• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Pinklove: Jag är ju bara i v 20! Men jag har bh:ar som passar men tydligen inte denna jag valde idag. Ska kolla igenom min garderob!

• Evve81

Mallanis: Övik är ju öppet till mitten på juli så du behöver inte oroa dig! Jag trodde nämligen att de bytte till året därpå för jag visste att det var öppet först i Övik men det är tydligen samma i år för jag har frågat en BM som jobbar på förlossningen i Sollefteå. Så hon sa att jag skulle få föda där om det inte blir mycket tidigare

• Evve81

MCT: Så har min mage med blivit. MIn är hård och sådär gravidig upptill Antar att livmoderm flyttat upp allt innehåll!

Jag ska köpa lite nya BH:ar. Jag AVSKYR när de sitter åt så jag har 85 eller 90 C nu då. Måste nog köpa några nya BH:ar

• Evve81
    MCT79 skrev 2011-03-10 19:18:06 följande:
    Jaa.... fast min livmoder kan ju inte vara så stor nu.... :S
    Ja fast så har min mage varit några veckor redan. Vilken vecka är du i? Du kanske inte ska hoppas att det går över
  • Evve81

Vad jobbigt för Odd att han blev så sjuk! Hoppas han piggar på sig snart!

Mabaja: Skönt att Wilda är bättre!

Pinklove: Min förlossning med dottern började med värkar som det blev mindre och mindre tid emellan. Hann dock vara länge på förlossningen innan hon kom ut.  Med sonen startade det med något som var VÄLDIGT likt magsjuka. Jag spydde och sprang på toa en hel dag sedan blev det värkar. (Hade nåt liknande med dottern men det var först när jag kommit in på förlossningen). Den sura BM jag hade först med sonen var inte jättenöjd över att jag kom dit med magsjuka. När hon gick hem kom dock en trevligare som sa att du har inte magsjuka utan det var kroppen som tömde sig inför förlossningen. Så var det för direkt efter kunde jag äta så nu vet jag ju att det hänt 2ggr. Hoppas du redan ligger på förlossningen nu!

• Evve81
    kajsalisa skrev 2011-03-11 06:28:03 följande:
    Angående amnings-bh så kan man ju givetvis göra som man vill, bågar eller inte. Jag vet inte hur det är att ha större bröst, men... bm rekommenderar att man kör utan bågar pga risken för mjölkstockning. Vissa får mjölkstockning bara dom öppnar kylskåpet mer eller mindre å andra får aldrig det. Jag har bara haft mjölkstockning och det enda jag vet är att jag INTE vill ha det igen...
    Jag har nog kört utan bågar åtminstone från början när man inte vet vilken storlek det blir tillslut. Eller jag hade en bh med båge och 3 utan och jag använde mest de som var utan!
  • Evve81
    telgebo skrev 2011-03-11 16:19:49 följande:
    jag tar inga postafen än utan den här tröttheten bara finns där a la naturell skulle lätt kunna tävla med en nyfödd vem som sover mest
    Jag är också sjukttrött utan men det jag menar är att jag hellre är lite tröttare än att vara trött och må illa. Jag ser till att hållig vaken tills barnen har lagt sig och så jobbar jag ju och oavsett hur trött man är måste jag ju rycka upp mig så jag klarar det.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma