ZionZion skrev 2010-06-25 00:31:58 följande:
hej
jag har också Pco, fick reda på det för cirka 1 år sen då jag hade otroliga smärtor i magen , åkte in akut och när jag ligger där i stolen kl 03.00 säger en ung läkare -Ja om du planerar att skaffa barn nångån så kan det bli svårt, men det finns ju bra läkare där du bor. !!
Jag blev helt ställd och gick därifrån, smärtorna kom inte från att jag hade pco utan antagligen en cysta som spruckit......
Har varit på kontroller där dom fastslagit att det är pco, men vill inte sätta in pergo eller nått annat innan jag gått ner i vikt då jag är överviktig, dom skcickade mig vidare skulle få komma tillbaka om 6 månader och om jag gått ner få börja med pergo eller nått liknande , trodde jag skulle få träffa en dietist då gyn doktorn sa det, men hamnade hos en "vanlig" doktor som sa att han läst lite om dieter, sen frågade han mig om jag funderat på operation (förminska magsäcken), konstigt tyckte jag drastisk lösning när jag inte fått prova någon diet eller inte ens lever upp till dom kriterierna för att få göra en, men han skulle skicka en remiss så jag skulle få träffa en kirurg, har inte hört nått från nån kirurg och det var nästan 1 år sen ?!
Kom i allafall tillbaka till gyn doktorn efter 6 månader skämdes som en hund efter som jag inte gått ner ett enda kilo, !Men gyn doktorn tyckte inte det va så konstigt eftersom jag inte fått nån hjälp, han tyckte det va helt sjukt att andra läkaren föreslagit operation, det tyckte han verkligen inte utan han hade ju hoppats på att jag skulle få träffa en dietist, !
Gyn läkaren skickade en ny remiss om att jag ska få komma till en dietist, 4 månader har gått nu och jag har inte hört nått ........
Förlåt om det låter som jag svamlar och inget hör ihop, men har suttit och kollat runt på alla trådar men aldrig tagit mig mod att skriva något,
Allt jag vill är att gå ner i vikt så jag kan få ett barn, varför kan inte sjukvården hjälpa till för bli så arg!!!
kommer hänga med här i tråden nu,
Lycka till alla en vacker dag ska väll alla vi lyckas bli föräldrar hoppas jag!!
Eftersom det verkar gå jävligt segt för dom så får du ta saken i egna händer och ligga på lite, tjata tjata tjata tills det händer något :). Då har iaf du gjort vad du kunnat :).
Kul att vi blir lite fler här i tråden! :)