Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Sofy: men herregud vilket lågt blodtryck. Kollade dom det idag? vad sa dom om det? Detta måste jag google på lite. jag menar är det inte farligt på rikigt med så lågt? Tänker på hjärtat.

Haha nä nu måste de lägga in dig för observation.....
  • Happiness

Kajsa-lisa: Vad gossigt med en 2 månaders. Vad roligt med jämnårig kusiner .

Sofy: hur går det med Lergiganen?

Färnevik: grattis till fint KUB. En sak till att lägga bakom sig. Visst är det skönt att plocka bort orosbit efter orosbit .

Pratade med BM igår hon sa att de kunde börja lyssna med dopplern nästa gång jag kommer (1 okt) är då i v. 17 tror jag. Men jag vet inte....usch. En annan BM sa till mig att det är inte bra för fostret att hålla på och lyssna med doppler. Fråga varför...men hon sa bara att det är väldigt höga ljudvågor som skickas ut och det inte ska vara bra. Jag som trodde att det bara vae en ofarlig förstärkare. Där ser man! har ni hört något om att det inte ska vara bra?

• Happiness

God valdagskväll tjejer! Ni har väl varit och röstat nu? Inga soffliggare va? *skojar* Jag har varit soggliggare hela helgen (röstade i veckan) sååååååå skönt. Inte gjort ett dyft

Tack för svar om doppler...ja det får ju en att fundera helt klart.Tror jag skiter i det och inväntar RUL istället.

Färnevik: En vän till mig hade hyperemesis och hon fick en tablett som funkade. Den sak tydligen vara 100 gpnger mer potent än typ Lergigane. Läkarna på Östra GBG använder den. Det är fö dem som blir illamående vi cancerbehandling. Kommer ej ihåg nämnet. Men du kan ju nämna det för dina läkare.

Kajsa: Ja det värdelösa med Urban är ju att den inte går att vända. Därför går den bort för mig också

Sugar: Välkommen hem Borta bra men hemma bäst
    ODD: Kära du...låter som vi bägge har det lite kämpigt just nu. *kramar om*. Ja du vet ju min åsikt om den där underlaten *hihi*. Iallafall hoplöst att höra vad du säger. Tänker på Monty Python...Polly dead parrot. Haha! Den är så sjuk! Hoppas du och mannen får kramas snart. Det är det ända som hjälper för mig med.

Muffe80: Lider med er som mårilla....men det är ett billigt pris ändå att betala. Hellre det än bruna flytningar . Mer illamående åt folket (förutom till färnevik då.....lite mindra till henne. TACK!)

Mabaja: Hoppas du snackat mycket med mannen nu och kört avslappning i helgen . Har du någon du kan prata med om förlossning? Du hade en storasyster som fått barn va?

Sofy: Hur går det med Lergiganen?

Längtan: Skönt att du haft någon att luta dig emot lite. Inte dumt alls!

• Happiness
    Mamma till W skrev 2010-09-19 19:03:36 följande:
    Nej har inte pratat så mycket förlossning. Vi har mest pratat förlossningens start! Inte vad som händer när man kommer in, men det kommer. Tänkte först fundera ut hur jag vill ha det, men hur vet man det när det är första barnet?

Nej har ingen att prata förlossning med direkt. Jag är först ut av mina syskon med barnabildande och ingen mamma att fråga då hon varit nergrävd i ett år på mitt bf.

Men jag känner mig LUGN! Väldigt lugn inför förlossning och allt vad det kommer att innebära. och ser fram emot jobb imorgon så tiden kan gå lite snabbare! :) Gå hemma är inget för mig.
    Oj förlåt där misstog jag mig. Jätte bra att ni kommit igång med "pratet" . Du menar hur det ska bli hemma? Inte när ni väl är där? Det är ju kanon att du/ni kommit igång.

Jag tänker som så att fråga din BM allt vad du kan? ALLA frågor. Det är hennes jobb att svara men även redovisa olika senarier för dig. Fråga henne om det. Säg att du vill gärna höra lite olika förlossningsberättelser och lite av vad hon fått erfara. Fråga alla mammor du känner (ja som man känner att man kan prata med) om hur de upplevde sina förlossningar men framför allt om det är något de skulle gjort annorlunda. Eller vad de tyckte var KANON!

Precis som du skriver..man vet ju inte ett smack när man ska föda första barnet. Hur skulle man liksom?
    Fråga och tvinga folk att berätta sina förlossningsberättelser.Haha!

Det allra viktigaste är att du innan har sagt till din man hur du vill ha det. Tex villl du byta BM mitt under förlossningen. Hur vill du säga det till honom för att han ska fatta tex? Du kanske har så ont så du inte rikigt kan prata på ett förhonom normalt sätt. Då måste ni innan ha kommit övernens om när det är dags att byta utan att du måste skrika det till honom . Ja du förstår....

Vad är det viktigaste för dig?(lite att tänka på) Att du känner dig trygg med BM? Att du får rätt smärtlindring? Att du inte vill bli störd? Att du vill ha hjälp med koncentration. När du ligger helt utelämnad och behöver allt stöd du kan få från din man. vad vill du först och främst han ska göra då? Lyssna på dig? massera dig? Till kalla syster? Hålla klaffen? Jag vet att du inte kan veta hur du kommer att reagera men ni kan prata om olika saker som kan hända. Och vad du redan nu vet att han INTE ska göra.

Typ jag vet att jag inte vill att min man skulle gå ifrån mig (knappt för att pinka). Hur du är i dagliga livet kan ge dig en hint om hur du kommer att bli under förlossningen...men det behöver inte vara så.

Inför min förlossning ångrar jag att jag inte pratade med fler. Att jag inte pressade fler på info om smärtlindring. Jag var supertaggad psykiskt men nu i efterhand kan jag säga det att det hade inte skadat om kag visste mer. Klart att kvinnor fött barn i alla tider och att det till 95 procent kommer ut ett friskt välskapt barn...men bara för att alla kvinnor ialla tider gjort det så kan man ju ändå vara med och påverka smärtan tex.

Jag är mycket för det att varför måste man lida bara för man ska liksom. jag hade skrivit ett brev till BM och det läste de knappt. Så ta inte förgivet att dom läser det. Säg till att de ska. Där hade jag skrivit att jag ville ha en så naturlig förlossning som möjligt. Haha! Vet inte vad som hände men de tog mig på orden där. Jag fick INGEN smärtlindring till det var för sent liksom. Så gör inte det. Bestäm dig inte innan för att allt ska vara "naturligt"....Sen tycker jag inte att några hinnor ska tas UTAN att det läggs EDA.

Mabaja: smärtlindringen är nog det viktigaste och hur du vill bli bemött av sjukvårdspersonal och pojkvän. Frågs gärna om du kommer på någon specifik fråga om smärtlindring eller lavemang eller vad 17 som helst. Svara gärna. Sen vet jag att du fixar detta...Sen vet jag att man kan känna sig lite ensam när man inte har någon mamma eller där mamman brustit  i sitt föräldrarskap av en eller annan anledning Speciellt när man ska föda barn och tiden efter, men det är där din pojkvän får hoppa in
  • Happiness

Mooornig girls!

Sitter här med en burk Cola-Light...knappt så den går ner. Urk! Jag som annars älskar det! Har fått gravideksem på kroppen. Skit också...är det inte det ena så. Orkar inte ringa BM för att få tid till läkare, tycker jag sprungit där hur mycket som helst. Läkaren som är knuten till MVC är också på GYN och hon har förklarat för mig att dom har SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket att göra och tittat lite snett. Men håller detta i sig så går det bara inte. Har inte haft eksem innan men det kliar och är utslag runt brösten, på magen, på låren. Nä nu ringer jag ändå...

Hoppas ni har det bra denna måndag. Kul att du är tebax sugar. 

• Happiness
    sugarrush skrev 2010-09-20 11:23:44 följande:
    Hoppas du fick tag på dem Happiness... eksem är aldrig kul, blä! Få rman använda kortison som gravid? Jag brukar nämligen använda en salva från apoteket (receptfri) mot småeksem som jag har ibland, men jag är osäker på om man får använda den nu...hmmm

Muffe, ja tidigare har läkarna ordinerat mig Duroferon, de säljs även receptfria om man frågar efter dem på apoteket. Så jag tar nu en tablett om dagen, tänkte att det liksom inte kan skada, jag med mitt ultralåga blodvärde. (På burken står det att de används i förebyggande syfte vid graviditet så jag tror det är bra för mig). När jag hade dem ordinerade av läkare tog jag dubbel dos, alltså två om dagen, men inte ens då kom jag upp i "normalt" blodvärde. (Fast jag är inte speciellt trött trots mitt blodvärde, jag har ju alltid haft det så.)
    Den krämen som du pratar om...den 0,1 prcoentiga Hydrokortisonen får man använda. Den hjälper inte ....Har en klass 3 hemma  (Elocon) men jag vågar inte använda den. Står i FASS att den inte är så beprövad på grav. Ja du vet!

Ringde BM (inte den jag brukar ha) hon skickade mig till Vårdcentralen.

Lycka till med MVC besöket idag!
  • Happiness

Just nu sitter jag och önskar mig small titts also . har just nu en storlek som säger 95 DD. Gud vart ska det sluta Detta är utan mjölk...

• Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 11:46:43 följande:
    Ultraljud idag :/ varför ska man vara så nervös inför dom hela tiden?
    Jag är enormt orolig eftersom jag hade de här flytningarna i Grekland...
    Men det SKA se bra ut... 3 timmar kvar tills jag får veta...
    Självklart går dettta bra Vilken vecka är du nu i? Vad skönt att du får lov att göra UL. Det hjälper så himla mycket. Är i v 16 nu och ska på RUL 21 oktober. Hoppas det inte visar något. Gör det det kommer jag göra FVP.
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 11:54:50 följande:
    Jag hoppas det kommer gå bra. jag går in i vecka 13 idag... det är nog därför jag är mest orolig.. tänk om det inte ser bra ut... men gör det de så kommer det nog kännas lugnare..
    tack älskade vän för ditt pepp...

ditt Rul kommer ju gå kanon bra :) du vet ju att du har en alldeles liten perfekt bebis i magen ;:D
    Grattis till vecka 13...Ja då är det värsta tiden över. Nu är allt färdigt hos din lilla/e. Det som är nu är.....inget förändras förutom att de växer på längden och bredden. Så skönt!
  • Happiness

SUGAR:GråterGråterGråterGråter

ÅÅååånej....detta är ju för jävligt. Helt otroligt! Jag är helt stum. Berättade du om blödningen i USA? Du som har kämpat så mycket. *fäller en tår*.

Prata här i tråden så mycket du vill. Funderar på om du  kände att det var något som var knas. Vet ju att du skrev mycket om ont i magen,blod osv i USA.

Jag blir rent ut sagt förbannad på dessa jävla MF/MA (förlåt mina ord).

Nu har du haft din beskärda dek av MF SUGAR och nu måste du få hjälp.....jag förstår absolut att du känner att du inte orkar mer. Hoppas din man kommer snart. Kramar om dig så himla mycket (det här skulle inte få hända).

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma