• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • Tottelina
    Sorbus skrev 2010-04-18 20:38:40 följande:
      Eh? Det är ju du själv som gjort könstillhörigheten till ett hinder i denna fråga?
    Jag börjar snart ge upp om att diskutera mer med dig.

Läs om?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:38:43 följande:
    Nej det har den inte. Det var inte det jag skrev heller. Låt oss återgå till sakfrågan, det som är så ledsamt är verkligen när diskussionen ska styras om och handla om petitesser.
    Så rent allmänt menade du i andra trådar? Isåfall är jag med och håller med om att vi ska återgå till ämnet.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Sorbus
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:39:34 följande:
    Jag börjar snart ge upp om att diskutera mer med dig. Läs om?
    Så bra. Och jag HAR läst det du skriver. har du gjort det själv?
  • Cloud Berry

Är man född kvinna och har kvar livmodern så är man i mina ögon ff kvinna så det där är bara larvigt och typiskt aftonbladet-vinkling.

Tas livmodern bort pga av viljan att bli man så blir den människan däremot en man, enligt vad jag anser.

• Nice Girl Wrong Place

Jag är mest nyfiken på det praktiska!
    Har han både manliga och kvinnliga könsorgan?
    Har han mens?

Jag säger "han" för att "han ser ut som en "han" och jag antar att "han" vill bli kallad "han".

Som sagt, mest nyfiken på det praktiska, varför jag är det vet jag inte, men lite fascinerande känns det.

Om jag tycker det är rätt?
    Jag känner rent spontant att det känns främmande för mig att vilja vara och känna sig som en man och sedan välja att föda barn.

Beautifully Human
  • Denebola
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-18 20:59:45 följande:
    Jag är mest nyfiken på det praktiska! Har han både manliga och kvinnliga könsorgan? Har han mens? Jag säger "han" för att "han ser ut som en "han" och jag antar att "han" vill bli kallad "han". Som sagt, mest nyfiken på det praktiska, varför jag är det vet jag inte, men lite fascinerande känns det. Om jag tycker det är rätt? Jag känner rent spontant att det känns främmande för mig att vilja vara och känna sig som en man och sedan välja att föda barn.
    Jag skulle gissa att han i vanliga fall äter hormoner som gör att han inte får mens. Men han torde ha gjort uppehåll med dessa under tiden före och under graviditeten.

I artikeln står det att han har gjort en könskorrigering, därför borde han ha "omskulpterat" underlivet så att det nu ser ut som hos en man. Så tekniskt sett borde han ha både kvinnliga och manliga könsorgan, dock sakna vulva.
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • finnsinganamn

varför skulle det inte vara okej??

• så mycket bättre
    Denebola skrev 2010-04-18 21:03:30 följande:
    Jag skulle gissa att han i vanliga fall äter hormoner som gör att han inte får mens. Men han torde ha gjort uppehåll med dessa under tiden före och under graviditeten.I artikeln står det att han har gjort en könskorrigering, därför borde han ha "omskulpterat" underlivet så att det nu ser ut som hos en man. Så tekniskt sett borde han ha både kvinnliga och manliga könsorgan, dock sakna vulva.
    Nu hoppar jag in igen {#lang_emotions_embarassed}
    Troligen så har han gjort den sortens könskorrigering som innebär att man tar hud och fett från höften och sedan formar till något som liknar en penis men är helt utan funktion och annan känsel än vanlig hud. Anledningen till att man behåller sin snippa då är att man annars inte skulle kunna få den sortens sexuella njutning man får genom att bli smekt/smeka klittan/ollonet. Så vulvan finns troligen kvar för att han ska kunna få denna njutning.
  • kråkanbråkan
    finnsinganamn skrev 2010-04-18 21:15:37 följande:
    varför skulle det inte vara okej??
    håller med, varför skulle de inte va ok?
  • lennartsdotter
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:23:26 följande:
    Absolut, men detta är ingen man vi talar om ju.
    Jo. Juridiskt sett är han en man. Han lever som en man. Anser sig vara man. Att du tycker någonting annar är en annan sak. Juridiskt är han man.
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!