• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • Laisen
    IssaPissa skrev 2010-06-23 20:22:44 följande:
    Kissade innan jag begav mig på min joggingtur, joggade 30 minuter och kissade 10 mintuer efter att jag kom hem och kom då på att jag kanske skulle ta mig ett test och jag är GRAVID! Fattar ingenting!
    Hur gick det till?? Det enda symptomet är något ömma bröstvårtoe. Jag var så inställd på tt vi skulle behöva hjälp.
    GRATTIS :D!
  • Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-25 10:44:46 följande:
    Känner av mkt molande idag, undra vad som är på gång el om ja har äl nu kanske? Drar ut till landet så blir att mysa på em så går lite mer än ett dygn emellan , men det borde väl va ok? Hur har ni gjort , alltid myst på tex morronen?
    HAr du inga ÄL tester som du kan testa med? :).
  • langtanefterdig

Nej tyvärr inte... Är ju på mensdag 19 nu så det borde va typ nu ja har äl. Testade du me älstickor efter pergokuren?

• Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-25 10:55:38 följande:
    Nej tyvärr inte... Är ju på mensdag 19 nu så det borde va typ nu ja har äl. Testade du me älstickor efter pergokuren?
    Jag fick ju inga ägg av enkelkuren  :(. Men om det funkar med dubbel sen så ska jag testa med Äl stickor :).
  • langtanefterdig

Fick för mig att du fick ett litet:/ jag hade först en på vardera äggstock, vid andra vulet hade jag två på högra. Den på andra sidan hade återbildats.

• Laisen
    langtanefterdig skrev 2010-06-25 11:54:40 följande:
    Fick för mig att du fick ett litet:/ jag hade först en på vardera äggstock, vid andra vulet hade jag två på högra. Den på andra sidan hade återbildats.
    Ja, ett pyttelitet som inte räknades... det var bara 8 mm och för att pergon ska ha funkat måste det vara 12 mm som minst.

Hoppas det blir ett litet knodd då :).
  • Mimmi86

Hej hej... någon som haft lyckan att blivit gravid än? =)

Sitter här och funderar... är på dag 16 i cykeln.

Har ju ätit provera sedan pregotime... i Onsdags så kände jag att de högg/stack till 3ggr efter varandra i ljunmsken/mensmagen... Och sedan dess har jag gått med huvudvärk fram och tillbaka...
    Och är arg som ett bi för att i nästa stund vara lycklig och glad....

Antingen pms eller gravsymptom?  Vad tror ni?

Måste ju vara pms eftersom ägget fäster ju inte förens 7-10dagar efter ÄL har jag hört...
    åt sista tabletten prego i söndas för snart en veckasen...
    Tog första tabl prego på mensdag 5.

Blir ju knäpp av att inget veta.... ;)

• langtanefterdig

Mitt humör är oxå åt helvete ilsken, ledsen om vart annat. Kanske är spänningar över vad som sker eller. Biverkning från pergon ? Vi myste inte igår, tjaffsade o så blev det inget. Mensdag 20 idag , hoppas äl var de dagar vi myste. Hoppas man får till det idag istället. Usch var ledsen igår o grät.

• Mimmi86
    langtanefterdig skrev 2010-06-26 14:00:03 följande:
    Mitt humör är oxå åt helvete ilsken, ledsen om vart annat. Kanske är spänningar över vad som sker eller. Biverkning från pergon ? Vi myste inte igår, tjaffsade o så blev det inget. Mensdag 20 idag , hoppas äl var de dagar vi myste. Hoppas man får till det idag istället. Usch var ledsen igår o gr
    Usch då.... blir väl lätt så, antar att man som par är båda spännda på vad som ska ske..

Sambon och jag kör varannan dags sex... Även fast vi är trötta och inte ett dugg sugna så kör vi en omgång just bara för att inte missa ÄL... känns lite mer tvunget nu än innan... men som tur är så har vi passionen kvar när de väl hettar till i sänghalmen ;)

När har du BIM?

Själv har jag BIM runt 11 Juli tror jag... men vi ska iväg på utlandsemster imorgon i 2 veckor... Hoppas på plus när man kommer hem =)
  • langtanefterdig

Vet inte riktigt vilken dag man ska räkna, är på cykeldag 20 idag iaf. När jag var på vul i tisdags var äggen 18mm o 22mm så jag borde haft äl. Hur räknar du? Ja tjafset handlade o det, han tycker det är svårt att man måste få till det varje dag, kan väl tänka mig att det blir jobbigare för männen IOM att det är deras spermier man är ute efter ,så att säga. Lite prestationskrav. Varannan dag känns lättare, varje dag känner jag oftast inte lust. Dock sa läkaren varje dag..nu har vi inte myst sen torsdag fm, hoppas så att vi inte missat, men får väl ställa in mig på det.

Svar på tråden vi unga med PCO