-
Om man får välja skulle jag helt klart ta tablett. Skrapningar är ju inte så skonsamt för livmodern. Har själv fött fram ett foster som dog i magen och jag är glad för att jag gjorde det. Sorgeprocessen och det mentala tillfrisknandet går snabbare då, plus att det är mer skonsamt. Du kommer få smärtlindring. Önskar av hela mitt hjärta att jag kunde hjälpa dig....Har du fått tag på någon på sjukhuset?sugarrush skrev 2010-09-21 15:26:40 följande:Nej, vi får se vad de säger på sjukhuset. Jag har gjort skrapningar tidigare i livet då jag gjort abort, och det har varit förvånansvärt smärtfritt.. men just nu kvittar det om det blir piller eller skrapning, bara jag slipper vänta! -
Huvudvärk, högt blodtryck och vita i urinen är tecken på havandeskapsförgifting. HEJ föresten! Long time no see.Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-21 15:41:53 följande:kan man få havandeskapsförgiftning redan??! hjälp nu blev jag orolig.... jag har haft riktigt ont i huvudet i över en vecka närmare två nu.... blir nog till att ringa BM imorgon och kolla med dom! -
rontgen: Nä det kliar inte i handflatorna eller under fötterna. Så då kan det ju inte vara hepatos. Men jag läste om något annat har namnet på den andra datorn. Då är det tydligen så att man får klåda av att man snabbt går upp i vikt. Haha och det stämmer ju på mig. Du är inte ensam vännen....tycker inte du gått upp mycket. Jag kommer ligga på exakt samma när jag kommer i vecka 25 (om inte mer).
Och fotogenic...HAHA jag ser ut som en gammal dam på kort nu för tiden. En graviditet gör att man ser äldre ut helt enkelt.
-
Gissade rätt i Hemliga låpdan idag och gissa vad det var...Jo en bilbarnstol. Fasiken också precis vad vi behövde. Dessvärre var det en tjej som gissade rätt innan.
Jaja ska vara med imorgon igen. Det är ju mest bebissaker de lottar ut och vad kan mer komma handy?
Tänker på dig Sugar...värker i hjärtat
-
Läste i min gravbok att hela graviditeten väger 12,5 kilo. Det är med moderkaka, vatten,foster och hela tjotta balängen. Haha det är ju inget egentligen.... Då har hag redan tagit "halva graviditeten" i vecka 15. Detta bådar ju gott *ironi*
-
Sofy: Jag kom på en sak när jag mådde som mest illa och det är samma linje som du är inne på det med tarmarna. Jo jag mådde mindre illa när jag fick gjort nummer2 om vi säger så
. Jag kunde bara göra det varannan dag när jag mådde som sämt och den dagen jag inte gått på toa mådde jag mer illa. Så jag vet inte men försök att få igång tarmen....katrinplommon, mycket vatten och linfrön. Jag köpte t o m lactulos för att spraka igång magen.
Sen funkade inte småätande för mig utan jag var tvungen att äta riktig mat inte för att jag var hungrig utan för att hålla illamåendet i schack. Jag mådde illa tvingade i mig något köttigt, B-vitamin är bra när man mår illa. Sen mådde jag ju ännu mer illa som du skriver de närmaste 45 minuterna. Nästan mer illa än vad jag gjort innan jag åt...men sen hände underverket...illamåendet lättade. Så tipset är att tvinga i sig mat, men jag förstår om det är jätte jobbigt eftersom det kommer upp för dig. Jag spyr ju aldrig (nått fel på mig)....men maten var påväg fler gånger.
Läste att det finns ingefärakapslar att köpa på hälsokosten. Värt att prova.
Andra saker är att man mår mer illa vid alla typer av stress....räcker att du har det lite jobbigt på jobbet typ eller bråkat med killen. En annan sak är att det kan hjälpa med miljöombyte. Åk hem till mor och far och ligg lite på deras soffa
Sen ta Lergigane Comp morgon och kväll. Den hjälpte inte rikigt för mig heller...men nu finns det ju inget annat att till gå. Som sagt riktig mat (om du kan),gå på toa, vila mer. Sjukskriv dig och vila. Bara det gör att mycket försvinner. Ta bort så mycket krav det går.
Seabanden hjälpte inte ett smack för mig....var mest obehagligt. Kram -
Lallan: Grattis till Lyckat TUL! Hoppas ditt blodtryck var bra.....Vilken fin mage du har *imponerande* -
Hur lätt som helstrontgensyrran skrev 2010-09-21 20:14:46 följande:Oj då
Det var ju inte så mycket. Men min bebis behöver nog platsen det är därför vissa av oss går upp så mycket, eller hur flickor ;P
Hmmm den där hemliga lådan låter intressant. Jag har inte fattat vad det innebar riktigt.
. Du ställer frågor tillforumvärden som hon svarar ja eller nej på. Den som försten gissar rätt vinner saken. Riktigt fina grejer. Idag var det en Britax bilbarnstol. Den går väl loss på en 2000 tror jag eller mer.
För några dagar sen var det en skit fin digital kamera. Folk är duktia på att gissa
Espressomaskin var det igår.
Javisst får man lite lätt panik när man tänker på 12,5 men jag tycker 20 låter mer hälsosamt. Haha! Då kan bebisen amma lös som 17 sen. Mjölken sputar. För det är ju inte fett vi går upp i. Nänä jag snackar vätska
till amningen. Jag vill nämligen ha ett sån där lite tjock kerub (stavning?)
-
Haha men du är så himla duktig Kajsalisa.....att du orkar? *ambitiös som alltid*kajsalisa skrev 2010-09-21 20:42:18 följande:Dagens rekommendation;
Spendera inte 4-5 timmar i skogen med att hänga upp orienteringskontroller om du är gravid i v 26. Ifall nån hade planer på det menar jag...
-
BEV: Min gossiga älskade vän!!!!!
Hoppar in och kramar om dig. Det var längesen vi sågs nu. Vad skönt att höra att allt är bra med dig. GRATTIS TIIL HP. Du om någon har gjort det förtjänt av det. Nu får d u vara inne på tråden oftare.