Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Hej mina vänner! Tillbaka från semestern. Lite chockartat att gå från sol och bad till snöblandat regn och grått grått grått. Men mår bra i alla fall! FÖR bra kanske. Alla symtom är borta typ och jag är lite nojig igen. UL på onsdag...nervöst. Är i vecka 14 då.

Hoppas ni mår bra! Kram på er!

• Pancakes
    Lallan skrev 2010-11-23 08:52:43 följande:
    Angående er åldersnojja, jag verkar vara näst äldst i tråden med mina 32år och kan känna igen mig emellenåt men tänker jag efter så var jag rätt nöjd med uteliv mm när vi fick första men visst lite mer barnvakt och vuxentid skulle helt klart inte skada.
     Nej då, jag är lika gammal som du. Första barnet. Stockholmare, inte helt oväntat...
  • Pancakes

Gaaah, är nervös för UL imorn. Trodde jag skulle vara lugn den här gången men icke. Mår hur bra som helst och är i vecka 14 nu. Hur stor risk är det att man får ett MA nu och det visar sig imorn på UL att den varit död flera veckor? Liten risk väl? Har inte haft några blödningar. Lugna mig, pleeeease :)

• Pancakes
    gemigsinnesro skrev 2010-11-23 12:30:59 följande:
    Hm...jag har en känsla av att jag är äldst härinne då jag kvalar in på hela 39 år  Glad. Fast någon vidare åldersnoja lider jag inte av...det var värre att fylla 25 eller 30 då i såna fall
    Bra där! Varför ska man ha åldersnoja för? Man blir ju faktiskt bara snyggare, klokare och tryggare i sig själv med åren. Jag är mycket mer nöjd med mig själv och trivs bättre nu är när jag var 22.
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-11-23 13:44:24 följande:
    För det första, du är inne i spökveckorna! För det andra, de flesta ma är ju när embryots hjärta aldrig började slå... Det är ovanligare att det blir ma när man sett hjärtat ticka. Det förekommer, det har vi bevis på här i tråden men det är mera ovanligt.
    Tack, gulliga du! Om allt ser bra ut imorn ska jag banne mig fira och vara glad. Det får vara slut på nojigheterna nu. Jag har till och med varit knäppare än jag trodde jag skulle vara :) Man får vara glad att man mår bra. Jag tränar en massa, både pump, aerobics, step och core och sånt och det känns toppen (det gjorde väl du också?) och det känns nästan oförskämt bra och då blir man nojig istället för att vara tacksam.

Hoppas allt är bra med dig och lilla Wilda! Hon är så himla söt :)
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-11-23 16:38:28 följande:
    Pancakes- åhhh jag förstår precis hur du känner och hoppas att du får super pepp och kvalificerade argument från tråden (så tänker jag suga i mig lite också) jag har samma tankar som dig!!!
    Min kvalificerade gissning är att risken är liten..... men har ingen fakta som hjälper upp....

Kom igen tråden....peppa nu stackars PC ;)
    Gulliga ni! Det hjälpte! Ultraljudet gick jättebra och man såg tydligt alltihopa! Det ligger rätt still och vilar, ingen vilde precis men hjärtat slår och handen och benet rörde sig lite.

Nu är jag äntligen glad på riktigt! Ska fira med julmys och pepparkakor ikväll. Kram på er!
  • Pancakes

Färnevik, tänker på dig och hoppas allt går bra på sjukhuset! En kompis till mig som fick barn i våras hade så där hela graviditeten från och till och det hela gick bra och bebisen föddes inte för tidigt. Kram!

• Pancakes
    annaj84 skrev 2010-11-24 10:15:51 följande:
    Ego: idag har jag fått sett liten. H*n vinkade och levde rövare. Hjärtat tickade på så fint och allt runt omkring såg jättefint ut. Vilken känsla!!! Är helt salig. Vi fick boka in en ny tid efter lucia så vi får se att allt är bra då den mest kritiska tiden är över. Är enligt henne i v 9+4 vilket stämmer överens med vad jag trott. Hoppas ni alla får en fantastisk dag!
    Åh, grattis! Visst är det en underbar känsla? Man tror liksom aldrig att man ska hamna där när man är deppig efter missfall men DET GÖR MAN :)
  • Pancakes

Tack allihop! Det är verkligen en positiv dag idag Glad 
    Muffe, vad underbart! Redan RUL liksom, det känns verkligen som alldeles nyss du plussade och var orolig i andra tråden vad blödningarna betydde. Skönt att det löser sig för oss! Det finns hopp och glädje ändå efter missfall.

Jag tror jag ska berätta på jobbet snart. Vecka 14 imorn enligt UL idag. Visst vågar man?

• Pancakes

Miraclee, var du i Liljeholmen? Jag trodde du också var på Ultragyn?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma