Plus igen efter mf/ma
kjaam: Usch vad jobbigt!
Värdelöst att du ska behöva strida för såna saker nu när du är gravid och har så mycket annat att tänka på. Hoppas att det löser sig snart! 
kjaam: Usch vad jobbigt!
Värdelöst att du ska behöva strida för såna saker nu när du är gravid och har så mycket annat att tänka på. Hoppas att det löser sig snart! 
Är väldigt glad, för jag hade en toppendag igår! Mådde inte illa mellan 9.00-20.00, var pigg hela dagen, bråkade inte med dottern en enda gång, klarade av att gå och handla själv (mådde inte ens illa i affären!), bar hem en massa mat, fixade mat och nattade. Sen gick jag upp igen (!!!) och satt uppe och snackade med min svåger i 3h när han kom på spontanbesök. (min man var hos läkaren igår kväll så jag fick greja allt själv - och jag gjorde det!). Gick inte och lade mig förrän halv elva!! 
Stor skillnad mot att må illa hela tiden, somna sittandes på eftermiddagen, lägga mig sju, inte kunna handla, laga mat eller någonting. Dessutom var jag social och satt inte i min inåtvända bubbla som jag brukar göra numera...
Kan det vara så att jag börjar må bättre nu i andra trimestern? Jag hoppas verkligen det! Har inte mått illa hittills idag och klockan är nästan tolv.

dom har tagit alla pengar då vi hade en lite skulld vi betalade dagiset och dagmamman var tredje månad då vi får pengar här men nu blev det ändrade och nu drog man ALLT all 11000kr
nu sitter vi här och har inga pengar alls ingenting ......
Jättemysigt att få se den lilla bebisen! Ska ni fråga om kön? (om man får göra det i ert landsting)
Härligt kjaam!! Grattis till lyckat RUL!
Ego: Jag ska nog få min RUL-tid idag när jag går på extrabesök hos BM (efter besök hos läkare osv.). Ska bli kul att ha något att räkna ner till.

Okej, men då ser jag det som ett uppdrag att fylla tråden lite då. 
Jag går in i vecka 15 idag och magen syns ordentligt redan nu på morgonen. Berättade för cheferna på jobbet igår. De blev jätteglada. De sa att de hade hoppats på gravidbesked och inte t ex sjukskrivningsbesked när jag hade bett om att få ett möte med hemligt innehåll med dem (skrev direkt att jag inte skulle säga upp mig).
Ska få en vikarie från och med mitten av september, så det känns skönt för då får jag garanterat ha kvar min roll när jag kommer tillbaka på 50% i augusti 2012 (dvs. så ingen annan på företaget tar över mina uppgifter och behåller dem sen).
Sen berättade jag för en kollega som sitter bredvid. Hon sa direkt "jag visste det!". Hon hade sett mina seabands (som jag har försökt dölja).
Sugarrush: Vad vill du ha för ring föresten? Jag tycker att det är så roligt med ringar! (fast jag kan inte ha några nu längre för jag känner mig svullen och obekväm om fingrarna)