• MissT

Plus igen efter mf/ma

Bellas7 skrev 2011-12-06 01:31:59 följande:
    MissT krya på dig gumman

Ang försäkringar så rekommenderar jag oxå att ta betalvarianten. Vi tog den och det ger oss 200kr per barn och dygn på neo. Vilket är väldigt skönt då omkostnaderna blir större.

Uppdatering från oss, vi är fortfarande kvar på neo. De två stora ammar fullt och ser bara ut som minibäbisar.De väger ca 2 kg nu. Lilleman är den som gör att vi är kvar här, han har syrgas och lite pulsfall så vi räknar med två veckor till. Jobbigt men de är underbara :)

Hoppas ni har det bra.
    Tack Leava
    Härligt att höra från dig. Förstår att de är underbara Vad skönt att det verkar gå framåt med dem. Hoppas att Lilleman snart slipper syrgas och pulsfall så att ni kan få komma hem innan jul. Ta hand om er!
  • MissT

Åhhh vilka små sötnosar Leavea
    Vad skönt att allt gått så bra som det gått och att ni ska få komma hem till veckan, vad härligt!
    Vilken skillnad på bilderna.

• MissT

Någon av er som har tips på vad man kan göra åt sönderhostade revben/muskelfästen?????

Har så sjukt ont att jag bara vill grina hela tiden.....varje rörelse, djupare andetag och hotsning är en plåga. Tack och lov har antibiotikan i alla fall börjat värka mot mycoplasman så jag är piggare och hostar närstan ingenting längre men denna smärta är fasen helt vidrig. Får försöka sova uppbullad med massa kuddar i soffan om nätterna men det är inte lätt att hitta en ställning som inte gör ont. Vill inte gärna proppa mig full med smärtstilande heller och dessutom tycker jag inte att det hjälper. Har fått läkartid för ställningstagande till igångsättning om tre veckor från idag så jag hoppas verkligen att smärtan hinner försvinna innan dess och gärna snarast så man hinner ta igen lite sömn.

Slut på klagan........Hoppas att det är bra med er andra i tråden.
    Fin mage och fina teckningar Mabaja

• MissT

Tack för er omtanke Det är riktigt jobbigt men jag hoppas det blir bättre snart. Pratade med sjukvårdsrådgivningen och de sa till mig att ta panodil 2x4 gånger/dygn och om det inte hjälper skulle jag ringa VC och se om jag kunde få något annat. Vill dock inte ta något starkare utan ska försöka härda ut.
    Ja....det är riktigt spännande att det snart är dags, tiden går ruskigt snabbt 

• MissT
    MCT79 skrev 2011-12-13 06:51:45 följande:
    Måste gnälla av iag lite.... har varit frisk länge nu.... men jag tror fasen en förkylning är på intågande.... sucks!! Vänta bara, lagom till jul! Skrikandes
    Usch vad trist Hoppas att den går snabbt över så du är frisk till jul.
    FruW skrev 2011-12-13 07:11:40 följande:
    Hoppas du klarar dug MCT!

MissT låter urjobbigt att ha så ont!! Jag håller tummarna för att det snart går över!! När har du bf?

Ni som kört med progesteronvagitatorer, hur kände ni? Några biverkningar? Började i söndags o igår var jag supernere..

Tycker också att det mesta verkar rinna ut igen, några tips?
    Ja det är riktigt tufft men jag hoppas verkligen det går över snart. Vet inte ur jag ska kunna föda om jag har så här ont....Har BF 12 jan men fått en första tid för igångsättning 2 januari så det närmar sig med stormsteg Är kroppen redo och det inte är fullt på förlossningen läggs jag in den 2:e annars får jag vänta ett par dagar till.

Har tyvärr ingen erfarenhet av progesteronvagiatorer.....hopppas att du inte får för mycket biverkningar av dem.
  • MissT

Lycka till på vul idag Plutten och lycka till med hcg-värdena Mimmi
    Håller tummarna för positiva resultat för er båda!

• MissT
    plutten02 skrev 2011-12-14 14:31:47 följande:
    Vi fick se det lilla hjärtat slå. Men jag blev tillbaka flyttad 5 dagar. Så nu är det 27 juni istället för 22 juni. Men allt så bra ut. Nackspalten mätte 1,5 cm så inget tal om fostervatten prov.
    Åhh vad härligt Grattis!
  • MissT

Åh vad härligt Mimmi Vad glad jag blir! Hoppas att det fortsätter så!

• MissT
    Javisst skrev 2011-12-21 16:29:52 följande:
    Åhåååå, imorgon går jag in i vecka 18 och då är det besök hos BM för att se om vi hittar hjärtljud... är inte nervös men känner en enda stor ångest. Det känns som om det kan gå precis hur som helst. Ska inte dit fören på eftermiddagen, hoppas dagen går snabbt! Eller långsamt... jag vet inte... Snälla, HÅLL TUMMARNA för mig imorgon 16:30!
    Håller tummarna stenhårt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma