Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Haha...Kajsa menar jag. Hallå Kajsa!!!!!!! (inte rontgen)

• Happiness
    sofy skrev 2010-10-05 21:55:04 följande:
    Hahaha, tack!! ;) Tror däremot nästa hell börjar nu. Ganska mycke växtvärk + att min ländrygg värker satan om ja sitter fel eller dammsuger osv. Har ju haft sprickor i ländryggen förut längst ner, + att ja har omvänd skolios längst ner i ryggen (som varken syns eller något..) men ja, de har ja. Så jag vet inte om de börjar strula nu kanske..
    Säg vad du inte har haft Sofy. De skulle använda dig på läkarlinjen. Tror faktiskt aldrig jag träffat på någon med så många...ja vad ska vi säga..åkommor.  Sprickor på ländryggen, det låter ju helt förskräckligt. Hur i hela friden får man det? Har du pratat med någon om detta med din rygg och förlossning? Sen skolios på det. Jag hade ju varit tvungen att äta en burk smärtstillande om dan med min låga smärttröskel.

Tänkte på det med rygg och förlosssning för när jag födde big AXEL så knäppte det till i svanskotan. Då sa BM något i stil med att den rätar ut sig. Bruten sa dom vill inte rakt ut med spricka. Kunde inte sitta på en månad sen. Fick en sittring, men den sket jag i. HAha! Men det är klart ländryggen sitter ju inte där svanskotan sitter. Tänker nog lite knas här.
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-05 22:13:55 följande:
    Hahahahahaha, nä ja vet! Jag säger samma sak, läkare o sköterskor också som ser mina journaler. Dom säger alltid "Oj, född 87 och med en sån unik sjukhistoria.." Jappjapp ;) Inte konstigt jag vill jobba inom vården, haha! Om jag skulle begära ut dom från varje sjukhus jag varit på så skulle de vara huuuuuuuundratals, MINST! Har inte ens skrivit ens 1/10 här av allt ;) Jadu, sprickor på ländryggen.. man tävlar i utförsåkning ;) Och så gränslar man en käpp i super g under hoppet o flyger åt helvete. 4 sprickor va de, så inte så farligt, men ont. Och mycke besvär fortfarande. Mitt lösa underben spökar också och jag gruvar mig redan för hur de ska gå när jag är stoooor! Men de e ett senare problem.

Jag har också låg smärttröskel ;) Är utredd på smärtkliniken på Astrid lindgren när jag va liiten, nu fortsätter ja att behandlas på Smärtkliniken på St göran :) Dom e bra o ha ibland!

Hahaha nä men ländryggen går ju ihop me svanskotan längre ner ;)

Och en grej till.. de roligaste av allt är att mina föräldrar är kärnfriska. Och både hypotyreos och trombocytopeni "ska" vara ärftligt, astma vet dom inte varför så.. jag är ett mysterium :D
    Hahahaha! Ja men då så...då har vi ju hittat ett ställe iallafall på din kropp som är oförstörd...SVANSKOTAN!!!! Tycker det är häftigt med utföråkning. Det var en av mina drömmar som liten att få tävla i det. Så himla svårt och så jädra coolt. Om man blir duktig på det ja...då är man helt enkelt otroligt duktig. Krävs mod vilja och styrka men även massor av teknik. Vi har stuga i Funäsdalen..vet inte om du känner till de Alpina områdena där. Sen åkte vi mycket i Hemsedal på helgerna . Älskar att köra rikigt fort..men något super G skulle jag inte ge mig på. Vi kan inte åka upp i denna säsong eftersom bebisen ska komma då. Möjligtvis om vi kan ta vecka 2 men skolorna har ju börjat då. Körde fort i 7:e månaden förra gången gick hur bra som helst. Något mindre rörlig iof.
    Du har inte varit på Galdöpiggen och tränat på sommaren? Så himla fint där. Suck nu blebv jag sugen. Det sitter i det där. Har åkt sen jag var 5 ca och ja du vet det sitter i svanskota...ups...ryggmärgen menar jag .
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-05 22:49:01 följande:
    Jag låg faktist top 15 i sverige (drygt 150 startande) , o top 5-10 i stockholm (drygt 70 startande) så något va ja iallafall bra på! ;D
    Vet du.....jag ÄR faktiskt väldigt imponerad av dina meriter. Du var ju kanon duktig!!!! Super tråkigt det med benet. Förstår att du kände en jäkla sorg där...när du var tvungen att lägga av. Det du kan trösta dig med är din lilla bebis i magen. En sån har INTE Anja...HAHAHA!!!!!! Och det lär nog dröja också...vem vet vad som hade hänt..men sanningen är väl den att du troligtvis inte skulle vänta en liten goding nu

vart bor du? Har du långt till Funäs? tycker absolut vi ska träffas där och lära våra små ett och annat om skidåkning. Skulle vara skitkul!!!! >Tänk vad mycket du skulle kunna lära mig *drömmer mig bort*

Du skulle nog direkt tala om vad jag gör för fel...är nämligen lite störd på min åkning för stunden. Alltså det känns inte som om jag kommer runt i svängarna. Det börjar ganska bra sen blir linjen rakare och rakare. Jag försöker tryck med ytterskidan men det blir fasiken inte bra. Detta problemet kommer ju vid rikigt branta partier där man verkligen måste hålla emot. Blir sur!!!!! Det är väl så att man börjar bli gammal och svag...så tråkigt.

Nä men allvarligt vi får ta oss en funderare på detta. Helt seriöst. Någongång ska vi dit alltså
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-05 23:14:28 följande:
    Jag dög, ja ;) Hihi.. Något o va stolt över iallafall! :D Ja, just då o nåra år efter grät ja floder såfort ja såg världscupen på tv, usch! Saknade tävlandet SÅ mycke! Men nu e de lättare, även om ja alltid kommer sörja de lite, men de va kanske ödet. Annars skulle ja verkligen inte va där ja är idag! Så jag e glaaad ändå, får ju en bebis ja kan lära allt sen! :D

Jag bor ju i stockholm, men avstånd spelar ingen roll alls! Vi e ute o åker så mycke ändå o de e ett stooort intresse i familjen! :D Jaaa, dom ska lära sig tidigt.. ;) Så de måste vi faktist styra upp i framtiden!

Jag är utbildad skidlärare för små barn upp till vuxna, och utbildad tränare för tävlingsåkare! :) Så jag kan absolut lära dig lite om de nu behövs ;) Nje, jag tror inte de är pga att du är svag, de har mycke me åkstil o göra, me skidan, me höftlutning o allt.. komplicerad grej serru! De e inga problem o fixa!
    Vad du är gullig! Ja det kan ju absout vara så att jag har lärt in fel och harvat på så. Blivit en ovana. Är du skidläarare också *gapar*. Vi får köra lite och sen bara after skiia. HAHA! Vi ska inte slita ut oss. Bara glidköra lite och några häftiga sen åka pulka och dricka irish...ser det framför mig redan.

Så roligt att du tycker om utförsåkning....dom växer ju inte på träd direkt
    Men jag tycker vi satsa på något.....KRAM PÅ DIG TJEJEN! Nu ska jag hoppa i säng ska köra bran till skola imorgon. Sov så gott! Nu kommr jag garanterat drömmaom skidåkning...
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-05 23:20:49 följande:
    Här e min kvällsmage nyss! Hahaha vilket skämt, 10+6! Längst ner putar de ju ytterst lite! Ingen bild för magtråden känner ja ;)

Syns absolut att det finns något där. Lägg in den i magtråden. Alla magbilder ska dit. Tänk att jag flashat med mitt fläsk berg idag.   Vad är det för tatuering du har. Häftigt att den är på hela magen. Inte bara en sån där liten tönt grej (pytteliten fjäril på skuldran typ). Jag funderar på att sätta dit min sons handavtryck på magen eller nått. Men jag vet inte..när det väl kommer till det så blir det aldrig av och har jag nu levt så länge utan så är det ju nästan synd att förstöra en helt vit målarduk
  • Happiness
    Lallan: Grattis till fina siffror! Kanon järn-värde. Sen dom där 17 kg de sitter alla på magen. . Det är the twins som väger. Har du funderat på namn till dem? Går du enbar till spec.mvc nu? Har du fått tid för snitt eller vill du föda? har de sagt om det är något de håller ett extra öga på när det gäller tvilling graviditet?
  • Happiness
    Lallan: Vet du vad som händer om bara ett barn ligger med huvudet neråt? Vänd försök går kanske inte att göra med tvillingar? Sara och Björn var gulliga namn.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma