kajsalisa skrev 2010-08-27 12:42:39 följande:
Läget är lugnt. 147 bpm från liten därinne. Barnmorskegruppen fantastisk! Ringde i panik och dom sa att jag skulle komma direkt. Slängde mig på första bästa spårvagn och kom dit när dom egentligen har lunchstängt. Fick komma in direkt och lyssna på hjärtat. Det tog förvisso bara 3 minuter, men hade jag åkt till gynakuten på Sahlgrenska (två hållplatser från jobbet) hade jag kunnat få vänta i timmar för att få 3 minuter med en barnmorska. Nu tillbaka till jobbet och nästa lektion som börjar om 20 minuter...
Vad skönt att få bli omhändertagen så snabbt och få positiva besked!
Mamma till W skrev 2010-08-27 13:35:28 följande:
Inte för att göra dig besviken! Men sterilisering är ingen säker metod!

Min granne steriliserade sig. Sen nåt år senare kom de på att "hoppsan, jag är visst gravid"... De har gjort många anmälningar men slutligen fick de en förklaring till hur det kunde gå till... och det är att kvinnokroppen är så "smart" att den bygger en egen liten kanal över det området som är steriliserat. Så det kan komma igenom ägg ändå... Jag blev helt paff när hon berättade det!

Är det nåt de upplyser folk om när de kommer för att bli steriliserade? Jag trodde inte det var möjligt! Men kroppen är smart... Jag är överhuvudtaget helt fascinerad över att folk alls blir gravida efter att ha sett "The Great Sperm Race" på Youtube! De små stackars spermierna har det verkligen tufft på sin jakt efter "Sperm Heaven"

Hur mår ni andra? Jag har varit så trött senaste tiden så att jag inte orkar läsa alla sidor, skummar igenom, och det känns som en kraftansträngning att ens skriva. Huvudet känns liksom inte riktigt med! Om det är som Mamma till W skrev att det kan vara hela graviditeten, herregud, då kommer jag inte få mycket gjort på jobbet!
Men nu ska ni få höra! Jag har fått världens största finne i pannan!! Den är helt enorm!! Sambon, som just nu är vid Kebnekaise, hade kunnat stanna hemma och "bestiga" mitt horn istället hahaha! Typiskt nog skulle jag hålla i en föredragning för hela avdelningen på ca 70 personer idag så jag försökte täcka den så gott det gick så att de kunde koncentrera sig på vad jag sa istället för att bli bländade av finnen!
Nu måste jag gå och få lite i magen.... kraaaaaaaaaam till alla!!