sugar: ja men då säger jag ett stort GRATTIS för att du gått över den "gamla" graviditeten. En milstolpe och det betyder mycket.
kajsa-lisa: Kära gulliga du....ja vi får hålla ihop until the end

. Tack för att du frågar hur jag mår. Illamåendet har klingat av. Tar ibland en Lergis på kvällen. Har haft en tuff vecka med utecklingssamtal, tjaffs med pappan, ev diagnos struma osv

. Skönt att det är fredag! Hur mår du själv? Har du börjat med kontroller en gång i veckan nu?
Sofy: Kommer du ihåg det jag skrev om illamåendet? Att vi med hypo mår oftare mer illa vid graviditet. Det hjälper ju inte, men det är förklaringen. Svimmningsanfallen låter ju super jobbiga. Men jag kände lite likadant. Blir yr när jag reser mig. Har läst att det också faktiskt är ett hypo symtom. Vet du ditt blodtryck? jag tror jag hade 115/60 sist och det är lågt med tanke på att jag är lite äldre och är fet som en kossa
Jag känner absolut inget av några struma tendenser. Så jag blev chockad när hon misstänkte det. Hur kändes det att få nålen i halsen *ryser*. Hur ont gjorde det på skala 1-10? Men vad skönt att du inte hade något fel på den utan "bara" hypo. Sån jädra lömsk sjukdom. Känner du att du har svårt att andas? jag har inget av det så jag kommer bli förvånad om de hittar något konstigt. Men det är ju alltid värt att få det kollat.
har inte snackat med läk. om TSH -värdet men jag är nöjd. Pressa ner det bara. Som gravida ska vi inte hamna under 0,4 tror jag det är. Ska träffa endokrin igen i april när bebisen kommit. MVC håller koll tillsdess. Är det MVC som kollar dig också?
Du frågade hur vi ska göra om vi spyr upp levaxinet....det konstiga är att jag inte spyr när jag mår dåligt/illa. Skumt! Jag tar min tablett vid 18-tiden ungefär. Jag tycker du kan prova att ta den på kvällen. För du spyr inte på natten eller? Suck ja det är ju så himla vikigt att vi får i oss lev. för fostret.
Mabaja: Men va 17 varför funkar inte fetstilen nu då?

Ja vännen du ska ha huvudet fullt med fokus på bebis. Tänk nu på att äta kolhydrater så du orkar. Pasta.pasta och pasta. Kör avslappning,yoga, mindfulness. Visualisera så gott det går att detta kommer gå jäkligt bra. Över hälften går över tiden på 1:a bebis. Så det kommer säkert hända dig också. Jag gick över 5 dagar.
Gå igenom med din man hur ni vill ha förlossningen. Prata om det viktigt..även om ni har gjort det gör det igen dagarna innan. vad gör ni om ni inte trivs med barnmorskan? Lavemang? vad händer om de frågar om du vill ta hinnorna? tips där är att be om EDA först.
Säg i detalj till din man vad du förväntar dig av honom...Inte som jag typ bara du finns vid min sida, utan mer detaljerat....Smärtlindring generellt? Vaginala underssökningar som är massor av...vad hur vill du ha det? Fråg om det är något du vill veta. Ett tips här är att varje detalj räknas. Gör inte misstaget att bara tänka...ja men ungen kommer ju altid ut. Det kan vara den lilla detaljen som gör skillnaden i upplevelsen.
Förvärkar kan man ju ha några veckor innan. Livmodernmuskeln som tränar upp sig för att orka stöta ut den lille klumpen. Men förvärkar som kommer isamband med förlossningsstart har en helt annan kraft. Du kommer märka skillnaden

.