Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Visst är det fantastiskt Sofy, jag är glad att vi är där nu men helst skulle jag vilja snabbspola fram till typ vecka 30 Skrattande 

Jag har försökt att googla på våra symtom, det verkar som det har typ med ligamenten att göra så jag tror inte det är nån fara! Första gången jag kände det för några dagar sen tänkte jag direkt att "jaha då var det dags för mf då" men sen började jag misstänka att allt kanske trots allt var i sin ordning...!

• Dag och natt

Mabaja: Åh vad trist att höra om din mor, men då förstår jag att du hellre önskar bf en annan dag.

Färnevik: Haha vad härligt att du fick se det lilla pyret göra kullerbyttor och stormtrivas i din mage! Och så trevligt att få ett framflyttat bf-datum. Glad 

• Dag och natt

Vaknade upp och hade bruna flytningar idag, samma dag som förra mf! Varför? Varför skulle det gå bra just den här gången? 

• Dag och natt

Jag har inte speciellt ont, tycker att jag känt lite stickningar i magen och det kan ju vara tillräckligt. Vet inte vad jag ska tro. Tror ni att de blir sura om man kommer in för bruna flytningar? 

• Dag och natt

Jag var först på toa direkt på morgonen, då var det rätt mycket brunt utblandat på papperet. Sen gick jag två gånger till bara för att titta och då var det ingenting. Fjärde ggn gick jag för att jag göra tvåan tittade jag först om det var brunt på papperet men ingenting, när jag var klar så kom det dock koncentrerat brunt, det var precis som att jag hjälpte till att få ut det gamla blodet när jag "krystade". 
    Vet inte vad jag ska göra, har huvudvärk och är jätteförkyld, känns jättejobbigt på alla sätt och vis.

• Dag och natt

Åh så hade jag skrivit massor och så försvann det...

Uppdatering: 
    Vi åkte iväg till gynakuten för jag kunde inte sluta oroa mig. Läkaren kunde se att jag hade lite brunt när han tittade på livmodertappen. När han tog VUL såg han att livmodern såg fin ut, fostersäcken var rund och gulesäcken var på plats. Fostersäcken var 11 mm och han tyckte därför att jag var i vecka 5+0. Livmodertappen var stängd och han såg inte att något såg konstigt ut. Han tyckte också att jag skulle ringa min bm och berätta om min oro efter förra mf:t och höra om jag kan få VUL om några veckor igen för att se att allt ser bra ut. Kan ju försöka iaf.

Men är det inte konstigt att jag bara skulle vara i vecka 5+0 enligt honom? Jag fick gravid på cb digital enligt min beräkning när jag var i vecka 4+0 (alltså för ca två veckor sen) men enligt hans skulle jag då ha varit i cirka 3+0. Det känns ju alldeles för tidigt? Jag fick ju dessutom svaga plus på testerna två dagar innan. Och pga min uvi hade vi ju knappt nåt sex vid ÄL, det skulle ha inneburit att de har överlevt typ 7 dagar med hans beräkning, och det känns väl också helt otroligt och osannolikt?

Och om det alltså är så att hinnsäcken egentligen är för liten, är det nån som vet vad det kan innebära? Är det då bara att vänta på ett mf igen eller vad?  

• Dag och natt

Muffe: Nä men är det inte där bakifrån då? Jag har blött massor där bak senaste tiden när jag tog extra järn, och jag blev alldeles för hård i magen av det så det gjorde ont när jag gjorde nr 2 vilket gjorde att det kom blod hela tiden. Men när jag väl slutade med järntabletterna ordnade sig min mage igen. 
    Du lär väl bli kissnödig snart igen eller hur, kolla då igen på papperet utan att torka ända bak så du vet om det kommer därifrån eller inte?  

• Dag och natt
    Längtan efter liten skrev 2010-09-02 13:10:59 följande:
    Havsklippan: Det där men hinnsäcken är lite lurigt faktiskt..
    Är du HUNDRA på att du skulle ha varit i 4+0?
    din ägglossning kanske var senare än du tror?
    Jag skulle ha varit i 4+0 enligt senaste mens, men jag tror själv att ÄL var två dar senare än "normala spannet", dvs i så fall borde jag ha varit i 3+5 när jag testade med cb digital. Men jag är ju inte säker när ÄL var, detta tror jag var då eftersom jag körde tempmetoden och min temp steg dagen efter.

Svårt det där men det känns som när jag googlar att det kanske inte är nån idé att oroa sig för detta. Nånstans läste jag att hinnsäcken bör vara 11 mm när man är i v 5+4. Då låter det ju som 5+0 känns som att han feldaterat mig lite? Jag skulle kunna köpa att jag är typ 5+6 idag. 

• Dag och natt

Längtan...: Vad härligt att du fick komma på inskrivning idag. Jag vill inte heller väga mig inför andra, huvva, har gått upp massor senaste åren och är överviktig men det är inte så mycket jag kan göra åt det nu... Jag får försöka hålla mig i schack och inte gå upp mer än nödvändigt under graviditeten.

Vad skönt att du får se din bebbe några gånger under hösten Glad Nu får du bara njuta av din semester...!

• Dag och natt
    färnik skrev 2010-09-02 13:42:06 följande:
    Det kan bli lite konstigt när de ska mäta så små saker, har jag fått erfara. Vi gjorde vul när jag enl senaste mens var i v 6+3. Man såg ett foster med tickande hjärta och allt såg bra ut, men enl läkaren var det såpass litet att hon daterade det till v 5+2. (Vilket jag ansåg inte var möjligt, med tanke på när jag testat possetivt mm)

12 dagar senare, hade fostret vuxit och daterades som 18 dagar äldre. (8+0)

och ytterligare 15 dagar senare så daterades det till ytterligare 18 dagar äldre, (10+4)

alltså borde det varit 6+5 när det daterades som 5+2 första gången. Så nog har de svårt att få det korrekt sådär i början... Så ta det med en nypa salt, de har svårt att mäta och datera i början!
    Åh vad skönt att höra.... Jag ska göra precis som du säger, ta det med en nypa salt! Det är ju faktiskt väldigt smått att mäta sånt fram och tillbaka. Jag låter nog mitt bf-datum stå kvar som det gör, jag tror att jag och läkaren kan få kompromissa både två ungefär halvvägs så småningom. Glad TACK... KRAM
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma