Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

ååååååååå Marie-KEX...vattnas i munnen. man kan lägga dom ett glas mjölk och blanda ihop allt till en go gröt. MUMS! Kvällarna är absolut värst och dagarna och lite vid lunch och undra om inte frukosten också räknas in där...HAHA

• Happiness
    Odetta skrev 2010-10-07 21:22:40 följande:
    nja...vete fan om marie-kex-gröt lät så lockande...men däremot kan jag rekomendera att ha lite nutella (bredbar choklad) på och lägga ihop 2 kex till en "macka"....sånna åt jag också några stycken av igår!

Ja...jag är nog fan lika dålig på dagen egentligen också...särskillt när jag är i skolan och har föreläsningar! Då dricker jag min stora termos med varm choklad och efter lunch och på rasten behöver jag nått litet men sött (idag vart det en kexchoklad). Och frukost....visst är sylt på mackan nyttigt? det är väl frukt och sånnt?

suck
    Haha men vad säger du??? Marie-kex som man kan äta på så många goda sätt. Tex med smör på...inte dumt alls. Nu råkar jag bo granne med Göteborg-kex fabriken och var har inte en sån fabrik om inte en BRÄCK-bod. Nu har jag inte varit där på ett tag men där finns allt som av olika anledningar Göteborgs-kexd sänkt priset på...marie-kex,baddare, remi.brago, kex-nougat...nä nu slutar jag här. *dregglar igen* Om bilen råkar köra dit imorgon då blir det marie-kex också men baddare är ju för goa alltså Lätt att komma på sig själv med värsta mat-och-godsake-dagdrömmarna
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-07 22:35:17 följande:
    Happiness;

Jag undrar fortfarande om du hade ngn länk om vårt samtalsämne? ;) TSH, moderkaka osv! :)

Hittade också de här förut, vet inte om du redan läst men kan va värt de, en.wikipedia.org/wiki/Pruritic_urticarial_pap...
    Har precis kollat på Oceans eleven. Älskar den filmen . En sån stöt ska vi göra någon dag. Haaha! Ska kolla sidor imorgon. Så vi lär oss lite mer i detta ämne. Ska ju bli spännande och se sen om jag råkar ut för samma sak. Nu ligger jag ju på 0,9 och jag tar varje kväll 75. Bra att du på eget bevåg bromsat upp Levaxinet. Ska bli jätte spännande att se vad som hänt med dina värden nästa gång de tar TSH. Skönt att du fick tid till spec.MVC. Godnatt och godkram!
  • Happiness
    sofy: Tack för länken. Vad du är gullig som hjälper mig! Hjärta Ska läsa igenom det noggrant imorgon. Skummade nu och visst har vi lite rätt ang.behadlin det står både kortison salva och oralt. KRAM!
  • Happiness
    Bjornis skrev 2010-10-07 22:35:11 följande:
    Å bor du granne med bräckboden? Gud va avis jag är. Har bott i GBG sen 2002 och aldrig varit där!! Ska se till att ta mig dit SNARAST!!

2 st mariekex med smör och ost är min favvo. Och då snackar vi inte om att äta typ 3 såna utan det kan man göra med hela paketet. På en gång! Bästa kexet är dock ballerina mint! Mmmm.
    Ja jag bor bara ett par kilometer därifrån..men i den staden . Är uppväxt med den där underbara doften som lägger som ett täcke och man går bara och sniffar.mmm. Du måste absolut ta vägarna förbi. Priserna är rejält nedsatta. Själv tycker jag nog Baddaren är väldigt godTungan ute. Får jag lov att fråga i vilket område du bor i GBG?
     ja choklad och min´t är en fin blandning. Har köpt 250 grams chokladkaka Marabou mint/choklad nu några gånger. Mariekex gav jag mycket till sonen när han var liten. Praktiskt att ta med till stranden om inte annat. Digestive blir lite väl mastigt. Bra att det finns en GBG:are i tråden så jag kan snacka lite göteborska änna . vart bodde du innan?
  • Happiness

Härligt Sofy att allt såg fint ut. Och sen en underbar läkare på köpet...fin-fint. Ja dom finns alt. Gött att du blev lite framflyttad. Tänker lite på det med ADHD:n och bebis. jag själv (har ingen diagnos) men jag kan ju lätt börja undra ibland. Hade också många tankar kring det innan jag fick barn. Jag hade strulat runt med ganska många killar och aldrig känt att jag riktigt älskat någon. Den där kärleken hade jag aldrig känt. Har alltid klarat mig bra själv och är väl uppfostrad till att tänka och resonera som en kille. Är lite av en pojkflicka och har väldigt lätt at snacka med killar och förstå hur de tänker. Men som sagt trots ett gäng med killar kunde jag aldrig känna något på djupet. jag hade två katter och de kunde jag känna massor för...men människor över lag nja. Det kunde jag ibland bara tycka var ansträngande och jobbigt. Detta var innan jag träffade min nuvarande man alltså.( min stora kärlek..PUSS) 

Var livrädd att jag skulle få problem med att knyta kontakt med barnet. Tänk om jag inte skulle känna något för det heller? Tänk om barnet skulle få växa upp med en avstängd mamma som inte skulle kunna visa kärlek på ett vettigt sätt. Jag var livrädd.

Men det blev totalt det omvända...raka motsatsen. När sonen föddes ja då öppnades hjärtat liksom och han fick krypa in där. Sen så fyllde han hela det. Han är självklart det allra viktigaste för mig. jag har verkligen jobbat med mig själv där. Sa redan till mig själv vid graviditeten att det här barnet ska bli så fruktansvärt överöst med kärlek. Det kommer så himla lätt och jag behöver aldrig tveka på min kärlek. En befrielse.

För några år sen och då var jag ändå ganska gammal hmmm precis fyllt 38 först då träffade jag den där kärleken i en man. Trodde inte att jag skulle få uppleva det. Eller att jag hade förmågan. Antar att jag var tvungen att åka på några törnar i livet för att kunna uppskatta kärleken och att han är så förbaskat klippt och skuren till mig. Vi har väldigt lika bakgrund två knäppa mödrar som är lärare och samma syn på livet. Ett mirakel. Så nu bär jag på det 3 :e miraklet. Trodde ju faktsikt inte jag kunde få barn (ålder osv).

Oj vad långt detta blev då. HAha! Jag som bara skulle skriva om rädslan för att inte kunna vara en bra mamma eller knyta kontakt. Som sagt den häftiga känslan när man ligger på förlossningen och barnet läggs på magen...de känslorna. De går inte att beskriva. Då fattar man var sann kärlek är! KRAM!

• Happiness

Japp kajsa-lisa....den ligger i KIngsriver my Hometown...

Björnis bra att du hittade öppettiderna...var tvungen att sticka iväg och hämta kids lite överallt.

Nu måste jag klaga lite idag också. Har ju inte gjort det än. Vet ni om att det fins en klagotråd för gravida. har inte använt den så flitigt men det verkar ju helt klart som jag borde.....

Ok igår hade jag värsta diaréen. Sorry för äcklet! Hela familjen har varit mer eller mindre dåliga under veckan. På kvällen var det som om hela livmodern drog ihop sig. Var rikigt otrevligt. Det släppte ju inte heller. Har sovit dåligt och vaknat under natten p ga att krampen inte släpper. magen är stenhård. Täckte direkt nu har jag fått UVI. Ringde i morse till MVC och de tyckte jag skulle komma in med lite kiss. Så nu är det lämnat..men transporten till Sahlgrenska hade tydligen gått, så nu vet jag inte rikigt när det ska bli analyserat. Imorgon snackade USK:n om. Men jobbar labb på lördagar? Obestämd 
    Kan det vara så att livmodern krampar om man bara är lite magsjuk tro? Usch vill ju inte ha UVI. BM sa att om det blir värre skulle jag åka in men jag tycker det går åt rätt håll. . Ska lägga mig i sängen nu och läsa den nya MAMA GRAVID BIBELN. KRAM!

P:S Jag älskar VASASTAN BJÖRNIS SÅ HIMLA FINT DÄR.. BARER PUBAR och CAFEER...har ni bostadsrätt eller hyres? Det är ju kanon svårt att få hyres där. ALLA människor på jorden vill bo i Vasastan GBG

• Happiness

Herregud 5800...det måste ju vara snudd på rekord?

Själv går jag omkring och funderar på två saker...

1. Försöker komma på ett bra pojknamn...inget rikigt "fastnar". Vi har tänkt Sakarias, men det blir ju så himla långt. Sen Edvard och Hektor. Nja....inte helt bra alltså. Hektor blir ju väldigt "hårt". Så nu har vi pratat om Knut runt frukostbordet. Så nu är det Knut som gäller i några veckor.

2. Igår satt jag och läste om planerat kejasarsnitt. Vi pratade om det och mannen är inne på den linjen också. 2 barns mamma..hade du gjort det? På skala 1-10 hur ont gjorde det efteråt? Om någon mer gjort KS så kan väl ni svara också. Sen kommer näsra fråga då...ska man vara sövd eller inte? Lutar åt att vara sövd. Bebisen får väl vara hos pappan när jag vaknar upp antar jag. Herregud vad många frågor det kommer bli....Undra vilknen vecka mn tidigast kan få det.

Krampen i livmodern har släppt tycker jag. Skönt! Har tagit Tavegyl och försöker hålla klådan borta men det verkar gå åt rätt håll. Kramar till er!

• Happiness
    sofy skrev 2010-10-10 11:36:55 följande:
    Läs Mabaja's blogg ;)

mabaja.blogspot.com

Om du ser de här innan så LYCKA TILL nu! :)
    Å shit nu har de alltså åkt iväg. Tjhoohooo here we go! Och jag som tippat på 23 ikväll. Vad kan man vinna? HAha Nu kommer jag vara spänfd hela dan. Hoppas nu allt går bra....nervös!
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-10 11:38:13 följande:
    Jag mår illa som fan idag! Hann knappt upp innan jag hängde över toan, suck :(

Ska vila lite nu..

Men TACK FINASTE HAPPINESS för ditt mail, gulle du!! Hjärta
    Å nej jag som trodde det barkade åt rätt håll nu. Hang in there!

Kram till finaste Sofy från mig!Hjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma