Inlägg från: Happiness
|
-
-
Haha du är så roligLängtan efter liten skrev 2010-09-22 12:14:54 följande:tack vännen...
När har du RUL?
Lilla vännen, hur kan din mage ha blivit platt?=) bebisen försvinner inte bara :D
. Det är sant den var inte lika stor imorse. Det enda skälet till att magen kan ha blivit inte så stor är att fostret dött. Och det känns väl sisodär. När foster dör trycks den ihop plus att livmodern drar ihop sig. Thats the fact. Men vi får ju lov att hoppas att det inte är något sådant.
Har RUL den 21 okt (om jag inte missminner mig) Har inte kalendern här. Visar det några konstigheter har vi bestämt oss för FVP. -
Haha..ja det var nog lite Friskis där på morgonkvisten.Längtan efter liten skrev 2010-09-22 12:25:55 följande:klart lilla figgaro inte dött.. han har bara passat på att sträckt på sig medans du sov.jag menar hur skönt är det att ligga hopkurad hela tiden? jympa dags...
men jag förstår hur du menar, men tror ABSOLUT inte du ska oroa dig..
Vad gulligt! Lyfter hantlar och grejer. Min lille/a Hercules/ina...Självklart är det så...
tror jag vill ha reda på könet. Vill du? Rädd för att jag ska reagera med värsting besvikelse bara. -
Ska bli skönt när det börjar födas barn i tråden. Det kommer väga upp mot all död. Som vi har alla upplevt här. Att prata om döden här, när vi får MA/MF känns inte rikigt så hemskt längre. Vi alla här har ju blivit gravida igen. Nu har men trots allt en annan distans till det. Vi har träffat på döden och överlevt allihop
Det känns väldigt hoppfullt. Tankarna är hos Sugar och det hon ska gå igenom på fredag *kraft till dig* -
Känner likadant. Jag vill veta liksom. För mig är det tvärtom. har en pojke innan och vill ha en flicka. Det är som du dsäger allt runtomkring. Om det blir en flcika kan jag frossa i rosakläder och to m köpa barnvagn som är lite tjejig.Längtan efter liten skrev 2010-09-22 12:34:08 följande:jag tror också jag vill veta... men egentligen inte.. men jag är så praktisk och nyfiken.. det ska ju göras ett nytt barnrum och hela bataljonen! och jag har blivit spådd till en son i mars och har lixom fått det på huvudet.
så skulle det dyka upp en liten snutta på bb kanske man blir förskräckt ha ha ha :) inte för att jag skulle bli ledsen så, men får jag då reda på det i vecka 19 så har jag ung. 19-20 veckor på mig att ställa om mig till flicka istället för pojke. så det lutar nog åt att vi tar reda på det.
vill så gärna ha en pojke... vi har en liten tös redan.
Klart msn inte blir ledsen om man får sammakön. Man blir ju kär i personlighteten, men om jag fick önska. Tror du hade en duktig spåtant....det blir som hon sagt.
Nä jag ska tjata på RUL:t att BM ska säga. Såg en liten klump på KUB:n men den BM sa att det lika gärna kunde vara navelsträngen. Hoppas p det! Ska du fråga på RUL:t? -
Gulliga bästa ODD! Jag kapitulerar fullständigt. Ja med risk för att bli tjatig du brukar ha rätt. Platt mage på morgonen, tjocjk och fyrkantig på kvällen. Morgonågest var ett bra ord. Vänta ska gå och titta på den i spegeln nu efter 2 skogaholms och en tallrik havre Fras. En sec.....Odetta skrev 2010-09-22 12:38:27 följande:Gumman! Vet du, min mage är också alltid mindre på morgonen och på kvällen får jag äta upp min morgonångest med råga för då är magen enorm!
När du ligger ner så har livmodern möjlighet att "sträcka" lite på sig för alla inälvor och tyngdlagen trycker inte ihop och ner den....testa det, kolla vart din kant går på morgonen och vart den går på kvällen....du kommer se att livmodern når högre upp på morgonen än vad den gör på kvällen! Och det är helt normalt!
Och i och med att den får sträcka ut sig lite blir resultatet att magen ser och känns lite mindre.
Och på det, även som ogravid, så visst tusan är man smalare på morgonen än vad man är på kvällen...heeeelt i sin ordning att man då även som gravid är det
Mini-Happiness mår bra därinne, det är jag övertygad om....och allvarligt min vän, har jag haft fel någon gång denna gången?
***stora varma kramar för världens bästa Happiness***
Back...den var JÄTTE stor. Haha
. Men det är bara pork
. Ska verkligen skärpa till mig nu och lägga in en magbild ikväll. Du kan väl kolla och säga om jag ser anti-gravid ut. Lova!?!
Läste att du inte kände igen dig på bild längre. Me too! Det har gått så långt att jag inte känner igen ansiktet i spegeln rikigt. Ja det är sant. Ögonen har blivit mindre sitter som små korn långt inne i skallen. Vet du vad som hänt mer? Detta borde vara anatomiskt omöjligt....NÄSAN har blivit BREDARE. Hur hela hela friden kan fettet lagra sig på sidorna av näsan?
Tackar och niger för ditt peppande inlägg. Roligt att höra från dig. We´re in this together
P.S Livmoderkanten har jag aldrig hittat.....beror det på späcket månne? D.S -
Vad är det för ett stenålders ställe du tvingas gå till? Inga VUL, UL eller något som helst. Har det verkligen ett MVC? Har de behörighet? *skojar idag*färnik skrev 2010-09-22 12:46:57 följande:Här får man tydligen aldrig veta på RUL, även om man frågar...? Så det är jag inställd på, men fråga går ju alltid.
Ett par kompisar till mig önskade hett en pojke, och var helt säkra på att det var en sådan också. Detta trots att de inte kollat. Naturligtvis föddes en liten flicka.
De har haft väldigt svårt att hitta ett namn som passar, de hade ju i 9 månader väntat på sin son...
Har en bok någonstans...en sek...
Den heter Graviditets handboken 370 vanligaste frågorna på MVC. Tryckt 2009.
Läser under kapitlet so handlar om fosterdiagnsotik...
Citat:
" Som förälder har man rätt att veta allt som barnmorskan kan se. Allt som barnmorskan ser är hon skyldig att meddela och skriva i journalen. När det gäller barnets kön måste föräldrarna själva fråga om barnmorskan kan se det. den informationen ges inte per automatik."
Ok...jag tolkar detta som att frågar vi BM så är hon skyldig att berätta det hon ser. Ska ta med mig denna bok till RUL:t om de krånglar...
-
Måste hämta barnen...ses senare! Nice day preggo mums!!!
-
Om jag lägger ut en näs-bild så lägger du ut en näs-bild! *vrål-skrattar* nä skämt åsido...preg-picture to night it is.Odetta skrev 2010-09-22 13:15:48 följande:ASG!!! MIN MEEEEED!!!!!
Min näsa blir ALLTID lite större när jag är gravid...haha vad kul att jag inte är ensam om detta fenomen!!!!!!!
Om du lägger ut en magbild så lovar jag att jag tittar på den och jag lovar dig att jag INTE kommer tycka att du ser anti-gravid ut....för så gravid som du är är det omöjligt
*kramisar*
Thank you for watching *haha jag har en amerika dag idag*
Tack för gulliga ord....och tack för våra breda näsor *ju bredare desto bättre' -
Så där ja. Good for you! Så ska man göra. Bestämma sig skit snabbt! Blir ju bara så avis på dig. 45 min...det blir mycket film på baby det. Suck! Ska faktiskt fundera på att börja bearbeta mannen till samma sak.Odetta skrev 2010-09-22 13:13:28 följande:VET ni vad jag har gjort nu???? ASG!!!!
Jag har bokat ett PREMIUM PAKET på Tittut UL klinik...1700kr kommer det kosta, men då får man hela 2D/3D/4D undersökningen som tar ca 45 minuter inspelat på DVD, man får 20-50 bilder på CD och papperskopor på ca 10 bilder (2D och 3D) plus könsbestämning!!! Tjoohooo!
TIDEN: Lördag den 13/11 klockan 10:45
Usch vad dyrt...men åh jag vill så gärna ju! och är det sista barnet för oss så känns det att jag vill gärna göra det här
Du gav mig inspiration