• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • Mad as snow

Det finns människor som avbryter cancerbehandlingar för att kunna bära ett barn. Det betyder inte att dessa människor väldigt gärna vill ha cancer, utan att de väldigt gärna vill ha ett barn. I det här fallet handlar det inte om någon som helst risk för att dö, utan en paus i en hormonbehandling för att kunna få en biologisk avkomma som hade varit omöjligt efter en könskorrigering. Det handlar inte om trovärdighet, utan om en djupt mänsklig drift som jag tror att en överhängande majoritet på FL kan känna igen sig i. 

Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Denebola
    rasajj skrev 2010-04-19 13:46:49 följande:
    det ar absolut en HON vi talar om, det har HON tydligt visat! Ja, jag kanner folk som genomgatt en konsforandring, vad nu det har med saken att gora. Hon har valt att verkligen avsta fran att vara man. Om det nu spelar in?
    Om Scott nu är en kvinna, varför i herrans namn bytte han då kön?
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Denebola
    Mad as snow skrev 2010-04-19 13:52:37 följande:
    Det finns människor som avbryter cancerbehandlingar för att kunna bära ett barn. Det betyder inte att dessa människor väldigt gärna vill ha cancer, utan att de väldigt gärna vill ha ett barn. I det här fallet handlar det inte om någon som helst risk för att dö, utan en paus i en hormonbehandling för att kunna få en biologisk avkomma som hade varit omöjligt efter en könskorrigering. Det handlar inte om trovärdighet, utan om en djupt mänsklig drift som jag tror att en överhängande majoritet på FL kan känna igen sig i. 
    Väl talat!
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Tottelina
    Mad as snow skrev 2010-04-19 13:41:24 följande:
    Haha! Så sant
  • Mad as snow

Det går att jämföra med andra saker än cancerbehandlingar, för att sätta saker i ett perspektiv som gemene man kan känna igen sig i lättare. Människor gör allt möjligt och avstår från allt möjligt för att få förmånen att bära ett barn. Själv låter jag bli alla former av mediciner som skulle hjälpa mig att må psykiskt bättre. Det är inte för att jag väldigt gärna vill ha ångest, eller för att mitt lidande är egalt för mig eller för att jag är likgiltig inför effekterna av att inte äta mediciner. Utan för att min längtan efter ett barn är större än mitt eget mående. Jag håller så att säga ut. Det finns människor som går ner 40 kilo i vikt för att kunna operera magsäcken, för att i sin tur kunna bli gravida. Det är ingen självklarhet att man klarar av en sådan påfrestning om inte driften att få ett barn var så stor. Det finns människor som lägger enorma summor pengar på hormonbehandlingar och utredningar, för att kunna få ett barn. Det är inte för att de tycker att det är ett underhållande sätt att spendera pengar och tid på, utan för att de vill ha barn. Deras längtan är såpass stark. Människor går igenom missfall på missfall och försöker ändå bli gravida igen, trots att de är med om detta fasansfulla gång på gång. Deras längtan är såpass stark. Människor avstår och utstår allt möjligt för att kunna bli föräldrar, de sätter sin egen person åt sidan så till den grad att i princip allt kretsar kring att just få ett barn. Det betyder inte att de inte är trovärdiga i det lidande som uppstår, utan att deras längtan efter ett barn är såpass stark. Det är alltså fullt möjligt att avbryta sina hormonbehandlingar för att kunna bli gravid och föda ett biologiskt barn. Människor avbryter värre processer än så i samma syfte. 

Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Lisa1976

det är lite äckligt tycker jag. Onaturligt helt enkelt. Män ska inte ha bebis i magen.

• Flygfotogen
    rasajj skrev 2010-04-19 13:46:49 följande:
    det ar absolut en HON vi talar om, det har HON tydligt visat! Ja, jag kanner folk som genomgatt en konsforandring, vad nu det har med saken att gora. Hon har valt att verkligen avsta fran att vara man. Om det nu spelar in?
    Vad tycker dina könsförändrande vänner om ditt sätt att se på könsroller?
  • TriBelle

Jag tycker detta är helt ok.
    Tråkigt att det faktiskt ska bli diskutioner i världen bara för att en människa vill skaffa ett biologiskt barn oavsett om personen i fråga är en man eller kvinna.
    De finns personer som olyckligtvis inte kan få egna barn.
    Varför då inte vara glad för dom som kan få. som sagt oavsett om de är en  man eller kvinna.

Jag tycker att dessa två i artikeln tydligt visat att dom vill ha barn när dom sen tidigare adopterat två pojkar.

Denna man (med äggstockar) och hans partner verkar vara två underbara och kärleksfulla föräldrar.

• TriBelle

varför ens diskutera kön på föräldern,
    Det viktigaste är väl ändå att barnen har det bra.

• Tottelina
    TriBelle skrev 2010-04-19 14:21:46 följande:
    varför ens diskutera kön på föräldern, Det viktigaste är väl ändå att barnen har det bra.
    Den här tråden handlar inte om huruvida barnen får det bra eller ej, det handlar om vad ni tycker är okej av läkarvården, läkarvetenskapen och oss människor.
    Är det verkligen bra för barn att växa upp med könsförvirrade vuxna t ex.
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!