• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • Tottelina
    Pimpinellan skrev 2010-04-18 18:58:36 följande:
    Och såna ska få hjälp att skaffa barn... Gubevare oss väl!! INGEN kommer nånsin få mig att tro att man föds i "fel" kropp. Rent skitsnack! Skulle naturen gå emot sig själv-aldrig. Kollar man såna här personers bakgrund finns alltid tragik bakåt som utlöst denna abnormitet.
    Håller med.
  • Tottelina
    egenart skrev 2010-04-18 19:15:11 följande:
    Vem fan bryr sig om vad du tror och inte. Du skriver inget klokt så inga kloka bryr sig heller och fortsätter att leva vidare sina liv oavsett. Men det är bra att veta vart man har andra så att "såna" som mig kan hålla sig borta från "såna" som dig.
    Seriöst, lägg ner. Alla får yttra sig. Visa lite respekt.
  • lennartsdotter
    Soffiloffan skrev 2010-04-18 19:32:38 följande:
    Jag tycker det är lite sjukt, ska man byta kön så varför inte göra det helt och hållet då? Nej jag tycker INTE att det är okey.
    Varför inte? Bara för att man vill byta kön innebär det inte att man vill förstöra sina chanser att få biologisk avkomma. Kan man kombinera de båda är väl det super. Optimalt för individen.

Människor som byter kön är människor och många människor önskar få biologisk avkomma. Denna önskan försvinner ju inte bara för att man byter kön.
  • Tottelina
    lennartsdotter skrev 2010-04-18 19:40:58 följande:
    Varför inte? Bara för att man vill byta kön innebär det inte att man vill förstöra sina chanser att få biologisk avkomma. Kan man kombinera de båda är väl det super. Optimalt för individen. Människor som byter kön är människor och många människor önskar få biologisk avkomma. Denna önskan försvinner ju inte bara för att man byter kön.
    Men tough tomatoes då.
    Det är ju så biologi fungerar. Män föder inte barn. Varför inte adoptera ett barn som är i behov av ett kärleksfullt hem om barnlängtan är så stark?
    Det där är ju något man måste vara införstådd i när man gör ett könsbyte kan man tycka.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 19:43:53 följande:
    Men tough tomatoes då. Det är ju så biologi fungerar. Män föder inte barn. Varför inte adoptera ett barn som är i behov av ett kärleksfullt hem om barnlängtan är så stark? Det där är ju något man måste vara införstådd i när man gör ett könsbyte kan man tycka.
    Ja, det är så biologi fungerar. Hon (Thomas) har de biologiska förutsättningarna för det och han (Thomas) vill skaffa barn, det går att göra på ett säkert sätt för fostret så vad är problemet?

Är det bestämt att man måste känna sig som en kvinna och ha fysiken för det för att skaffa barn?

Vem har bestämt att det ska vara så? Gud? Naturen? Människans sociala konventioner?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-18 19:47:24 följande:
    Ja, det är så biologi fungerar. Hon (Thomas*) har de biologiska förutsättningarna för det och han (Thomas*) vill skaffa barn, det går att göra på ett säkert sätt för fostret så vad är problemet? Är det bestämt att man måste känna sig som en kvinna och ha fysiken för det för att skaffa barn? Vem har bestämt att det ska vara så? Gud? Naturen? Människans sociala konventioner?
    *Scott ska det vara givetvis, jag blandade ihop namnen.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Tottelina
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-18 19:47:24 följande:
    Ja, det är så biologi fungerar. Hon (Thomas) har de biologiska förutsättningarna för det och han (Thomas) vill skaffa barn, det går att göra på ett säkert sätt för fostret så vad är problemet? Är det bestämt att man måste känna sig som en kvinna och ha fysiken för det för att skaffa barn? Vem har bestämt att det ska vara så? Gud? Naturen? Människans sociala konventioner?
    Problemet uppstår nog i folks uppfattningar om rätt och fel, etik, moral.. yada yada.
    Inte så svårt att räkna ut.
    Jag svarar naturen.
  • lennartsdotter
    Tottelina skrev 2010-04-18 19:43:53 följande:
    Men tough tomatoes då. Det är ju så biologi fungerar. Män föder inte barn. Varför inte adoptera ett barn som är i behov av ett kärleksfullt hem om barnlängtan är så stark?Det där är ju något man måste vara införstådd i när man gör ett könsbyte kan man tycka.
    Ja, men denna man har de fysiologiska delar som behövs för att bära fram ett barn. Varför skulle han inte använda dem? Om han ska adoptera trots att han fysiologiskt kan bära fram barn själv så ska väl alla andra göra detsamma.
  • egenart
    Tottelina skrev 2010-04-18 19:35:41 följande:
    Seriöst, lägg ner. Alla får yttra sig. Visa lite respekt.
    Seriöst, vad snackar du om? Men jag ska lämna din lilla tråd.
  • Kya
    Tottelina skrev 2010-04-18 19:49:01 följande:
    Problemet uppstår nog i folks uppfattningar om rätt och fel, etik, moral.. yada yada. Inte så svårt att räkna ut. Jag svarar naturen.
    "naturen" gör även barn med obestämbart kön ibland. är det då rätt att barnet ska vara obestämbart? eller ska barnet få ett kön?
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!