sofy skrev 2010-10-07 15:31:46 följande:
Ja alltså om man läser i fass för förskrivare så står de ju lite annorlunda än om man läser som patient. B:1 är ju bara att de inte är säkerställt hur medicinen verkar men att studier på djur visar att de inte är ngn ökad risk för skada på foster.
Jag har zofran utskrivet som också är kat B:1.. men jag avstår från den då jag inte vill chansa, inte när jag är så "tidigt" gången, eller ja som jag va då.
Betapred är ju som du säger kat C men där menar dom mer under långvarig behandling, jag vet att under "akuta" situationer vid graviditet kan man använda betapred under en tillfällig period, vilket JAG anser stämma i ditt fall! Jävla lustiga läkare, men jag har aldrig riktigt litat på läkare + läkemedel, den erfarenheten jag har är att sjuksyrror har större koll på de mesta. Läkare ja träffat kan ju inte ens ta blodtryck, HAHA!
Men för att återgå till frågan.. Ring upp och påpeka hur hon kan skriva ut en medicin som INTE är säkerställd om den ger skador eller ej, (även om de tyder på att de inte gör.. men ändå..) och säg att betapred används ju endast i 0,5 mg tablett under en väldigt begränsad period och säg att de är de enda som hjälper! Kriga för din rätt nu! Jag bråkade me apoteket för nåra veckor sen om kategorier o säkerhet, hon kunde ju ingenting stackarn! Så ja fick rätt tillslut när hon läst på.
Haha vi bråkar med folk hit och dit allt från vårdpersonal till apoteks. HÄRLIGT!!!!!! Helt rätt! Ok så du hoppar zofranen alltså....hmmm. Nä men va 17 jag skiter i Ceritizinet då. Nu kliar det ju mest på morogonkvisten i sängen. Tack vare att jag gått utan BH och trosor i veckas tid så har jag själv-botat lite

Tuttarna har hängt slappt fladdrandes vind för våg. Haha! Min man tyckte jag t o m kunde gå ut sån. ALDRIG i livet säger jag. Lämnar jag huset är det med BH på. Har ju Tavegyl hemma...ren asömnmedlet. Ska kolla på FASS vilken kategori det är då.
Satt och tjöta med läk (kvinna) och hon kommer aldrig förskriva Beta...utan ska skicka mig till HUD. Men nu när jag kolla på FASS ang. nässelutslag så står det att de patienterna ska remitteras till allergi-mott. Haha! Läk. har ju ingen susning om vad dom pysslar med.