• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • Tottelina
    Sorbus skrev 2010-04-18 20:25:30 följande:
    Att du har ett inskränkt synsätt betyder inte att du kan ställa en medicinsk diagnos.
    När gjorde jag det då menar du?

Och återigen, försök låta bli tarvliga personangrepp, jag kommer inte bemöta sånt.
  • Kya
    skuggspel skrev 2010-04-18 20:24:38 följande:
    Sjöhästar tex..
    jag blev lite nyfiken och kollade upp sjöhästar på wikipedia, och såg att jag hade helt fel. de byter visst inte alls kön. jag hittade det här:

Hos sjöhästar är det hanen som bär ansvaret för ynglen. Hanen har en ficka på magen där honan lägger sina ägg och som hanen sedan befruktar. När äggen sedan kläckts kommer ungarna ut som pyttesmå kopior av sina föräldrar

Det är ju en sorts graviditet, även om det inte är det helt och hållet. det är ju bara en ficka han bär äggen i. men hursomhelst var jag ute och cyklade.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Tottelina
    Sorbus skrev 2010-04-18 20:26:31 följande:
    Men om det inte är en man så är det ju en kvinna. Och kvinnor får barn . Så vad är då problemet?
    Att h*n aktivt valt att könsoperera sig såklart. Man KAN inte ha kakan och äta den. Jag kan också bjuda på klyschor ;)
  • Tottelina
    Sorbus skrev 2010-04-18 20:28:19 följande:
    Men du har däremot rätt att tala för samma person?
    Läs om, läs rätt.
  • Sorbus
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:28:36 följande:
    När gjorde jag det då menar du? Och återigen, försök låta bli tarvliga personangrepp, jag kommer inte bemöta sånt.
    När du uttalar dig om den mentala hälsan hos personerna som diskuteras givetvis.

Och jag tycker det är verkligt lågt och tarvligt att påstå att andra människor inte är mentalt friska bara för att de gör livsval som du inte förstår.
  • Kya
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:27:20 följande:
    Tycker inte du ska tala för den här personen, jag är övertygad om att de som gör så gör det för att de vill vara män inte kvinnor. Så ditt resonemang faller i mina ögon.
    men det spelar ju ignen roll vad de tycker. i mina ögon är man fortfarande en kvinna om man har kvar de kvinnliga könsorganen. rent kroppsligt iaf. oavsett om man väljer att klä sig i manskläder, klippa håret kort, käka testosteron och kalla sig man. för man är fortfarande en kvinna, iochmed könsorganen.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:25:56 följande:
    Aj blev jag moralkärring helt plötsligt?
    Nej, det skrev jag inte. Det brukar däremot vara de som upprör sig mest över saker som denna (och homosexualitet och allt möjligt annat).

Om du ser dig som det så varsågod, jag tänker inte lägga dig i det facket.
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:25:56 följande:
    Ja jag är inte rädd att yttra mina opopulära åsikter i det här känsliga ämnet men detta till trots är åsikten jag har inte mer fel än din.
    Kanske inte. Kanske har du rätt, kanske har jag det. Vad din rätt att uttrycka dina åsikter har med saken att göra har jag svårt att förstå eftersom ingen har hävdat motsatsen.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Kya
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-18 20:27:58 följande:
    Ja men om honan (sjöhästen) "väljer" att bli hane så är det fortfarande en hane och inte en tvåkönad. Jag är ganska säker på att sjöhästen inte är tvåkönad som exempelvis, huruvida den väljer kön vet jag inte.
    nej jag kollade snabbt upp det på wiki. jag var ute och cyklade.
  • Tottelina
    Sorbus skrev 2010-04-18 20:31:25 följande:
    När du uttalar dig om den mentala hälsan hos personerna som diskuteras givetvis. Och jag tycker det är verkligt lågt och tarvligt att påstå att andra människor inte är mentalt friska bara för att de gör livsval som du inte förstår.
    Nu har jag redan förklarat för dig att jag valde ett par olämpliga ord, det är inget mer att dividera om.
  • Kya
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:30:04 följande:
    Att h*n aktivt valt att könsoperera sig såklart. Man KAN inte ha kakan och äta den. Jag kan också bjuda på klyschor ;)
    men h*n har ju inte gjort det. bara delvis. de kvinnliga inre delarna är kvar i kroppen, alltså är det fortfarande en kvinna. han bara ser ut som en karl utanpå kroppen.
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!