Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

Jag blödde bara några droppar i morse och jag funderar på om det är något sår i snippan eller något blodkärl som brustit eller liknande för det såg inte alls ut som "mensblod". Har inte kommit något mer och jag har känt bebisen röra sig (tror jag). Så jag avvaktar. 

Men nu börjar man ju oroa sig för Sugarrush också! Håller tummarna för dig!! 

• Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-13 13:21:00 följande:
    Vad söta ni är som bryr er, ni är underbara, de betyder så mkt, speciellt nu när sambon är bortrest och jag kännas mig ensam...

Jag har blött ungefär en enkrona färskt blod. Fått ökad molvärk. Hade stora klumpar i flytningarna igår. Men BM på sjukhuset ville inte ta in mig för koll, sade att det NOG var ofarligt och blabla.. Pucko-käring!

Jag har åkt hem nu och kollat med dopplern, hittade hjärtljuden efter en bråkdels sekund så bebisen lever.. Puh! Förhoppningsvis är jag bara överansträngd, igår bar jag ju en tung shoppingfylld väska. Eller så är det slemhinnorna som bråkar, har haft lite klåda på blygdläpparna av alla flytningar. Men bebisen verkar ok iallafall!
    Skönt att höra! Vad vi skrämmer upp alla i tråden idag! Förvånad
    Nu får vi ta det lugnt och våra bebisar får hålla sig på plats!
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-13 13:36:19 följande:
    Tack fina ni!
    Ja dopplern är en riktig lifesaver sådana här tillfällen! Speciellt efter man haft mf tror jag.

Safireee, ska du åka in och kolla?
    Jag avvaktar! Det kom verkligen lite och det såg ut som sånt blod som man får i sår på kroppen och inte som "mensblod". Har ju blött så tre gånger och det här var inte samma. Är ganska lugn nu. Känns skönt att bebisen sprattlar!

En doppler hade inte varit helt fel att ha faktiskt! 
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-13 14:06:11 följande:
    Safireee, har du affären kjell o company i närheten? Eller teknikmagasinet? De finns där, för ca 400 kr har jag för mig.
    Tack för tipset! Ska kolla på det!
  • Safireee
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-14 09:57:28 följande:
    Sofiree:
    hur går det gumman ?
    blöder du mer eller har det stoppats till ?
    stort kram på dig
    HjärtaHjärta
    Hej! Det kom bara några droppar på morgonen, så jag hade inte behövt få panik egentligen (men har man fått missfall så har man ju...Obestämd). Jag kände rörelser och sprattel sen på eftermiddagen så nu är jag inte särskilt orolig längre. Är bara lite rädd för att det ska komma tillbaka. Men jag tror ärligt talat att det var något yttre som t ex ett brustet blodkärl, skrap i snippan eller liknande. Det var liksom annorlunda blod mot "mensblod". Mer som sånt blod man får från sår på kroppen. 

Tack för omtanken! Hjärta 
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-15 07:57:41 följande:
    Igår kväll kände jag bebisen rekordmycket! Hade druckit en halvliter juice (craving..?) och då blev den som galen! Det kändes som om den snurrade runt och viftade och sparkade både här och där, som om den hade rave-fest eller något. Vilda älskade unge! Hjärta
    Åh vad härligt!! Jag minns under första graviditeten att min dotter blev helvild varje gång jag spelade dataspel! Måste varit adrenalinpåslaget eller nåt, jag vet inte. Men hon sparkade som bara den! 

Åh vilka söta bebisar ni har!!
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-15 09:05:31 följande:
    Safiree, haha, va galet! Verkar hon gilla tv-spel nu när hon fötts?
    You bet!
  • Safireee
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-16 10:18:05 följande:
    Godmorgon e det så att någon har åkt in på förlossningen syftar på LittleJuniaTungan ute
    Hehehe, får hålla tummarna för det!
  • Safireee

Oj oj oj, LittleJunia! Wow! Jag är imponerad! Vilken tur att din man hann hem så han inte missade alltihop. Tunna marginaler. Grattis till din dotter! Vilken härlig historia att berätta när hon blir större. "Jag föddes i storebrors soffa!"

• Safireee
    MelikaH skrev 2011-04-18 14:18:50 följande:
    Hejsan!

Jag ville berätta att jag idag fick se min lilla älskling i magen, allt var så bra så. Sprattlade för fullt där inne men var väldigt envis med att vända på sig så BM skulle kunna ta kort, men det blev lite bilder till sist Skrattande 
    Kan inte förstå att det är sant! Blev tillbaka flyttad från 12+4 till 12+1 så BF är den 29 okt, inte så farligt Glad 
    Grattis!! {#emotions_dlg.flower} Visst är det underbaraste känslan att se sitt lilla barn sprattla på skärmen. Hjärta

Sugarrush: Wow! Vad skönt det måste kännas! Bra att du slipper oroa dig mer över det nu när du är gravid. Grattis!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma