• valkyrie

vi unga med PCO

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

själv är jag en 21 årig tjej som fick min diagnos för 4 månader sen. men har mistänkt att jag har haft det i 1 ½ år. men pga min ålder var det svårt att få hjälp och ingen tar en på alvar. jag och min man har försökt få barn i 1 ½ år utan att lyckas. skulle vara kul att hitta tjejer i samma livsitvation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 21:04
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 19:38
    har lärt mej något ny av denna tråden. PCOs är den starka varianten
    och PCO är den svaga.

• Svar på tråden vi unga med PCO
  • valkyrie

har fått tid ang GBP hellt överlycklig ska ditt på onstag tyvärr ska jag till ett sjukhus typ 2 ½ bort.

• Modgun

Har inte PCO, men en vän till mig har det och läkarna sa till henne att hon inte skulle kunna få bio barn.
    Nu är hennes (bio) son 1 år och har precis lärt sig att gå.

Jag hoppas att även ni alla andra med PCO får era efterlängtade små mirakel. För jag såg verkligen hur barnlösheten smärtade in vän, hon var inte hel som människa.

vad jag vill få fram är att ge inte upp hoppet.

• langtanefterdig
    IssaPissa skrev 2010-06-23 14:36:36 följande:
    Jag har förstått att det inte ska ha någon betydelse, De tar ju sig in och startar sin väg mot mål på bara några sekunder. Men jag tycker det känns "säkrast" att avsluta med mannen överst och sedan ligga kvar några minuter innan jag går upp och duschar av mig.

Känner samma , dock idag råkade det blir tvärtom;) tänkte inte på det men får göra så imorgon:) låg docck med benen upp en bra stund;)
  • IssaPissa
    valkyrie skrev 2010-06-23 14:37:17 följande:
    har fått tid ang GBP hellt överlycklig ska ditt på onstag tyvärr ska jag till ett sjukhus typ 2 ½ bort.
    Å vad spännande! Håller tummarna att det går bra!
  • valkyrie
    IssaPissa skrev 2010-06-23 15:35:19 följande:
    Å vad spännande! Håller tummarna att det går bra!
    tack ja det kan behövas
  • Tvillingar11

Jag vill säga att vi med pco och pcos KAN få barn, är det någon "sjukdom" man ska ha så är det pco/pcos för att vi har så många äggblåsor och kan vi ej naturligt, ja då finns det mycket man kan ta till och i sista hand IVF. En annan sak är väl att vi kommer i klimakteriet senare än andra, så det är väl också bra

• IssaPissa

Kissade innan jag begav mig på min joggingtur, joggade 30 minuter och kissade 10 mintuer efter att jag kom hem och kom då på att jag kanske skulle ta mig ett test och jag är GRAVID! Fattar ingenting!
    Hur gick det till?? Det enda symptomet är något ömma bröstvårtoe. Jag var så inställd på tt vi skulle behöva hjälp.

• pco

issapissa: GRATTIS!!!!!!!!!! 

hur länge har ni försökt? vad har du för symptom?

fan va glad jag e för eran skull:) va härligt det måste kännas :)
    Lycka till!!! 

• langtanefterdig

Issa: Shit grattis fan va kul!!!!!!!!! Men du, gick du inte på pergo ( eller menar du hjälp som ivf?) iaf grattis igen !!! Du har inga symptom även om du "känner efter"? Vilken pergokur blev det plus på?

• IssaPissa

Nej jag skulle ha börjat med det i september men nu ville visst livet annorlunda. Har bara haft ÄL 2-3 gånger men detta var en lyckoträff.
    vi har jobbat på detta 9 månader, inte så jättelång tid alls eg men tufft ändå.
    Jag fick ju min PCO-s diagnostiserad förra månaden och trodde aldrig jag skulle kunna bli gravid.

Det enda symtom jag har är ömma bröstvårtor, ingenting annat!

Svar på tråden vi unga med PCO