Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

GRATTIS LALLAN till sjukskrivningen! Lova mig att må som en prinsessa nu . KRAM!

Småland: Tack för din omtanke. Du är alltid så himla gullig. Vi ligger ganska nära i tid om jag inte missminner mig. Längtar till RUL:t den 21 oktober.

Oj jag har j glömt att berätta en sak...som är trevlig för en gång skull. . Var oss BM i fredags och jag fick lyssna på hjärtljuden för första gången. Bara skitsnabbt för jsg ville inte utsätta fostret. Så en sek lyssnade jag på det lilla tuffande tåget. 141 var hjärtslagen på. Skönt, att återigen få bekräftat att det lever
  • Happiness
    Sofy. Tack för ditt svar! Detta är ju bara så intressant alltså. Som du skriver det måste vara en tillgång i många lägen . Där de flesta blir utröttade och ger upp där ångar du på tills det är klart. Sen det med intresse för saker...jag menar hur sunt är det att dag ut och dag in hålla med med något man tycker är dötråkigt...som ett jobb tex.

Återigen tack för att du delar med dig. Inboxar i framtiden. Har läst mycket om Hypo och inom den ramen faller ju också mycket in som tex. Depression, panikångest, utmattningsyndrom, fibromyalgi osv.

En kompis skrev till mig att hon trodde hon led av ADD en tyst form av ADHD hon läste kriterierna och var bombsäker på att det var det hon led av. Nu ska vi inte uppta tråden med neuropsykiatri...Haha var det en gravidtråd detta !?!?!

Ja du är stark eftersom Hyperemesis gravidarum är en högst otrevlig åkomma Glest om det på tråden.
    KRAMAR TILL DIG!!!!!!  
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-05 18:03:34 följande:
    Bara en grej jag funderat på.. Ni härinne som fått sena MA, efter v 10-12 typ, hade ni sett hjärtaktivitet o foster innan då på tidigt VUL? Eller gick ni ovetandes om hur de fortskred därinne? Bara lite nyfiken. Hur va fostret i förhållande till er vecka då, OM ni gjorde tidigt VUL? Innan den dog, alltså.
    Gjorde VUL i vecka 7 någonting och då såg allt fint ut. Hjärtat slog och läkaren sa att den var rätt i tid. Jag själv funderade och tyckte att fostret var en aningens liten för tiden. Inte mycket men att det släpade ca 2-3 veckor. Läkaren viftade bort det och sa att allt var perfekt.

När de gjorde märning och UL vid KUB:n i vecka 12 någonting. tyckte jag fortfarande att fostret släpade i tid. Men återigen överläkaren tyckte inte alls det var konstigt. Hjärtat slog fint. Problemet var de dåliga siffrorna på KUB. Jag bestämde mig för att gå vidare med MKP.

Veckan efter 13 någonting kom jag tillbaka hjärtat slog och överläkaren tyckte det såg fint ut. Dessvärre var det svår att utföra MKP då fostret låg framför så vi bestämde att jag skulle komma tillbaka nästföljande onsdag v 14+ någonting. På lördagen kände jag hur det blev tomt och tyst i magen. Rörelserna jag känt försvann. Onsdagen därpå vid UL:t kunde ÖL bara konstatera att fostret hade dött. Jag visste det redan.

Har läst efteråt att på just denna kromosomavvikelse så blir fostret en aningens mindre. Huvudmåttet stämmer men inte riktigt kroppsmåttet. Det var väl det jag reagerade på vid VUL: (gjorde 2) Med andra ord allt såg fint ut fram tills det dog förutom att det låg ca 2-3 v efter i tid.

Så jag tilhör inte den kategorin som gick omkring ovetandes.
  • Happiness

Glömde skriva 15+ något såg ÖL att det var dött. Det var onsdag. Han var så fruktansvärt gullig och tryckte mig för att föda fram det redan på fredagen. Så jag gick bara med det i magen i 2 dagar och det är jag honom evigt tacksam för.

Konstigt att tänka på....jag är i vecka 17 nu...en vecka tidigare dog mitt förra foster. Helt jäkla sjukt att tänka på. Ber till någon gud att RUL:t inte kommer visa något. Men det får jsg snart reda på Den som lever få se...ursäkta min cynism.

• Happiness

men hur 17 stavar jag i dag då!?! släng av dyslexi.."och tryckte in mig i kön för att föda"......ska det vara. HAha..han tryckte på mig och plopp så kunde jag föda på fredag....OBS!!!! Tar inga droger om någon undrar OBS!!!!

• Happiness
    Mamma till W skrev 2010-10-05 20:22:51 följande:

Måste bara få berätta en liten grej som hände här hemma nu ikväll... Min man börjar bli lite väl rastlös på att det aldrig kommer nån bebis så idag flippade han ut. Han var inne i badrummet för att han skulle duscha och kommer ut... Med en binda över paketet... Han måste ju testa hur det fungerar att ha binda... Sen börjar han svära och ha sig och jag frågar vad han håller på med, ja då har han satt fast bindan med klistret MOT kroppen och håret på kroppen gör så att han skriker och svär och har sig... Han förstod inte att klistret ska vara NER mot trosorna.. hahaha..

Jag fick mig ett gott skratt vill jag lova.. :) och nej, han är inte frisk nånstans! :)

Nä men jösses. Ja man kan ju inte beskylla snoppdjuren för en överdrivet hög intelligenskvot. Haha! Sicken galning! Han fick en brasiliansk-vaxning på köpet. Haha!
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-10-05 20:34:35 följande:
    hahaha.. Ja sånt är roligt! Jag frågade när han ska prova tampongerna men han visste inte var han skulle sätta de nånstans, för han har ju experimenterat förut genom att fylla de med vatten! HAHa.
    En vacker dag kanske du ser ett vittsnöre hänga från hans rumpa när han duschar.....Haha! Vilken liten sprattelgubbe...
  • Happiness

Känns nästan som jag blivit av med oskulden nu när jag flashat med bilder i magbildstråden. Haha! Man kanske skulle ta lite betalt för dem. Får kolla med Slitz om dom kan vara intresserade. HAHA!

• Happiness
    rontgen: Ja men lägg den i en separat tråd. Det är ju skönt att få fram den pronto om det behövs.

Sofy: Gött att du käner dig som människa igen Welcome back from hell.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma