• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • Tottelina
    lennartsdotter skrev 2010-04-18 20:20:59 följande:
    Så för att han är man ska han avstå från att skaffa biologisk avkomma? Det låter dumt. Män vill också ha biologisk avkomma.
    Absolut, men detta är ingen man vi talar om ju.
  • Kya
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-18 20:23:13 följande:
    Det tror jag inte, det spelar hursomhelst ingen större roll det är hanen som bär avkomman.
    det spelar väl stor roll i det här resonemanget, speciellt eftersom den här honan har valt att bli en hane.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • skuggspel
    Kya skrev 2010-04-18 20:14:07 följande:
    det är ju uppenbarligen grundtanken, eftersom de flesta djuren har två kön. hos vilka djur, förutom de tvåkönade, är det hannen som bär barnen?
    Sjöhästar tex..
  • Sorbus
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:22:56 följande:
    Mm jag är lite upptagen så jag skriver hastigt, det blir som det blir. Nej jag tror inte man är riktigt som man ska om man går igenom ett könsbyte men sen ändå ska bli gravid och föda barn, något som är så otroligt kvinnligt. Jag tror det är nåt som inte stämmer då. Visst, mina ordval var säkert provocerande men som sagt, inte menat som en provokation.
    Att du har ett inskränkt synsätt betyder inte att du kan ställa en medicinsk diagnos.
  • Tottelina
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-18 20:22:00 följande:
    Det är isåfall ingen större skillnad mot en surrogatmamma. Jag vet inte riktigt hur det ser ut och ärligt talat vill jag inte veta heller men det är knappast ett problem som inte går att lösa. Att du pratar om mentalt friska människor som motpol här får mig att .
    Aj blev jag moralkärring helt plötsligt? Så kan det gå. Ja jag är inte rädd att yttra mina opopulära åsikter i det här känsliga ämnet men detta till trots är åsikten jag har inte mer fel än din.
    Mao, h*n har de rättigheter att rätta sig efter som råder i landet h*n bor i. Simple as that. Tror ingen har påstått att det handlar om rättigheter här?
  • Sorbus
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:23:26 följande:
    Absolut, men detta är ingen man vi talar om ju.
    Men om det inte är en man så är det ju en kvinna. Och kvinnor får barn . Så vad är då problemet?
  • Tottelina
    Kya skrev 2010-04-18 20:22:24 följande:
    men han har ju inte gjort det, eftersom han har kvar de kvinnliga könsorganen. alltså är han fortfarande en kvinna. har en kvinna blivit en man bara för att hon tar på sig ett par byxor och gör en bröstförminskning? nej hon är väl fortfarande en kvinna, precis som den här "mannen" i artikeln fortfarande är en kvinna. när han har tagit bort alla kvinnliga delar och ersatt med manliga är han en man. inte innan dess.
    Tycker inte du ska tala för den här personen, jag är övertygad om att de som gör så gör det för att de vill vara män inte kvinnor.
    Så ditt resonemang faller i mina ögon.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kya skrev 2010-04-18 20:24:19 följande:
    det spelar väl stor roll i det här resonemanget, speciellt eftersom den här honan har valt att bli en hane.
    Ja men om honan (sjöhästen) "väljer" att bli hane så är det fortfarande en hane och inte en tvåkönad. Jag är ganska säker på att sjöhästen inte är tvåkönad som exempelvis, huruvida den väljer kön vet jag inte.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • så mycket bättre

Näpp nu lämnar jag tråden. Undrar om ni fortfarande skulle anse att det var ett val eller nå man "känner" om nåt av era barn skulle visa sig vara transsexuellt.

Hare fint

• Sorbus
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:27:20 följande:
    Tycker inte du ska tala för den här personen,
    Men du har däremot rätt att tala för samma person?
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!