Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

LillaMy3 skrev 2010-11-04 11:01:42 följande:
    Jag och sonen skall bara en tur till familjen, men vill inte ha mf där heller

Lite deppig i dag känner jag. Har haft lite mensvärk och dragningar till och från. Idag också. Men så känner jag mig lite konstig i magen... LIksom lite så det brukar kännas innan mensen... Men det är kanske bara luft i tarmarna.. Går på toaletten med hjärtat i halsgropen varje gång. Men allt verkar vara som det ska. Nojar mig bara säkert. Men så är jag bekymmrad över att jag fortfarande klarar kaffe (men å andra sidan har jag svårt för bananer och sött plötsligt). Och så har inte brösten växt märkbart ännu. MInns dock inte när de gjorde det med sonen.

USCH. Förlåt att jag låter lite negativ, men usch vad jag inte kan sluta oroa mig idag... Lite trött och sliten så det gör inte saken bättre. Ja ja. Vi får se vad det blir av det.
    Jag nojade mig också jättemycket. Jag hade också sån där "mensvärk" i början och har fortfarande ibland. Oroa dig inte för det, det är bara växtvärk sa BM. Lite konstig i magen kan man bli också. Jag märkte inte av varken brösten eller illamående på många veckor i början. Mådde i stort sett som vanligt förutom den där "mensvärken". Jämför dig inte med andra, det verkar vara så otroligt olika vad folk känner. Man måste inte känna massa saker. Jag hade väldigt lite symtom i början och hjärtat slog ändå när jag var på VUL!
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-11-04 11:18:19 följande:
    Tack.

Inte lätt att inte oroa sig. Försöker minnas hur det var när jag vänteade sonen, men mins inte helt. Mensvärken idag är liksom mer bak mot ryggen/rumpan och inte ner mot ljumskarna som den varit tidigare i veckan.

Min mage brukar alltid bli toktrög mellan äl och mens, men tycker inte den är lika trög nu. Men har en knasig mage

Hade inte så mkt symptom med sonen heller, men har mer symptom nu än när jag fick mf i maj.
    Jag vet, det är helt omöjligt att inte oroa sig. Jag oroar mig fortfarande och tror att det är först när man kommit in i vecka 13 och då får göra ett till UL för att se att den lever som man kan lugna sig lite.

MIn mage är har också varit trög till och från. Speciellt i början. Jag tror att det är en kombination av att tarmarna är påverkade och lite psyikiskt också. Det är ju omvälvande att man plussat, mycket oro och tankar och då blir man ju ofta konstig i magen av stressen.
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-11-04 15:06:30 följande:
    Ego - VUL i morgon!!! Nervös men glad att dagen äntligen är här!!!
    Spännande med VUL imorn! Vilken vecka är du i nu? 10 väl? Jag har tre veckor kvar till mitt nästa VL, önskar jag hade ett nu men ska försöka att inte gå för ofta.
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-11-04 16:02:58 följande:
    Japp 9+5 enligt mina beräkningar hoppas läkaren håller med i morgon =) 
    Åh det är ju verkligen en milstolpe för dig nästa gång då är du i början på vecka 14 va? Du är ju lite längre gången än mig? (eller jag hoppas att jag fortfarande är "gången" svar i morgon ;) ) )
    Vi ligger väldigt nära varandra ändå. Jag är 10+2 idag! Ja, det ultraljudet blir verkligen en milstolpe. Om man både passerat vecka 12 och fått se att bebisen lever, visst sjutton borde man lugna sig lite då.

Håller tummarna för dig också imorn! Men vi har ju båda två sett den lille förut så risken att det skulle gå fel nu har ju minskat. Men det är alltid nervöst ändå! Har du mycket symtom förutom tröttheten? Jag är också jättetrött men inbillar mig att man väl alltid är det mer eller mindre vid den här tiden på året. Fast tröttare än normalt är man nog.
  • Pancakes

Röntgensyrran, usch vad jobbigt! Sömnbrist gör ju allt så mycket jobbigare också. Skönt att du får gå och prata med nån i alla fall! Det är nog bra att få ur sig allt!

Längtan, grattis till lyckat VUL! Jag är helt värdelös och ser inte alls vad det är för nåt men grattis till pojken som de andra ser :) Alla verkar ta reda på könet. Är jag den enda som INTE vill det. Varken jag eller sambon vill göra det. Är det ovanligt alltså?

• Pancakes

Jo, det är klart att man är nyfiken men tycker det är del av spänningen på förlossningen också.

Ärligt, hade ni andra några preferenser vilket kön ni helst ville ha? Det är ju "jättefel" att önska sig sånt och väldigt tabu men kan inte låta bli att drömma om en flicka lite grann. Fast blir såklart jätteglad oavsett vad. Men vore kul att få en flicka nån gång. Usch, man FÅR inte tycka så...jag vet!

• Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-11-05 09:55:16 följande:
    pancakes: vi tog inte reda på vad wilda var för sort! :) jag är av den typen som inte vill veta oavsett hur nyfiken jag är...
    Samma här! Tänker vänta. Är rädd bara att man ser ändå.. Fast jag är ju jättedålig på att se vad som är upp och ner på alla bilder så det är väl ingen risk :) Jag får låta bli att visa bilden här för alla experter helt enkelt..
  • Pancakes
    toksnippa skrev 2010-11-05 10:17:20 följande:
    För oss hade det ingen betydelse alls vilket kön det nu än skulle bli - att ha försökt i 8 år gör sitt, man vill bara lyckas och få ett friskt barn. Att önska sig ett specifikt kön känns som ett hån för oss - men alla är vi olika, och det respekterar jag.
    Jag förstår verkligen det och skäms för att jag tänkt den tanken. Man kommer bli glad oavsett bara barnet överlever, så är det självklart. Jag tror att det blivit lite så för att alla våra släktingars och vänners pojkar är så himla vilda och det är bara monsterlekar och transformers och sånt och tjejerna är så mysiga och gosiga och lättare att relatera till för mig som är tjejig. Men alla barn är ju olika och det kan ju precis lika gärna vara tvärtom.
  • Pancakes

Hejsan brudar! Galet mycket att göra nu och drar på semester om två dagar så måste jobba in lite. Men kikar in och säger hej och hoppas ni mår bra! Ska bli skönt med semester och lugn och ro. Sen när jag kommer hem väntar nytt UL och jag hoppas så det går bra. Vecka 12 idag :)

• Pancakes

Nu drar jag på semester tjejer! Kommer gå in i vecka 13 när jag är borta så jag hoppas innerligt att det inte händer nåt nu. Nästan där liksom...hoppas hoppas!

Sköt om er så ses vi snart! Kram!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma