• MissT

Plus igen efter mf/ma

HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 10:09:34 följande:
    Inte för att vara oförskämd eller så.. men ni som skriver att det var skönt att allt såg bra ut på vårt Rul, och gratulerar till lyckat rul.. läste ni verkligen vad jag skrev? var jag så otydlig?
    Bebis har bara 2 kärl i navelsträngen istället för 3. Det kan tyda på hjärtfel, kromosomfel eller med jättemycket tur.. ingentig alls. Men där finns en stor risk att bebis inte får den näring h*n behöver eftersom flödet i navelsträngen blir sämre med bara 2 kärl. Samt att bm inte hittade magsäcken, men kan ha den enkla förklaringn att bebis precis tömt. Tycker ni att det var ett lyckat rul? :(
    Återigen, ber om ursäkt om jag är oförskämd.. men rulet rasade min värld..
    Jag ber jätte mycket om ursäkt...förstod inte vad det innebar och insåg därför inte att det kan röra sig om något allvarligt. Pyrets navelsträng kommenterades inte på vårt RUL och jag visste inte att det var något de alltid tittar på och att den kan se olika ut. Det var verkligen inte min mening att låta glad över saker som kan vara orosmoment. Jag hoppas att de kommer kunna se allt tydligt och klart nästa vecka och att allt då ser bra ut. Kan ni få svar nästa v på vad de två kärlen innebär i ert fall? Eller behövs ytterliggare undersökningar för det?
    Hoppas verkligen att det inte är någon fara och det var inte min mening att såra dig.  
  • MissT
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 12:41:50 följande:
    Ville inte vara oförskämd, men märktes att många inte förstod och här satt jag och var superledsen.
    Den 8:e ska en läkare göra ett nytt ul och göra en "felsökning" för att kolla bebis mer noggrant än vad bm gjorde igår på rul. Dom kommer även erbjuda fvp och det kommer vi att tacka ja till.. eftersom det finns risk för kromosomfel. Tror inte vi får klara besked nästa gång, det kommer nog krävas en del undersökningar först :/
    Jag tycker att det är jätte bra att du sa till...eller ja skrev....eftersom vi var många som inte insåg att det kan vara någon fara med bebisen. Hoppas som sagt att undersökningarna kommer visa på att det inte är någon fara/något fel. Ta hand om er!
  • MissT

Mimmi skönt att du trots omständigheterna verkar må ganska bra och vad skönt att du inte blöder så mycket. Det gjorde inte jag heller...trodde att jag skulle blöda mycket mer. Förstår dina känslor, har varit där jag också, men det ska gå vägen för er igen och då ska ni komma hela vägen in i mål. Jag hoppas och tror på det  {#emotions_dlg.flower}

• MissT

Jag ska också söka jobb under föräldraledigheten. Är förhoppningsvis klar socionom i början av nästa år och vill inte tillbaka till mig gamla jobb efter föräldraledigheten. Vill ju hitta ett jobb som har med min utbildning att göra.

• MissT
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 15:52:16 följande:
    Sitter och funderar på om vi ska teckna en gravidförsäkring lite kvickt?! Alicias hjärtfel upptäcktes 4 dagar innan hennes skit-försäkring genom folksam började gälla. Vi hade ingen aning eftersom det DÅ bara stod i den lilla finstilta texten att dom hade 6 månaders karens på sjukdom. Vår ekonomi gick under eftersom mannen var hemma från jobb 5 veckor när hon opererades, sjukhusvistelse, mar, körning m.m är inte billigt.. hmm!
    Det låter som en bra idé. Hoppas att ni kan få ihop pengarna till försäkringen.
    Betalvarianten hos Trygghansa inte börjar gälla förrän v 26 och jag tror att det är först då ni behöver betala den. Däremot tycker jag inte att det står tydligt vad som gäller kring om sjukdom upptäcks innan v 26.
    Här står det om Trygghansas gravidförsäkringar både gratis- och betalvaranten:
    http://www.trygghansa.se/SiteCollectionDocuments/pdf/2010/P00353_GravidKORR.pdf
  • MissT
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 16:23:07 följande:
    Tack snälla du, ska läsa igenom ikväll! Vill inte sitta i samma sits igen. 
    Det var så lite så.....det förstår jag att du inte vill. Hoppas att det löser sig med pengarna och att ni hittar svar på vad som gäller angående de olika försäkringarna.
  • MissT

Härligt att höra från dig Leava och skönt att höra att det går såpass bra med trillingarna och att ni kanske får komma hem om några veckor. Ta hand om er!

• MissT

Usch vad läskigt MCT. Hoppas verkligen att du inte svimmar igen. Låter ju som att bältet är boven i dramat eftersom du mår dåligt när du har det på dig...mysko...har aldrig hört om det förut....man vill ju att bältet ska hjälpa inte stjälpa.

• MissT

Flickanfin vad skönt att bebisen verkar må bra och inte verkar ta någon skada av att navelsträngen bara har två kärl och vad härligt att magsäcken syntes idag . Hoppas att det fortsätter så. Skönt också att ni får göra ett TUL framöver för att kika på bebisen igen.

Mimmi inte lång tid kvar nu till massa roliga, spännande och mysiga saker. Bröllop och bröllopsresa runt hörnet och inte långt därefter väntar jul och nyår och så ivf-start. Stort lycka till med allt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma