Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

kjaam: Usch vad jobbigt! Värdelöst att du ska behöva strida för såna saker nu när du är gravid och har så mycket annat att tänka på. Hoppas att det löser sig snart! {#emotions_dlg.flower}

• Safireee

Är väldigt glad, för jag hade en toppendag igår! Mådde inte illa mellan 9.00-20.00, var pigg hela dagen, bråkade inte med dottern en enda gång, klarade av att gå och handla själv (mådde inte ens illa i affären!), bar hem en massa mat, fixade mat och nattade. Sen gick jag upp igen (!!!) och satt uppe och snackade med min svåger i 3h när han kom på spontanbesök. (min man var hos läkaren igår kväll så jag fick greja allt själv - och jag gjorde det!). Gick inte och lade mig förrän halv elva!! Förvånad

Stor skillnad mot att må illa hela tiden, somna sittandes på eftermiddagen, lägga mig sju, inte kunna handla, laga mat eller någonting. Dessutom var jag social och satt inte i min inåtvända bubbla som jag brukar göra numera... 

Kan det vara så att jag börjar må bättre nu i andra trimestern? Jag hoppas verkligen det! Har inte mått illa hittills idag och klockan är nästan tolv. Skål 

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.13+4)
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-19 13:53:21 följande:
    Jag skulle köpa en ny gravid-bh idag eftersom jag tappat bort min ena. Gick in på twilfit.
    Efter lite provande inser jag att mina boobs har vuxit från kupa B/C till kupa F!!!!!! Herregud, de ser inte ens ut som bröst längre, de ser ut som juver på en ko!  
    Hihihi.. Mina växte också gigantiskt mycket förra gången. De gick ner lite efter amning men nu är de stora igen... Vet inte ens vilken storlek jag har just nu, men det är väl 80E eller nåt sånt? Tur att det finns många rymliga amnings-BHar att köpa i alla fall. 
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-19 14:58:39 följande:
    Ja, fast det var ju amnings-bh:arna jag kollade på! Grrr!
    Får väl nöd-köpa något på H&M, i nästan rätt storlek, och hålla tummarna för att det funkar.
    Aha, ojdå! 
    Jag bytte storlek tre gånger under förra graviditeten. Sen fick jag ändå köpa nya efter födseln eftersom de blev helt gigantiska! Förvånad

Men hoppas du hittar något bra!

Jag köpte föresten gravidbrallor idag. Nu går jag inte tillbaka till vanliga, det funkar verkligen inte längre. Hittade ett par för halva reapriset på H&M. 75kr! Rena rånet!!  
  • Safireee
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-20 09:06:51 följande:
    Ja vi hade packat och allt nu sitter vi här och gråterGråterdom har tagit alla pengar då vi hade en lite skulld vi betalade dagiset och dagmamman var tredje månad då vi får pengar här men nu blev det ändrade och nu drog man ALLT all 11000kr Skrikandesnu sitter vi här och har inga pengar alls ingenting ......
    ska också ringa mamma men hon svarar inte.
    jag är så lessen så jävla arg och besviken jag vill bara gråta gråta gråta jag kan INTE vara utan mamma till juli till nästa pengar kommer ''suck'' men måste
    Ånej! Vilken dålig tajming att de skulle strejka. Hoppas att det löser sig för er! {#emotions_dlg.flower}
  • Safireee
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-21 08:37:39 följande:
    Fy va nervös jag e nu! 2h kvar till RUL!!!
    Lycka till idag, det kommer gå finemang! {#emotions_dlg.flower} Jättemysigt att få se den lilla bebisen! Ska ni fråga om kön? (om man får göra det i ert landsting)
  • Safireee

Härligt kjaam!! Grattis till lyckat RUL!

Ego: Jag ska nog få min RUL-tid idag när jag går på extrabesök hos BM (efter besök hos läkare osv.). Ska bli kul att ha något att räkna ner till. 

• Safireee
    Bellas7 skrev 2011-04-21 14:33:27 följande:
    hej alla
    Jsg tittar in på besök och vågar inte mer än, digitala idag på bim-4 belv gravid 1-2 så har några oroliga dagar framför mig så inte mensen kommer, sen är det ju 12 hemska veckor. Men i allafall HEJ HEJ
    Välkommen hit! Håller tummarna hårt för att du ska du få stanna! Grattis till plusset!! {#emotions_dlg.flower}
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-22 11:05:01 följande:
    Ja väldigt vad lugnt det är! Kanske sitter alla o slukar påskmat?

Igår så hände något underbart! Min älskling friade! Sitter nu här med en något för stor provisorisk ring och är såååå kär!
    Grattis!! Vad härligt! Vilken underbar känsla! Skål
    Jag friade för 6 år sedan, men jag minns det som igåååår... (klyschigt!) 
  • Safireee

Okej, men då ser jag det som ett uppdrag att fylla tråden lite då. Solig

Jag går in i vecka 15 idag och magen syns ordentligt redan nu på morgonen. Berättade för cheferna på jobbet igår. De blev jätteglada. De sa att de hade hoppats på gravidbesked och inte t ex sjukskrivningsbesked när jag hade bett om att få ett möte med hemligt innehåll med dem (skrev direkt att jag inte skulle säga upp mig).

Ska få en vikarie från och med mitten av september, så det känns skönt för då får jag garanterat ha kvar min roll när jag kommer tillbaka på 50% i augusti 2012 (dvs. så ingen annan på företaget tar över mina uppgifter och behåller dem sen). 

Sen berättade jag för en kollega som sitter bredvid. Hon sa direkt "jag visste det!". Hon hade sett mina seabands (som jag har försökt dölja). 

Sugarrush: Vad vill du ha för ring föresten? Jag tycker att det är så roligt med ringar! (fast jag kan inte ha några nu längre för jag känner mig svullen och obekväm om fingrarna) 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma