• MissT

Plus igen efter mf/ma

Mct och Mabaja såg at ni diskuterade BF datum. Där jag bor räknar de olika....Min BM på MVC räknar med BF i v 40+0 vilket gör att jag har brytdagar på torsdagar medan BM på sjukhuset som gjorde mitt RUL räknar med BF som 39+6 vilket gör att brytdagarna ligger på fredagar. En aning förvirrande och knepigt att de räknar olika i samma stad......går efter RUL för det stämmer även med appen här på FL och med hur de räknar på förlossningen.

• MissT
    MCT79 skrev 2011-10-23 19:54:33 följande:
    Härligt... olika inom samma stad dessutom! Knasigt egentligen.
    Jag kan ju tycka personligen att 40+0 borde vara fullgången.. å andra sidan diffar det på en dag...

Ja visst är det knasigt......det spelar ju eg ingen roll men det är är lite förvirrande när man pratar med olika BM....speciellt innan jag förstod hur de räknade/att de räknar olika. BF är ju i alla fall samma dag fast min BM lyckades skriva fel BFdag på mitt moderskapsintyg....suck Obestämd.....och när jag ringde tyckte hon att jag kunde ju ändra siffran själv på intyget innan jag skickade det till FK.
  • MissT

Mimmi hoppas verkligen att det inte är någon fara. Det finns ju de som har både bruna flytningar och blödningar där det ändå går vägen så det behöver absolut inte betyda att det är kört. Skönt att det inte kommit något mer. Hoppas och håler tummarna för att ni får se ett pickande hjärta i morgon. Stor kram till dig!

• MissT
    FruW skrev 2011-10-27 13:22:43 följande:
    Det gick inte. Ska skrapas på tisdag. Jag håller tummarna för er andra!
    Åhhh nej Vad ledsen jag blir för er skull. Ta hand om dig/er!
    Skickar massor med kramar
  • MissT

Skönt att höra ifrån dig Leaeva. Tänker på er och hoppas att det fortsätter gå i rätt riktning med de små.
    Ta hand om er! Kram

Mimmi massor med styrkekramar till dig! Tänker på dig! Jag blödde väldigt lite efter min skrapning och förhoppningsvis gör du det också så att du slutat blöda innan bröllopet och resan. Hoppas på det! Massor med kramar ännu en gång

• MissT

Skönt att höra ifrån dig Mimmi! Tänker på dig! Vad bra att ni fick skjuta upp samtalet lite så ni slipper ha det så jätte tätt inpå skrapningen. Skrapningen kommer förhoppningsvis gå så bra som den bara kan. Jag blödde bara lite i några dagar efter och sedan bruna flytningar ett tag och jag vet flera som haft det så, så förhoppningsvis är det över ett tag innan bröllop o resa. Hoppas och troratt ni kommer få ett underbart bröllop o en häärlig resa där ni får möjlighet att bara vara o ladda batterierna inför nytt försök nästa år. Ta hand om dig! Många kramar

• MissT

Massor med kramar till dig Mimmi Hjärta Tänker på er!

• MissT

Mimmi skönt att det gått bra och att du fick bra personal som tog hand om dig. Har tänkt på dig/er idag! Vila nu och unna dig massor av godis från den stora påsen, det är du väl värd. Ta hand om dig/er! Stor kram från mig

Flickanfin grattis till lyckat ultraljud. Det kommer säkert se bra ut nästa vecka. Ibland kan det vara lite svårt att se allt så det var ju bra att ni fick en ny tid nästa vecka så det kan kolla igen.  

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma