• MissT

Plus igen efter mf/ma

FruW skrev 2012-01-04 11:28:40 följande:
    Stort lycka till missT! Förstår om du blev besviken, men snart är bebis här o din kropp verkar ju va på g :)

Stor kram till dig
    Tack Mimmi
    Ja nu är hon äntligen snart här. Försöker hålla igång så mycket så möjligt både för att skingra tankarna och förhoppningsvis göra att det händer mer därinne ....får se om det hjälper.
    Hoppas allt är bra med dig och magen. Är så glad för er skull!

Kram
  • MissT
    FruW skrev 2012-01-04 11:42:45 följande:
    Tack vännen! Håll oss uppdaterade är du söt, så kul att få dela er glädje!
    Självklart, det ska jag göra
  • MissT
    MCT79 skrev 2012-01-04 11:51:46 följande:
    MissT gud vad spännande... snart är det dags! =))
    Ja.......Nu borde det inte dröja allt för länge.....
  • MissT
    Evve81 skrev 2012-01-04 12:28:22 följande:
    MissT Njut av bröllopsdagen och gå ut och ät eller nåt ikväll om ni inte är på förlossningen så tiden går! Lycka till snart är det er tur!
    Tack   Vi tänkte köpa hem lite god mat att njuta av i soffan. Och så får det bli en film eller så om jag orkar, har i stort sett varit vaken sedan 4 i morse. Det trycker ordentligt neråt och värker både fram och bak i ryggen så vi får se vad som händer
    SoMa72 skrev 2012-01-04 15:14:44 följande:
    MissT, grattis på bröllopsdagen och stort lycka till med förlossningen när det är dags!
    Kramar!
    Tack så jätte mycket Kram tillbaks

Fick klartecken av min handledare idag att jag får gå upp på opponering med min uppsats nu i januari. Känns så skönt att veta det innan förlossningen och bebisen kommer för då kan jag lägga en sak åt sidorna ett par dagar och bara njuta!
  • MissT

I går förmiddag kl 11.23 föddes vårt Pyre efter en snabb förlossning. Hon vägde 3175g och var 51cm lång.

Jag ringde in till förlossningen vid 7.30 på morgonen vilket läkaren sagt åt mig att göra. Var inställd på att åter få beskedet att det var fullt men det fick jag inte. Barnmorskan svarade att vi skulle skynda oss in så ingen annan hann före med skratt i rösten. Vi skyndade oss att göra oss i ordning, köra barnen till fritids och sedan bar det av till förlossningen för igångsättning. Kom nog in vid 8.20-tiden och fick ett rum direkt. Fick träffa "vår" BM och undersköterska och BM satte en kurva och vi pratade igenom kommande igångsättning. Vid 9 tog hon hål på hinnorna och saa att vi skulle ge det en timme och sedan sätta dropp om det inte startat innan det. Jag och maken tog en promenad vid 9.30 och strax därefter kom värkarna igång. De var täta från början pch gansak intensiva så v gick tillbaka. Väl på rummet hade jag ordentligt ont. När BM kom för att sätta dropp såg hon att det inte behövdes. Jag försökte andas genom värkarna, satte mig i duschen och undrade vad jag gett mig in på. Värkarna var ordentligt intensiva och täta. Hade stundtals 3st på 5 minuter. Började med lustgas när jag kom tillbaka in på rummet. Vid 11 undersökte BM mig och jag var öpen ca 5 cm och samtidigt väldigt mjuk så hon sa att hon kunde öppna mig mer än dessa 5 cm då kanterna nästan var helt borta. Provade att lägga mig på sidan och kände då hur hon trängde neråt. Fick vänd mig tillbaka till rygg för det gjorde så ont. BM stannade hos oss på rummet och berömde mig för hur jag skötte lustgasen och för att hon tyckte att jag kunde slapna av så bra mellan värkarna. Pyret fortsatte att pressa neråt och helt plötsligt känner jag ett enormt tryck neråt. BM märker att det är på gång men vi hinner inte ens få av mig trosorna ordentligt innan huvudet är ute. M ber mig försöka vänta på nästa värk men det är inte lätt för det trycker på av sig själv. Helt plötsligt är hon ute. Klockan är 11.23 och mindre än två timmar efter första värken har jag hemme på mitt bröst. Inga stygn behövs. Det gck snabbt och intensivt men jag klarade det. Jag fick inte panik fast jag kände att den var på väg några gånger. Jag tog mig igenom förlossningen och nu är vi hemma med vårt lilla underverk.

• MissT
    Mamma till W skrev 2012-01-06 18:07:35 följande:
    Stort grattis MissT! Lycka till nu med bebisen!
    Tack så mycket
  • MissT
    MCT79 skrev 2012-01-06 18:08:11 följande:
    Stort grattis!! Vilken förlossning! Wow! Snabbt, men vad skönt att du kände att du hann med!
    Tack Ja det gick riktigt snabbt. Är glad att jag fanns på plats på förlossningen.
  • MissT

Tack så jätte mycket allihop Glad Vad gulliga ni är! Snart står flera av er andra på tur,

• MissT
    Cat79 skrev 2012-01-06 19:48:06 följande:
    MissT: Stort grattis till er lilla tjej. Vilken under förlossning och skönt att redan vara hemma med er nya familjemedlem. KRAM
    Tack så jätte mkt Kram tillbaka
  • MissT

Tack ännu en gång för alla grattis Glad

Havsklippan grattis till det fina resultatet på det digitala testet.

Åhnej Mmmi Gråter Fy fasen vad livet är orrättvist. Blir så ledsen för er skull, Det finns inga ord........
    Massor med kramar till dig! Hjärta

• MissT
    Saftmedbulle skrev 2012-01-09 17:35:36 följande:
    VUL i morse... Allt var som det skulle enligt 7+1, som jag är idag... så himla skönt (även om läkaren påpekade att det var för tidigt att ropa "hej"...)
    Åhh vad härligt Stort grattis!
  • MissT

Grattis till lyckat vul Havsklippan
    Förhoppningsvis får ni se betydligt mer nästa gång. Det hoppas och tror jag på!

• MissT

Stort grattis till lyckat RUL Javisst

Stort grattis på födelsedagen MCT

• MissT
    Dag och natt skrev 2012-01-22 14:56:29 följande:
    Oj barnvagnar, vilken djungel.... Jag tjuvkikade lite på barnvagn förra helgen och drömde mig bort... Vågade knappt ta på dem för det kändes som förbjudet område att ens tro att det ska gå vägen. Skäms
    Så jag har absolut ingen aning om vad som skulle vara bra för oss. 
    Vi är ganska långa, 173 resp 183 cm så man kanske ska ha teleskophandtag, var det så det hette hos Brio Happy? Finns det några andra? Sen är det ju smidigt med en vagn som funkar i stan, på buss, t-bana och pendeltåg (jag har inte körkort men sambon har) men också funkar i terräng som uppe i S-vall när vi är där på vintern och så... Ska fråga en kompis där uppe som köpte en Bugaboo nånting med smala hjul där framme och fråga hur hon tycker att det funkar där uppe där det oftast är mer snö. Jag har fått för mig att hon har varit nöjd med den. 

Men det är verkligen en djungel och jag förstår inte hur man nånsin ska kunna bestämma sig Tungan ute
    Vi var inne på en brio happy men valde enTeutonia Mistral som även den har teleskophandtag. Hade en sådan även med mittendottern och vi har varit väldigt nöjda. Jag är bara 155cm medan mannen min är närmare 190cm så vi behöver kunna justera handtagen
  • MissT
    Saftmedbulle skrev 2012-01-23 17:23:15 följande:
    VUL imorgon-spännande och läskigt... (håll tummarna!)
    Håller tummarna stenhårt!
  • MissT
    SoMa72 skrev 2012-01-29 21:04:20 följande:
    Hörrni babes, imorgon bitti får ni hålla tummarna för att rackarungen inte ligger kvar i tvärläge när jag ska till BM. Känns dock som så, verkar vara lika envis som sin mor...
    Håller tummarna för dig/er!
  • MissT

Stort grattis MCT

Liberté håller tummarna för att bebisen kan bli kvar där inne ett tag till.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma