• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • Sorbus
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:30:04 följande:
    Att h*n aktivt valt att könsoperera sig såklart. Man KAN inte ha kakan och äta den. Jag kan också bjuda på klyschor ;)
    ja, klyschorna tvivlar jag inte på. Och jag förstår fortfarande inte vad det är du försöker säga. Du konstaterar själv att det inte är en man. Men sedan så är det inte en kvinna för han/hon har genomgått en könsoperation. Så vad menar du att hon/han är då? En "det"?
  • Tottelina
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-18 20:32:02 följande:
    Kanske inte. Kanske har du rätt, kanske har jag det. Vad din rätt att uttrycka dina åsikter har med saken att göra har jag svårt att förstå eftersom ingen har hävdat motsatsen.
    Ja jag tyckte väl att det kunde tåla att påpekas ;)
    Ni andra delar inte min uppfattning, det är helt totalt fine by me, men jag ogillar att min åsikts ska bespottas (rent allmänt) då den är minst lika berättigad som andra.
    Inga konstigheter.

Folk blir oftast hiskeligt upprörda då de här ämnena är uppe på tapeten lite smått, personligen är jag bara intresserad av vad NI tycker.
  • Tottelina
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-18 20:32:02 följande:
    Kanske inte. Kanske har du rätt, kanske har jag det. Vad din rätt att uttrycka dina åsikter har med saken att göra har jag svårt att förstå eftersom ingen har hävdat motsatsen.
    Ja jag tyckte väl att det kunde tåla att påpekas ;)
    Ni andra delar inte min uppfattning, det är helt totalt fine by me, men jag ogillar att min åsikts ska bespottas (rent allmänt) då den är minst lika berättigad som andra.
    Inga konstigheter.

Folk blir oftast hiskeligt upprörda då de här ämnena är uppe på tapeten lite smått, personligen är jag bara intresserad av vad NI tycker.
  • Sorbus
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:32:23 följande:
    Nu har jag redan förklarat för dig att jag valde ett par olämpliga ord, det är inget mer att dividera om.
     Det anser inte jag att är enbart ditt val att avgöra, om det är något att dividera om.
  • Tottelina
    Sorbus skrev 2010-04-18 20:34:45 följande:
    ja, klyschorna tvivlar jag inte på. Och jag förstår fortfarande inte vad det är du försöker säga. Du konstaterar själv att det inte är en man. Men sedan så är det inte en kvinna för han/hon har genomgått en könsoperation. Så vad menar du att hon/han är då? En "det"?
    Bra fråga du. Tycker själv att folk alltid ändrar sig som bara den i de här diskussionerna. Ena stunden är det en kvinna, sen en man.

Själv väljer jag att inte benämna med nåt kön alls för enkelhetens skull.
  • Tottelina
    Sorbus skrev 2010-04-18 20:36:05 följande:
     Det anser inte jag att är enbart ditt val att avgöra, om det är något att dividera om.
    Ja då får du dividera med nån annan.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:35:31 följande:
    Ja jag tyckte väl att det kunde tåla att påpekas ;) Ni andra delar inte min uppfattning, det är helt totalt fine by me, men jag ogillar att min åsikts ska bespottas (rent allmänt) då den är minst lika berättigad som andra. Inga konstigheter. Folk blir oftast hiskeligt upprörda då de här ämnena är uppe på tapeten lite smått, personligen är jag bara intresserad av vad NI tycker.
    Det är väl ingen som har bespottat din åsikt? Kritiserad har den ju blivit i ett flertal inlägg men bespottad kan jag inte se att den har blivit.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Free Spirit
    Kya skrev 2010-04-18 19:19:20 följande:
    och de som föds med ett obestämbart kön? Det är faktiskt inte alldeles för ovanligt. vad är de, då?
    Du tenker på tvekjønnet?
  • Sorbus
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:36:45 följande:
    Bra fråga du. Tycker själv att folk alltid ändrar sig som bara den i de här diskussionerna. Ena stunden är det en kvinna, sen en man. Själv väljer jag att inte benämna med nåt kön alls för enkelhetens skull.

Eh? Det är ju du själv som gjort könstillhörigheten till ett hinder i denna fråga?
  • Tottelina
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-18 20:37:30 följande:
    Det är väl ingen som har bespottat din åsikt? Kritiserad har den ju blivit i ett flertal inlägg men bespottad kan jag inte se att den har blivit.
    Nej det har den inte. Det var inte det jag skrev heller.

Låt oss återgå till sakfrågan, det som är så ledsamt är verkligen när diskussionen ska styras om och handla om petitesser.
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!