Michisen skrev 2010-04-19 11:19:41 följande:
Fast om man nu inte vill vara det fullt ut då? Låt folk vara som de vill, kan jag tycka. Det är skönt att det accepteras mer och mer att man upplever att man fötts till "fel" kön och att det numera går att "korrigera" så att säga, men om man nu fullt medvetet vill behålla manliga könsorgan och ändå se ut som en kvinna i övrigt, eller för den delen behålla den kvinnliga nedre anatomin men ta bort bröst och så vidare - varför är då inte det lika accepterat? Det är ju inte som att det spelar någon annan någon roll, så länge det känns okej för dem.
Precis. Varför är det inte lika okej att vara "mittemellan", varför måste man löpa hela linan ut, bara för att? Det finns inte bara två kön, det finns flera "mellanting" redan (ja, hos människor), så varför är det så fel att passa på att utnyttja de möjligheter och tillgångar man faktiskt har?
Morotskaka skrev 2010-04-19 11:47:26 följande:
Jag röstade inte för jag förstår inte frågan. De får göra precis som de vill, men jag har svårt att förstå "honom". Om jag fötts som man och opererat om mig till det jag är nu så hade jag aldrig velat gå omkring med en pung. Varför har han sparat livmodern om han vill vara fullt ut man? En man med mens varje månad...en man som föder barn. Jag skulle vilja fråga om han var säker på att han ville byta kön. Han är iofs gay, men han känns nästan mer feminin än mig..
Som sagt, vem har sagt att han vill vara "fullt ut man" (i avseendet helt avsaknande av kvinnliga kroppsdelar/könsorgan, behandlad som en man vill han nog bli fullt ut)? Sen skulle jag tro att han inte har mens på grund av de könsbyteshormoner han antagligen äter då han inte är gravid.