• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • Denebola
    leelee83 skrev 2010-04-19 07:16:51 följande:
    Inte ok!
    Varför? Personen har en livmoder och en önskan om att få biologiska barn. Vad är problemet?
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Tette86021

Klart att det är ok, varför skulle det inte vara? Hans kropp är ju gjort för att skaffa barn... Och även om han inte hade haft äggstockar så hade jag inte haft nå emot det, så länge det inte påverkar barnet negativt.. det är ju hans kropp, hans som bestämmer över den...

Stå på dig, annars gör någon annan det!
  • Flygfotogen

Män kan få barn. Vanligtvis kan de inte bära dem själva utan bidrar i regel med sperma men i detta fallet så har personen en livmoder. Alltså är det naturligt.

• studentbruttan29

Har inte läst i tråden, bara TS.

Jag tycker detta är okej, jag lever fortfarande i min egen lilla bubbla och allt som har med kärlek att göra är okej för mig. Han vill ha barn för han längtar så, och nu är han gravid. Jag ser bara kärlek ur berättelsen.

• vampyria2

Helt okej och jag förstår faktiskt inte varför det inte skulle vara det, vad är skillnaden mot att andra skaffar barn?

• studentbruttan29

Jag har bara läst lite löst i tråden men reagerar på dem som säger att man inte ska gå emot naturen..ni som skriver så antar jag isf inte gör NÅGOT som går emot naturen..t.ex. färgar håret, fixar lösnaglar, handlar på "kortet", åker bil osv.. För säger ni att man inte kan gå emot det naturliga får ni faktiskt leva så själva också annars är ni hycklare.

Jag för visst går ni emot det naturliga då, vi föddes med viss hårfärg, med ben så vi behöver ingen bil osv. Ja ni förstår.

• The past is now

Alltså har man valt bort att vara kvinna så har man också valt bort att bära och föda ett barn. Att bli sk man och sedan bli gravid och föda barn då är man inte man längre utan en KVINNA! Dersa kärlek tänker jag inte ens ifrågasätta.

En man kan inte av biologiska orasker inte bära ett foster och således inte heller föda. Och hon har valt att bli man för sjutton gubbar.

Usch

• så mycket bättre
    Joual skrev 2010-04-19 08:03:28 följande:
    Så för att en könskorrigering ska vara helt komplett i dina ögon kräver du att personen i fråga steriliserar sig? 
    Så ser lagen ut i Sverige just nu.
  • pojkens

klart det är ok. varför inte? Han kan få barn och han vill få barn. Det finns en jäkla massa "hetero-normala" människor som skaffar barn utan att ta hand om dem på ett bra sätt. 

Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!