langtanefterdig skrev 2010-06-27 11:02:46 följande:
Issapissa: vilket återfall jag haft när det gäller godis, fan oxå. Hur ser din matsedel ut för en dag, frukost ? Vill verkligen gå ner. Hur mycket motionerar du?
Jag har ätit hemskt hela helgen jag med

Måste skärpa till mig!
Normalt så äter jag frökusar (en brödsort som heter så), två skivor med smör och keso. Om jag är riktigt sötsugen tar ja gett litet glas juice till fruskoten men annars bara kaffe och vatten.
Tar en frukt, oftast äpple, till mellanmål. Vindruvor innehåller mycket fruktsocker så de ska man undvika. Tar en banan om jag är riktigt hungrig emellan.
Sedan lunch då jag försöker äta en så liten portion som möjligt och det jag framförallt försöker minska är kolhydraterna. Byter oftas ut pastan och riset mot antingen bulgur eller kokta grönsaker så att jag kan få äta mig mätt.
Det enda kolhydraterna jag eg äter är potatis.
Sedan mellanmål igen och middag där jag gör likadant som vid lunch, försöker skippa kolhydrater så gott det går.
Kör inga lightprodukter alls utan riktig grädde, riktigt smör osv. Då äter jag mindre och håller mig mätt längre.
Jag försöker gå minst 10 000 steg om dagen, har stegräknare, och gärna mer om det går och jag orkar. Jag ahr hört att 30 minuter rask proemnad om dagen räcker för att hålla förbränningen igång så det är det jag minst gör.
Jag började ju springa men har fått trappa ned lite nu, likadant så äter jag liite mera kolhydrater nu eftersom jag inte får banta på samma sätt längre.
snuddi skrev 2010-06-27 18:46:29 följande:
Tror ni det är lättare att bli gravid i olika ställningar, ligga kvar i sängen efteråt, försöka peta in sperman längre eller något? :P
Jag tror inte att det har någon betydelse om mannen har normala spermier. Är de slöa kan det ju kanske vara bra med en skjuts i rätt riktining.
Denna månad körde vi bakifrån vid tillfället då det måste ha blivit och jag gick upp på en gång efteråt och det tog sig ändå.