Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

Just det ja, måste berätta en urgullig grej som dottern sa igår helt appropå när vi borstade tänderna. 
    "Jag älskar bebisen! Bebisen som du har i magen! Den kan komma ut nu! Den kan få låna min nalle". Hjärta 

Jag höll på att börja böla av ömhet. tänk, hon hade bara vetat om bebisen i ungefär två timmar och redan så kärleksfull och förväntansfull! Solig ("älskar" är inget ord som vi använder lättvindligt i vår familj heller) 

• Safireee

Oj, Sofy, tänker på dig! Håller tummarna för att allt går bra nu och att du snart har din bebis hos dig. Ta det lugnt och ta hand om dig!

• Safireee
    telgebo skrev 2011-04-08 14:52:37 följande:
    Safireee skrev 2011-04-08 08:40:25 följande:
    Jag är 27 år och fick ca 1:16000 på trisomi 21 och ännu högre för 18 och 13. Så det känns skönt!

Hoppas du också får bra siffror på ditt KUB nästa vecka!
    Åhh vilka bra siffror. Högre på det andra? Menar du alltså låg sannolikhet nu?
    Jepp, alltså jag fick 1: 16 000 på Trisomi 21, 1:36 000 på Trisomi 18 och 1: 120 000 på Trisomi 13, så sannolikheten för det är ju minimal. Dessutom såg barnmorskan ett normalt näsben under ultraljudet och redan då lugnade hon oss för det brukar vara ett tecken på att allt är normalt. Så det kändes skönt! Men visst var vi nervösa när vi satt där och väntade på siffrorna! Förvånad 
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-10 13:35:31 följande:
    Ego: Idag 16+0! Igår efter en bamsemiddag med coca-cola, på en mycket högljudd klubb i här i Istanbul, kände jag någon som liksom kittlade min mage från insidan. Det var verkligen häftigt! 
    Mysigt! Hjärta

Jag känner också min lilla sprattla, det är så härligt att få små livstecken! Trodde verkligen inte att det skulle gå att känna så tidigt, men det gjorde det! Glad
    Molly - okt-07, Lillkotten - BF okt-11
  • Safireee

Spännande att få lite rapporter om hur det går för Sofy. Ska kolla in igen sen om en stund. Glad Skål

• Safireee

Hej tjejer! Måste få höra om era erfarenheter! Är rätt orolig nu! Har ringt mvc men de är så sega med att ringa upp, skulle ringt för en halvtimme sen. Har pratat med sjukvårdsupplysningen också.

Det har nämligen kommit lite blod i trosan. Det är som att det droppat lite, som en halv enkrona kanske. Det har kommit yttepyttelite när jag torkat mig, men inte mer än så. Någon som känner igen det? Hoppas på något blodkärl eller sår eller liknande i snippan. Jag DÖR om jag får missfall igen. Det får bara inte hända. Går ju in i vecka 14 på fredag... Gråter  

• Safireee

Har inte ont som tur är och det har ju inte kommit något mer än några droppar. Säkert inget att bli hysterisk över, men jag har ju min historia (3 missfall i v. 5-6)!  
    MVC ringde äntligen upp nu och sa att jag nog inte behöver oroa mig. Så länge det inte kommer mer så kan jag ta det lugnt. Det är vanligt med små blödningar och ovanligt med missfall efter vecka 12. Men om jag blöder mer så kan jag åka till gynakuten.

Har inte blött på nästan tre timmar nu. Så jag försöker lugna mig. Men det är ju verkligen mardrömmen det där. Tänk om jag skulle förlora min bebis nu. Jag som börjat berätta och hoppas på riktigt!!! Huuu...
    Nä, nu ska jag sluta gnälla över att jag sover hela tiden och att min Lergiganmedicin är slut. Så länge lillen i magen lever så är allt bra. Hjärta 

• Safireee

Sofy: Åååh wow! Vilken mysig liten kille! Ååh vad bebissugen jag blev nu! GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma