menar du att det är namn och hårlängd som avgör könsidentiteten hos en människa?
  • shjärtak
    Joual skrev 2010-04-19 11:04:31 följande:
    Menar du att det är namn och hårlängd som avgör könsidentiteten hos en människa?
    Nej det tycker jag inte. Jag tycker bara hela diskussionen är sjuk. Har han/hon livmoder - varför skulle han/hon inte få skaffa barn? Jag frågar dom som inte tycker det är ok ifall det är hårlängden och namnet som det hänger på, you see...
  • amasonas

Vad jag inte blir klok på är varför en transsexuellt människa vill frivillig behålla sitt "orginalkön"?!

Dett skulle vara det första jag ville ta bort om jag ville bli man, måste ju kännas jättefel att ha fel kön! Om jag ville vara en man så skulle jag vilja var det fullt ut inte bli någon hermafrodit.

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • amasonas

Och angående barnfrågan sp är det ju fullt möjligt att adoptera ett barn , för klart att man inte vill ha mindre barn bara för man byter kön men ibland måste man uppoffra något för att få sin vilja igenom.

Bli förälder kan man bli utan att ha en livmoder!

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Michisen
    amasonas skrev 2010-04-19 11:15:45 följande:
    Vad jag inte blir klok på är varför en transsexuellt människa vill frivillig behålla sitt "orginalkön"?! Dett skulle vara det första jag ville ta bort om jag ville bli man, måste ju kännas jättefel att ha fel kön! Om jag ville vara en man så skulle jag vilja var det fullt ut inte bli någon hermafrodit.
    Fast om man nu inte vill vara det fullt ut då?

Låt folk vara som de vill, kan jag tycka. Det är skönt att det accepteras mer och mer att man upplever att man fötts till "fel" kön och att det numera går att "korrigera" så att säga, men om man nu fullt medvetet vill behålla manliga könsorgan och ändå se ut som en kvinna i övrigt, eller för den delen behålla den kvinnliga nedre anatomin men ta bort bröst och så vidare  - varför är då inte det lika accepterat?

Det är ju inte som att det spelar någon annan någon roll, så länge det känns okej för dem.
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!