Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Ja det verkar som att höga blodvärden i början av graviditeten är låg risk men att man bör ha en koll på det iaf, men att titta hur det utvecklar sig i slutet av graviditeten eftersom det kan indikera begynnande havandeskapsförgiftning. I den här tråden säger de att 149 är kanonbra värde! www.familjeliv.se/Forum-2-8/m3968869-1.html

Jag får dricka lite mer mjölk då. Cool 

• Dag och natt
    Skriver in mig igen eftersom jag föll bort i senaste uppdateringen av listan.

September 2010
     {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik - 28 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni- 10), första barnet
    Sugarrush - 30 april (2:a försöket efter mf juni -10), första barnet
  • Dag och natt

Grattis till Pinklove på födelsedagen! Solig 

Och vad roligt med sparkarna Mabaja!! 

Men guuud, jag är så himla trött nuförtiden så jag orkar inte skriva så mycket alls.  Vem vet när man nånsin blir pigg igen?! Skrattande Nåja, jag får återkomma när jag är lite piggare igen. Glad

• Dag och natt
    kajsalisa skrev 2010-08-27 12:42:39 följande:
    Läget är lugnt. 147 bpm från liten därinne. Barnmorskegruppen fantastisk! Ringde i panik och dom sa att jag skulle komma direkt. Slängde mig på första bästa spårvagn och kom dit när dom egentligen har lunchstängt. Fick komma in direkt och lyssna på hjärtat. Det tog förvisso bara 3 minuter, men hade jag åkt till gynakuten på Sahlgrenska (två hållplatser från jobbet) hade jag kunnat få vänta i timmar för att få 3 minuter med en barnmorska. Nu tillbaka till jobbet och nästa lektion som börjar om 20 minuter...
    Vad skönt att få bli omhändertagen så snabbt och få positiva besked! 
    Mamma till W skrev 2010-08-27 13:35:28 följande:
    Inte för att göra dig besviken! Men sterilisering är ingen säker metod! Flört Min granne steriliserade sig. Sen nåt år senare kom de på att "hoppsan, jag är visst gravid"... De har gjort många anmälningar men slutligen fick de en förklaring till hur det kunde gå till... och det är att kvinnokroppen är så "smart" att den bygger en egen liten kanal över det området som är steriliserat. Så det kan komma igenom ägg ändå... Jag blev helt paff när hon berättade det!
    FörvånadFörvånadFörvånad Är det nåt de upplyser folk om när de kommer för att bli steriliserade? Jag trodde inte det var möjligt! Men kroppen är smart... Jag  är överhuvudtaget helt fascinerad över att folk alls blir gravida efter att ha sett "The Great Sperm Race" på Youtube! De små stackars spermierna har det verkligen tufft på sin jakt efter "Sperm Heaven" SkrattandeSkrattande

Hur mår ni andra? Jag har varit så trött senaste tiden så att jag inte orkar läsa alla sidor, skummar igenom, och det känns som en kraftansträngning att ens skriva. Huvudet känns liksom inte riktigt med! Om det är som Mamma till W skrev att det kan vara hela graviditeten, herregud, då kommer jag inte få mycket gjort på jobbet! Glad

Men nu ska ni få höra! Jag har fått världens största finne i pannan!! Den är helt enorm!! Sambon, som just nu är vid Kebnekaise, hade kunnat stanna hemma och "bestiga" mitt horn istället hahaha! Typiskt nog skulle jag hålla i en föredragning för hela avdelningen på ca 70 personer idag så jag försökte täcka den så gott det gick så att de kunde koncentrera sig på vad jag sa istället för att bli bländade av finnen! Skrattande

Nu måste jag gå och få lite i magen.... kraaaaaaaaaam till alla!!

• Dag och natt
    sofy skrev 2010-08-27 20:53:54 följande:
    Uuuusch jobbig dag! :( Jag e tooookförkyld me feber, halsont, huvudvärk o allmänt seg i kroppen! :/ Hoppas inte den lille tar stryk av det!

Hoppas ni andra mår bättre! :)
    Nu när du säger det så jag har ikväll börjat känna mig snuvig, lite sträv i halsen, lite hosta... Åhh vad jobbigt om det bryter ut! Men det kan förklara att jag haft huvudvärk senaste två dagarna också. Ska faktiskt gå och lägga mig nu. Hoppas du känner dig bättre snart!! *kram*
  • Dag och natt
    sofy skrev 2010-08-27 21:28:44 följande:
    Jaa, de verkar som alla e förkylda nu :( Min sambo är också riktigt förkyld! Usch. Läste nånstans om ngn som skrev att de kunde påverka en tidig grav för kroppen inte kunde ta hand om båda, ångest! Men de e väl bara BS hoppas jag!

Hoppas de inte bryter ut helt på dig, krya på dig!

Kramar!
    Jag känner mig lite hängig men det har inte brutit ut någon ännu iaf. Vid förra graviditeten var jag ju förkyld samtidigt som jag plussade. Men jag hade ingen hög feber, tror inte jag hade nån feber alls... Men jag kommer ju aldrig att veta vad det var som gjorde att det blev mf.
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-08-28 08:44:13 följande:
    Igår berättade jag för alla syskonen (har 4 st) och ca 1 timme efter går jag på toa och blodet bara rinner! Världens panik fick jag och mamma körde in mig skakandes till sjukhuset. Tog 5 min sen var jag inne hos läkaren! Snacka om att det går snabbt i småland, är och hälsar på mina föräldrar denna helgen. Hon hinner knappt inte ens stoppe in vul grejen förens hon säger att bebisen mår bra hjärtat slår så fint och mini ligger och sprattlar! Men kunde inte se vart blödningen kom från! Troligen moderkakan sa hon men nu är det sängläge och vila som gäller! Och blostoppande medicin. Missade och fråga om min semester om 10 dagar då vi ska till new york och domenikanska... Måste ringa min bm och rådfråga på Måndag. Hoppas ni har en bättre helg än vad min är hitintills!
    Usch vad jobbigt!! Men vad skönt att allt såg bra ut!! Ja nu får du bara ta det lugnt. Stor kram till dig! 
  • Dag och natt

Åh det måste vara hormoner eller nåt men jag sitter och nästan hulkar efter att ha sett Kents dans i So you think you can dance, 
    " target="_blank">

Älskar det programmet!!
    *snyft snyft* 

• Dag och natt

Sugar: Åhh förstår vad du menar!! Haha jag känner mig urfånig som sitter här och fortfarande får tårar i ögonen! Blir ju inte bättre av att sambon är bortrest ända till måndag, saknar ju ihjäl mig efter honom Hjärta Men hur är det med dig annars vännen? Har du fortfarande flytningar? *Kraaam*

• Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-08-28 17:50:12 följande:
    Nej det har inte kommit några beiga flytnigar på flera dagar så jag känner mig lugn. Ska ut och äta
    god middag ikväll med två som känner till att jag är gravid, ska bli så skönt att slippa smussla och ljuga.
    Trist att mannen är bortrest! Du får fixa en stor kudde att krama, kanske trä på en av hans t-shirts?
    Vad skönt att de slutat komma även fast flytningar verkar vara vanliga i början av graviditeten. Men vad trevligt med middag med vännerna, jag skulle ha varit med min syster idag men eftersom det kändes som att jag var på väg att bli förkyld imorse så blev det inget. Så jag fick äta hemma, kåldomar med lingon, men utan potatis för den hade hunnit bli dålig! Cool

Vilket bra förslag du kom med, ska se om jag kan hitta nån t-shirt som inte blivit tvättad ännu haha! Han kommer skratta åt mig när han får höra det!

Men huvva vad ont i brösten jag har fått i dag! Speciellt när jag klämmer ihop dem med armarna, svårt att fatta att det kan göra så ont! Har bara varit lite öm i bröstvårtorna hittills, och förra gången hade jag bara liiite ont i brösten. Nu känns det som jag förstår vad folk pratar om när de säger att ingen får komma nära brösten när de gör ont.....! {#emotions_dlg.djavulsk} Skrattande
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma