Plus igen efter mf/ma
Stackars barn...nä nu drar jag. Auf widerzen....(någonting
)
Stackars barn...nä nu drar jag. Auf widerzen....(någonting
)
Det är ett helt gäng härinne som jag vill krama om nu av olika anledningar:
ODD, Sofy, Rontgen, Kajsa-lisa, Muffe80!!!!!! Massor av styrka till er idag!

GRATTIS PANCAKES! SNYGGT JOBBAT! Äntligen en till som kommer över till "sidan"
denna sidan ska det ju vara...är trött efter veckan..en kille som bråkar med min son och snack med oförstårnde lärare. De säger rakt ut att de är underbemannande och att det fattas personal i skolorna. Och då blir det slagsmål osv....det får man räkna med enligt dem. Vilken regering är det som suttit i 4 år och haft möjlighteten att ändra på detta? Men uppenbarligen inte gjort det. Man blir ju förbaskad alltså....
Mannen och barnen ska iväg till badhuset idag men jag orkar inte med värmen känner jag även om simmning är kanon när man är gravid. Ska försöka hitta en bra baddräkt nu och komma igång med det.
Grattis rontgen till din lilla vikuppgång....skönt! Har ditt magonda gett med sig? Ska du in igen?
På tal om sparkar undra om det inte var en riktig kick jaj kände igår kväll. Bonk sa det bara i sidan! Härligt!
Ska fråga BM nästa vecka om det är möjlig att lyssna med tratt istället för doppler det skulle kännas skönare. Rädd för att störa den lille.
ODD: Jag tycker att bäckenet börjar bli rikigt skrangligt just nu. Livrädd för att göra några häftiga röröelser då min höftkula har en tendens att lätt hoppa hur läge. Så nu sover jag och ligger på soffan med kudde mellan benen.
Det har varit lite glest med sexet när jag mått illa men nu har det nästan blivit varje dag ett tag
....
Vid min förra förlossning hade jag också antibiotika för jag hade haft en UVI med konstaterat GBS.
Denna gången vill jag att de ska göra en odling oavsett för att konstatera att det inte finns några bakterier i urinen. Det skadar ju inte att vara lite extra försiktig nu när man har haft det en gång. Vet inte om man lättar eblir mottaglig då...men jag skulle tro det.
Det värsta var att jag inte direkt kände av bakterierna....inga symtom direkt
Lömskt!
Ja det är mycket farligt om det övergår till barnet...vet en mamma i 40 tråden som förlorat sitt barn pga av att läkarna inte var på tårna med det.
Så absolut att jag vill ha det kollat innan förlossning.
Ok här är svaret på den frågan:
"Kejsarsnitt rekommenderas inte som ett sätt att försöka förebygga mot GBS-infektion hos barnet, efter det inte tar bort risken (GBSS 2007a)."
Obehandlade UVI med eller utan GBS kan ge sammandragningar. Men det är lätt kollat genom urinodling. Skulle det visa sig UVI med eller utan GBS så behandlas det med vanligt penecellin. Sen gör de en odling till för att se att det är borta.
ODD: Har du gjort en odling nyss? Har inte läst så mycket av det du skrivit bara det att du känner sammandragningar. Även om man har gjort en relativt nyligen tycker jag du ska göra en till. KRAM och ha en skön lördag!