• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • så mycket bättre
    lövet2 skrev 2010-04-18 15:18:35 följande:
    Inte OK. Väljer man att vara man i stället för kvinna, så får man baske mig finna sig i följderna!
    Jag antar att du inte är insatt i transexualitet. Det är nämligen inget man väljer.
  • lövet2
    SigridA skrev 2010-04-18 15:37:36 följande:
    Jag antar att du inte är insatt i transexualitet. Det är nämligen inget man väljer.
    Jo. Att känna sig som man är en sak. Men de väljer att rent medicinskt göra om sin kropp för att bli man. Och vill de ha en mans kropp, så får de hålla sig till det. Som jag ser det, så vill de äta kakan och ändå ha den kvar ...

• enlitenbitkaka
    lövet2 skrev 2010-04-18 15:42:38 följande:
    Jo. Att känna sig som man är en sak. Men de väljer att rent medicinskt göra om sin kropp för att bli man. Och vill de ha en mans kropp, så får de hålla sig till det. Som jag ser det, så vill de äta kakan och ändå ha den kvar ...
    Han har kvar sina fortplantningsorgan. Han gjorde det valet. Då har han all rätt att nyttja dem på precis samma sätt som du
  • nurken

Kan man bli gravid och föda barn är man biologiskt kvinna inte man. oavsett vad man valt att lev som. jag fattar inte att det här blivit en nyhet igen!

• CeeJay

Jag tycker det är helt ok. Har inga som helst invändningar på att en man som tidigare varit kvinna har kvar sina reproduktonsorgan och föder barn. Däremot tycker jag inte man ska ta lättvindligt på könsbyten.

• egenart

Så bra för dem att de har gått sin egen väg och är lyckliga i sina val.

• CeeJay
    nurken skrev 2010-04-18 16:05:23 följande:
    Kan man bli gravid och föda barn är man biologiskt kvinna inte man. oavsett vad man valt att lev som. jag fattar inte att det här blivit en nyhet igen!
    Jag håller med dig! I mina ögon är personen en kvinna till biologin sett. Den dagen han/hon gör om sig helt till man ryker ju de kvinnliga reproduktionsorganen. Men hur som helst tycker jag inte det är negativt när två kärleksfulla personer skaffar barn - oavsett hur de bärs och föds.
  • Fru U

Jag är gammeldags och tycker att vara gravid är något av det kvinnligaste man kan göra.

Alltså inte något en man ska göra.

Vill man vara man men är född i fel kropp så tycker jag inte det är rätt att korrigera könet till man men ha kvar livmoder o dylikt, för då har man ju inte korrigerat.

Detta lär dock inte ske i Sverige. I alla fall inte på många år.

Svaren bor i hjärtat
  • egenart

Själv så tycker jag att det är en vacker syn att se en gravid manskropp. En vacker kontrast med en stor gravid mage på en manskropp utan kvinnobröst. Men det är jag det.

Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!