• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • så mycket bättre
    The past is now skrev 2010-04-19 09:43:26 följande:
    Alltså har man valt bort att vara kvinna så har man också valt bort att bära och föda ett barn. Att bli sk man och sedan bli gravid och föda barn då är man inte man längre utan en KVINNA! Dersa kärlek tänker jag inte ens ifrågasätta.En man kan inte av biologiska orasker inte bära ett foster och således inte heller föda. Och hon har valt att bli man för sjutton gubbar.Usch
    Jag förstår faktiskt inte detta resonemanget.. Vad spelar det för roll?
  • Joual
    SigridA skrev 2010-04-19 09:50:12 följande:
    Så ser lagen ut i Sverige just nu.
    Jo, jag vet. Jag har en vän som genomgått en könskorrigering och alltså tvingades sterilisera sig för att få sitt nya personnummer. Nu tillhör han de som redan hade de barn han ville ha, så på så vis var det ingen katastrof för honom.

Men alla transsexuella som faktiskt vill ha barn - ska vi tvinga dem att sterilisera sig? Varför är det OK att tvinga dem att välja bort att få biologiska barn?
  • norgesessan

Om en man är en kvinna inom sig, eller en kvinna är en man inom sig, så är det bara det som räknas. Att endel vill operera sig är vel för att det känns konstigt att ha den andras kropp?

Andra opererar sig inte, i detta fallet lot han livmodern stanna kvar, men utanpå har han opererat sig..

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • så mycket bättre
    Joual skrev 2010-04-19 10:03:09 följande:
    Jo, jag vet. Jag har en vän som genomgått en könskorrigering och alltså tvingades sterilisera sig för att få sitt nya personnummer. Nu tillhör han de som redan hade de barn han ville ha, så på så vis var det ingen katastrof för honom. Men alla transsexuella som faktiskt vill ha barn - ska vi tvinga dem att sterilisera sig? Varför är det OK att tvinga dem att välja bort att få biologiska barn?
    Det tycker jag inte! Jag tycker att det är kränkande och tror att det kommer att förändras.. jag hoppas det iallafall.
  • Förväntansfull0406

haha jag tcker det SER fullkomligt vidrigt ut! Men jaag kan inte svara på vad jag tycker faktiskt. Jag har inte funderat klart.

Mina hjärtan Julia Albin Bebis Bf 100729
  • Joual
    SigridA skrev 2010-04-19 10:25:36 följande:
    Det tycker jag inte! Jag tycker att det är kränkande och tror att det kommer att förändras.. jag hoppas det iallafall.
    Ja, jag hoppas ju också det. Men när man läser i den här tråden så blir man ledsen. Att få möjlighet till en könskorrigering innebär ju inte att man slutar längta efter att bli förälder. Jag förvånas över att så många har svårt att förstå det, speciellt på en sånhär sajt där mycket handlar om föräldraskap.
  • My Girls

Helt ok för min del. Tänk om vi kunde göra så? Hur perfekt vore inte det?

If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • så mycket bättre
    Joual skrev 2010-04-19 10:34:13 följande:
    Ja, jag hoppas ju också det. Men när man läser i den här tråden så blir man ledsen. Att få möjlighet till en könskorrigering innebär ju inte att man slutar längta efter att bli förälder. Jag förvånas över att så många har svårt att förstå det, speciellt på en sånhär sajt där mycket handlar om föräldraskap.
    Inskränkthet, och en oförmåga att förstå att det inte är ett val man har.. Inget man gör för att man har lust med det.
  • banansmoothie

Jag tycker ingenting egentligen. Jag har svårt att definera dem män om de föder barn. Men visst, de har ju inga spermier så det här är ju enda sättet för dem att få biologiska barn så jag förstår dem!

Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!