• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • Denebola
    Pimpinellan skrev 2010-04-18 18:58:36 följande:
    Och såna ska få hjälp att skaffa barn... Gubevare oss väl!! INGEN kommer nånsin få mig att tro att man föds i "fel" kropp. Rent skitsnack! Skulle naturen gå emot sig själv-aldrig. Kollar man såna här personers bakgrund finns alltid tragik bakåt som utlöst denna abnormitet.
    Naturen har inget mål, vad skulle den gå emot?
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Pelleping
    "Om du inte kan ha en gnutta förståelse för den oerhörda sorg ofrivillig barnlöshet innebär så håll bara tyst!"

Detta kommer från Pimpinellans egen presentation.
    Vad sägs om att ha förståelse för andras situation? ELLER HÅLL KÄFT!!!
  • Denebola
    Pelleping skrev 2010-04-18 19:03:09 följande:
    "Om du inte kan ha en gnutta förståelse för den oerhörda sorg ofrivillig barnlöshet innebär så håll bara tyst!" Detta kommer från Pimpinellans egen presentation. Vad sägs om att ha förståelse för andras situation? ELLER HÅLL KÄFT!!!
    You read my mind...
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • SR87

Kan man bli gravid och gärna vill ha barn så varför inte?! Sålänge man är lycklig så :)

• egenart
    Och såna ska få hjälp att skaffa barn... Gubevare oss väl!! INGEN kommer nånsin få mig att tro att man föds i "fel" kropp. Rent skitsnack! Skulle naturen gå emot sig själv-aldrig. Kollar man såna här personers bakgrund finns alltid tragik bakåt som utlöst denna abnormitet.
    Vem fan bryr sig om vad du tror och inte. Du skriver inget klokt så inga kloka bryr sig heller och fortsätter att leva vidare sina liv oavsett. Men det är bra att veta vart man har andra så att "såna" som mig kan hålla sig borta från "såna" som dig.
  • Kya

jamen visst är det okej. det är ju fortfarande en kvinna, så.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Kya
    Free Spirit skrev 2010-04-18 18:21:46 följande:
    Det ER en kvinne..kan aldri tenke meg at da personen ble født ventet dei til barnet var så stor at det selv kunne fortele hvilket kjønn personen følte det var..men ut fra kjønsorgan er det en konstantere om det er gutt eller jente. Å gå hen og operere seg til et annet kjønn en det som det er født er horribelt, for det er inte kroppen som er problemet, men følelsene det har. Men problemet er at en kan inte operere inn et annet føleseliv, dermed så angriper en kroppen. Men som Løvet sier har en tatt steget til å endre sin kropp så dramtisk, ja da for en holde seg til det ene kjønn og inte være dobbel. Ente får en være enten mann eller kvinne!!
    och de som föds med ett obestämbart kön? Det är faktiskt inte alldeles för ovanligt. vad är de, då?
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • egenart
    SigridA skrev 2010-04-18 17:52:51 följande:
    Nej, så enkelt är det faktiskt inte. De ÄR män, men kroppen har inte "hängt med", nå gick fel under fosterutvecklingen. Det låter konstigt men så är det faktiskt. Och det är en väldigt stor, komplicerad och svår operation att förändra könsorganet till manligt, dessutom är valet ofta att välja bort möjligheten att njuta av beröring av könsorganet och tro fan då att man väljer att fortfarande ha kvar snippan tills tekniken att göra om den till snopp utvecklats.' Det har INGET att göra med att äta kakan och ha den kvar..
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Och såna ska få hjälp att skaffa barn.
    Ja, varför skulle de inte få det?
    INGEN kommer nånsin få mig att tro att man föds i "fel" kropp. Rent skitsnack!
    Nej, det behöver du inte tro heller. Men det är vad jag har förstått är det så personen känner, tycker du att du har rätt att säga att det inte ligger till så?
    Skulle naturen gå emot sig själv-aldrig.
    Vad menar du med att naturen inte går emot sig själv? Det finns inget att gå emot här, det är en kvinna som vill bli man, innan dess så vill hon ha barn.
    Kollar man såna här personers bakgrund finns alltid tragik bakåt som utlöst denna abnormitet.
    Vilka belägg har du för det? Vilken sorts tragik är det som utlöst det du kallar "abnormitet"?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Soffiloffan

Jag tycker det är lite sjukt, ska man byta kön så varför inte göra det helt och hållet då? Nej jag tycker INTE att det är okey.

Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!