• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • så mycket bättre
    lövet2 skrev 2010-04-18 15:42:38 följande:
    Jo. Att känna sig som man är en sak. Men de väljer att rent medicinskt göra om sin kropp för att bli man. Och vill de ha en mans kropp, så får de hålla sig till det. Som jag ser det, så vill de äta kakan och ändå ha den kvar ...
    Nej, så enkelt är det faktiskt inte. De ÄR män, men kroppen har inte "hängt med", nå gick fel under fosterutvecklingen. Det låter konstigt men så är det faktiskt. Och det är en väldigt stor, komplicerad och svår operation att förändra könsorganet till manligt, dessutom är valet ofta att välja bort möjligheten att njuta av beröring av könsorganet och tro fan då att man väljer att fortfarande ha kvar snippan tills tekniken att göra om den till snopp utvecklats.'

Det har INGET att göra med att äta kakan och ha den kvar..
  • så mycket bättre
    CeeJay skrev 2010-04-18 16:14:31 följande:
    Jag tycker det är helt ok. Har inga som helst invändningar på att en man som tidigare varit kvinna har kvar sina reproduktonsorgan och föder barn. Däremot tycker jag inte man ska ta lättvindligt på könsbyten.
    Är det någon som gör det?
  • egenart
    SigridA skrev 2010-04-18 17:54:40 följande:
    Är det någon som gör det?
    Precis, vem skulle det vara i så fall som tar det lättvindligt? Knappast dom som godkänner ett könsbyte eller dom som mår så dåligt att de måste gå igenom något så pass riskfyllt och komplicerat.
  • Free Spirit
    SigridA skrev 2010-04-18 17:52:51 följande:
    Nej, så enkelt är det faktiskt inte. De ÄR män, men kroppen har inte "hängt med", nå gick fel under fosterutvecklingen. Det låter konstigt men så är det faktiskt. Och det är en väldigt stor, komplicerad och svår operation att förändra könsorganet till manligt, dessutom är valet ofta att välja bort möjligheten att njuta av beröring av könsorganet och tro fan då att man väljer att fortfarande ha kvar snippan tills tekniken att göra om den till snopp utvecklats.' Det har INGET att göra med att äta kakan och ha den kvar..
    Det ER en kvinne..kan aldri tenke meg at da personen ble født ventet dei til barnet var så stor at det selv kunne fortele hvilket kjønn personen følte det var..men ut fra kjønsorgan er det en konstantere om det er gutt eller jente.

Å gå hen og operere seg til et annet kjønn en det som det er født er horribelt, for det er inte kroppen som er problemet, men følelsene det har. Men problemet er at en kan inte operere inn et annet føleseliv, dermed så angriper en kroppen.

Men som Løvet sier har en tatt steget til å endre sin kropp så dramtisk, ja da for en holde seg til det ene kjønn og inte være dobbel.

Ente får en være enten mann eller kvinne!!
  • Tottelina
    SigridA skrev 2010-04-18 17:52:51 följande:
    Nej, så enkelt är det faktiskt inte. De ÄR män, men kroppen har inte "hängt med", nå gick fel under fosterutvecklingen. Det låter konstigt men så är det faktiskt. Och det är en väldigt stor, komplicerad och svår operation att förändra könsorganet till manligt, dessutom är valet ofta att välja bort möjligheten att njuta av beröring av könsorganet och tro fan då att man väljer att fortfarande ha kvar snippan tills tekniken att göra om den till snopp utvecklats.' Det har INGET att göra med att äta kakan och ha den kvar..
    Det där är din åsikt. Kanske lite ödmjukhet vore på sin plats inför andras åsikter?
  • Denebola

Jag tycker det är helt fantastiskt att de kan skaffa biologiska barn när de nu så önskar.

Framförallt så tycker jag att folk borde ta och sluta lägga sig i andra människors liv, och framför allt att sluta döma andra personer för deras val!

Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Pelleping

Det är deras liv, jag bryr mig inte ett jävla dugg.

• Pimpinellan

Och såna ska få hjälp att skaffa barn... Gubevare oss väl!! INGEN kommer nånsin få mig att tro att man föds i "fel" kropp. Rent skitsnack! Skulle naturen gå emot sig själv-aldrig. Kollar man såna här personers bakgrund finns alltid tragik bakåt som utlöst denna abnormitet.

• Denebola
    Free Spirit skrev 2010-04-18 18:21:46 följande:
    Det ER en kvinne..kan aldri tenke meg at da personen ble født ventet dei til barnet var så stor at det selv kunne fortele hvilket kjønn personen følte det var..men ut fra kjønsorgan er det en konstantere om det er gutt eller jente. Å gå hen og operere seg til et annet kjønn en det som det er født er horribelt, for det er inte kroppen som er problemet, men følelsene det har. Men problemet er at en kan inte operere inn et annet føleseliv, dermed så angriper en kroppen. Men som Løvet sier har en tatt steget til å endre sin kropp så dramtisk, ja da for en holde seg til det ene kjønn og inte være dobbel. Ente får en være enten mann eller kvinne!!
    En som föds utan synliga könsorgan är då vad? Eftersom man nu måste vara antingen man eller kvinna?
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!