• MissT

Plus igen efter mf/ma

Men vad är det som händer härinne??? Hänger inte med för 5-öre men tycker att det är tråkigt att se att det tjafsas en massa härinne och hoppas att det ger med sig.

MCT vad trist att du är yr. Hoppas att det ger med sig snart och att du får hjälp om det inte slutar.
    Vill ju inte att du ska svimma igen.

Här är det maken som snarkar som en ångvält vilket gör att jag har ännu svårare att sova än jag redan har. Brukar ta mitt täcke och kudde och lägga mig i Pyrets rum (håller på och gör i ordning det) vissa nätter då han snarkar riktigt illa

• MissT
    MCT79 skrev 2011-11-09 10:29:35 följande:
    Du kan flytta in du också om du vill! Solig
    Tack vad snällt Det gör jag så gärna Tungan ute
  • MissT
    MCT79 skrev 2011-11-09 10:32:44 följande:
    Vilken vision... en stoooor lycklig grupp gravida kvinnor.... nån som ser haken? Cool
    Hahaha det låter härligt! Ingen hake där inte....
  • MissT

Javisst håller tummarna stenhårt för att allt ser bra ut i morgon!

MCT håller tummarna för att allt ser/såg bra ut!

Hemma hos oss pajade frånluftsvärmepumpen/varmvattenberedaren idag. Det var fullt med vatten i tvättstugan och vi behöver nu införskatta en ny snarast. Har inget varmvatten i huset men kallvattnet funkar i alla fall tack och lov så vi kan gå på toa, laga mat, dricka osv. Känns inte roligt att behöva ut med så mycket pengar (20000-30000kr) nu när jul och bebisens födelse närmar sig. Det är ju pengar som vi egentligen inte har men det måste lösa sig på något sätt hoppas jag....klarar oss inte utan en sån tyvärr.

Ta hand om er alla! Trevlig kväll {#emotions_dlg.flower}

• MissT

Skönt att det såg bra ut MCT. Vi skrev tydligen om varandra förut.
    Såg inte ditt svar innan jag postade mitt inlägg Tungan ute

• MissT

Vi har funderar med det på lån men vi får tyvärr inte låna mer på banken eftersom jag läser och vi redan har höga lån på t ex huset (köpte det strax innan jag började plugga då det inte ingick i planerna att börja plugga). Vi tog även ett extra lån för ngt år sedan för att kunna lösa ut vårat huslån som låg på en väldigt hög ränta och lägga det rörligt i stället. Alternativet är att låna av massa släktingar men det känns inte så kul det heller med tanke på att det kommer dröja innan vi kan betala tillbaka något. Har pluggat i snart 3,5 år och ska snart vara föräldraledig så vi får ju inte direkt in extra pengar som vi kan spara/betala av. Fick lite pengar av min mormor för ett tag sedan ut morfars dödsbo så det får bli till att ta dem (de skulle varit hjälp till körkort till mig) + sparpengar. Alltid trist när stora pengasummor ska ut. Har i alla fall hittat en för strax under 21 000kr nu så det blir ju bättre än 30 000kr i alla fall..... Tack för omtanken Glad

• MissT
    Javisst skrev 2011-11-10 09:19:50 följande:
    Tack för era tummar, det hjälpte!! Vi fick se en livlig krabat som gjorde volter för oss - så himla härligt!! Mätte 11+1 så stämde alldeles utmärkt. Känner mig såååå lättad!
    Stort grattis vad härligt
  • MissT
    Liberté skrev 2011-11-10 09:13:49 följande:
    Jätte trist men skönt att ni kan lösa det, de där sparpengarna blir aldrig till det man tänkt sig. Vi försöker spara så mkt som möjligt men när man äntligen fått ihop en slant går någon bil sönder, barnen blir långvarigt sjuka så att vab tar en hel lön eller så skadar sign ågot av djuren. Slår aldrig fel!

Men men, jag brukar tänka att så länge alla är friska och krya & mår bra så ska jag inte klaga, hälsa kan man faktiskt inte köpa för pengar

Visst är det så. Hälsan är viktigare än pengar. Hoppas dock kunna börja spara ihop lite pengar igen framöver.....det är alltid bra att ha en buffert för det är verkligen så som du skriver att när man fått ihop en slant så är det något som händer.
  • MissT

Stor kram till dig Mimmi på din/er bröllopsdag!
    Åhhh vad spännande och mysigt med bröllop......
    Ha nu en underbar dag! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma